ورزشگاه فولاد آره نا

مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان در خصوص برگزاری بازی های لیگ توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، موضوع از سرگیری مسابقات لیگ نوزدهم این روزها از لحاظ پزشکی و بهداشتی مورد بررسی قرار می‌گیرد و این مسئله مخالفان و موافقانی را دارد. استان خوزستان با داشتن سه نماینده در لیگ برتر، یکی از مهمترین پایگاه‌های فوتبال ایران است که حالا با بحث شروع مجدد مسابقات لیگ، میزبانی این استان از تیم‌های فوتبال اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. 

بیشتر بخوانید:

تکلیف لیگ تا قبل از ظهر فردا مشخص می‌شود

افشین حیدری در خصوص وضعیت فعلی استان خوزستان و آمادگی این استان برای میزبانی از مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: وضعیت خوزستان خوب نیست. شیوع بیماری سرعت بالایی دارد و متأسفانه مردم هم کمتر رعایت می‌کنند، بنابراین من فکر می‌کنم ریسک شروع لیگ در خوزستان بالا و خطرناک است. البته ما تابع تصمیم فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هستیم و اگر تشخیص بدهند که مسابقات برگزار شود، قطعاً میزبانی می‌کنیم. 

حیدری ادامه داد:‌ اما با شرایط فعلی فکر می‌کنم شروع مسابقات فوتبال کار خطرناکی است. ما الان در هفته دوم تعطیلی خوزستان هستیم که این زنجیره قطع شود. امیدوارم مسئولین فوتبال و وزارت ورزش در تصمیم‌گیری خودشان برای شروع مجدد لیگ این موضوع را مدنظر داشته باشند تا ان شاالله از برگزاری مسابقات پشیمان نشویم و خدای نکرده موجبات بیماری حتی یک بازیکن را فراهم نکنیم.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان خوزستان در مورد نظر و تصمیم تیم‌های لیگ برتری این استان برای ادامه یا قطع بازی‌های لیگ برتر، عنوان کرد: ما با تیم‌های استان صحبت کردیم و آن‌ها نظرشان را به فدراسیون فوتبال اعلام می‌کنند. خود ما هم در این مورد با وزارت ورزش صحبت می‌کنیم. شرایط خوزستان خاص است. در این استان روزانه 300 تا 400 نفر بیمار جدید را غربالگری می‌کنند که این مسئله کار را سخت می‌کند. با هیأت فوتبال استان هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم و با همراهی فدراسیون تصمیمی می‌گیرند که مشکلی پیش نیاید. هنوز نظر قطعی باشگاه‌ها را نگرفته‌ام اما می‌دانم آنها هم از شیوع بیماری نگران هستند. 

حیدری در پاسخ به این سؤال که آیا استان خوزستان امکانات و زیرساخت‌هایی را دارد که بتوان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و چیزی شبیه به کشور آلمان مسابقات را از سر گرفت، عنوان کرد: این کار سخت است و ما این امکانات را نداریم. در ورزشگاه‌های تختی آبادان و شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان شرایط خوبی نیست، اما ورزشگاه شهدای فولاد کمی شرایط بهتری دارد. 

وی در خصوص کمک به حل مشکلات مالی تیم‌های استان خوزستان به خصوص تیم‌های نفتی، تصریح کرد: ما تا جایی که توانستیم از طریق اسپانسرهای مختلف کمک کردیم. بخشنامه‌های وزیر نفت کار را سخت کرده، به واسطه بخشنامه‌ای که برج 10 سال گذشته وزارت نفت ابلاغ کرد،‌ هرگونه خدمات‌دهی به این تیم‌ها ممنوع شده که این جای بحث دارد. 

حیدری اضافه کرد: در استانی که به کشور نفت می‌دهد و سالها اقتصاد ایران با نفت خوزستان چرخیده، نباید این طور باشد که از کنار دو تیم لیگ برتری که شناسنامه دو شهر نفتی ایران هستند به راحتی عبور کنیم. از مسئولین وزارت نفت و مجلس می‌خواهم تجدیدنظر کنند. مناطق نفت‌ خیز جنوب تاکنون خدمات زیادی به کشور داده‌اند. در برخی استانها معدن وجود دارد که از کنار آنها تیم‌داری می‌شود. اما این معادن ملی نیستند و بخش اعظمی از آورده آنها سهم استان‌شان است. 

مدیرکل وزارت ورزش و جوانان خوزستان گفت: اما نفت ما ملی است و به استان‌های نفت‌خیز سرویس خوبی داده نمی‌شود. در این شرایط بحرانی کشور چه از لحاظ اقتصادی، بیماری و... حداقل انتظار این است که مسئولین تدبیری داشته باشند تا دغدغه مردم خوزستان و بوشهر رفع شود. خواهشم این است که یک فکر اساسی کنند.

حیدری با بیان پیشنهاد برای رفع مشکلات تیم‌های نفتی اظهار داشت: وزارت ورزش یا فدراسیون فوتبال می‌توانند درخواستی را در مورد تیم‌های نفتی کشور به سران سه قوه بدهند و با توجه به خاص بودن و مرزی بودن این مناطق، مشکلات اجتماعی زیاد، نبود زیرساخت‌های لازم و مهمتر از همه هویت‌بخشی به این مناطق فرصتی را ایجاد کنند و با یک مصوبه این اجازه را بدهند که مثلاً ظرف سه سال وزارت نفت به این تیم‌ها کمک کند و بعد از سه سال که زیرساخت‌ها ایجاد شد، آنها را به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی اضافه کرد: ما در بحث واگذاری شرکت‌ها و کارخانه‌ها مشکلات بسیار زیادی داشتیم، حالا چگونه تیم‌هایی که هیچ زیرساخت اقتصادی ندارند را می‌توانیم به بخش خصوصی بدهیم؟ باید در این خصوص یک فکر اساسی شود تا مشکل این تیم‌ها حل و دغدغه فوتبالدوستان برطرف شود. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس