کد خبر 1073353
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
اقیانوس آرام

مقامات پنتاگون و تحلیلگران آمریکایی با هراس از توان نظامی چین گفتند که در وزارت دفاع، خارجه و کاخ سفید، چین به عنوان بزرگترین تهدید نگریسته میشود.

به گزارش مشرق، مقامات پنتاگون به تازگی هشدار داده اند در هرگونه نبردمحتمل بین نیروهای ایالات متحده و چین در اقیانوس آرام، ارتش آمریکا بازنده است.

به نوشته روزنامه «دیلی میل» مقامات پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در تحلیل رزمایش این کشور گفتند که آمریکا برابر چین آسیب پذیر است و هرگونه حمله ای به آمریکا موجب خسارت قابل توجهی میشود. یک ارزیابی پنتاگون  بر اساس سال ۲۰۳۰ این بود که در برهه ای که چین به زیردریایی های رزمی و ناوهای هواپیمابر و ناوشکنهای جدید  در سال ۲۰۳۰ مجهز شود، آنگاه آمریکا به طور کامل مغلوب ارتش چین میشود.

بیشتر بخوانید:

تداوم جنگ لفظی چین و آمریکا

به گفته کارشناسان پنتاگون این تهدیدها اینک فوری تر از سال ۲۰۳۰ است به طوریکه  پایگاههای آمریکا تحت فرماندهی این کشور در منطقه اقیانوس آرام اینک در خطر هستند، زیرا چین توان موشکی برد متوسط خود را تقویت کرده است. در این بین وضعیت جزیره گوام که میزبان سه پایگاه آمریکاست، به شدت مایه نگرانی است.

یک مقام پنتاگون در این باره گفت، چین مجهز به موشکهای برد بلند ضد کشتی و ابرفراصوت است که سرعت آنها پنج برابر سرعت موشکهای معمولی است.

 به گفته مقامات پنتاگون در صورت حمله چین به تایوان، آمریکا قادر به دفاع از آن نیست و تایوان بی ثبات ترین موضوع بین چین و آمریکاست.

«بانی گلاسر» مدیر «بخش قدرت چین» در «اندیشکده مطالعات راهبردی» آمریکا در این باره گفت،در پنتاگون،  وزارت خارجه و کاخ سفید، چین به عنوان بزرگترین تهدید نگریسته می شود و ما در موضع به شدت منفعلانه قرار داریم.

این در حالی است که تصاویر ماهواره ای انتشار یافته حاکی از استقرار هواپیماهای هشدار سریع و ضد زیر دریایی ارتش چین در منطقه با توجه به آرایش نظامی آمریکا در منطقه حکایت دارد.

به نوشته وبگاه «دیفنس ایرو اسپیس» این اقدام چین در بحبوحه افزایش فعالیتهای نظامی آمریکا صورت گرفته است. یک کارشناس چینی نیز با اشاره به این موضوع گفته است که پکن حق استقرار جنگ افزارهای دفاعی با توجه به تهدیدهای فرا رو را داراست.

بر اساس تصاویر «ایمیج ست» که روز شنبه انتشار یافت ارتش چین هواپیماهای هشدار سریع «کی جی -۵۰۰»، هواپیمای تجسسی «کی کیو-۲۰۰» و هواپیماهای ضد زیر دریایی «وای-۸» را در جزیره «یانگ شو» در  دریای چین جنوبی مستقر کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    5 19
    شكست نظامى امريكا ؟! خخخخخ ! ماذا فازا هذا ؟!
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      8 2
      هذا موشک الدرازا ، کباب میشین مثل غازا !!!! خخخخخخ
  • حسین IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    8 9
    لعنت به چین کمونیست
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      10 5
      لعنت به پدر کثیفت ترانپ
    • ایرانی DE ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      0 2
      غرب پرست بی هویت. اگر فکر کنی من شرق پرست هستم خیلی ابله هستی... چون ما خودمون شرقی هستیم. خودت رو تو آینه نگاه کن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس