کد خبر 1073032
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳
علیرضا حیدری

پیشکسوت کشتی گفت: من از دبیر انتظار دارم کشتی را صاحب یک قانون در این عرصه کند، قانونی که در آن کسی حق وتو نداشته باشد.

به گزارش مشرق، علیرضا حیدری در خصوص چرخه انتخابی تیم ملی کشتی اظهار داشت: من با کلیت این چرخه انتخابی موافق هستم ولی یک مقدار این طرح گیج کننده است. باید آموزش درستی به مربیان و کشتی‌گیران بدهند که متوجه کسب امتیاز در این رده‌بندی شوند. اجرای این طرح زمان‌بر بوده و بهتر است از سه جدول ممکن به یک جدول برسند تا همه فهم‌تر باشد.

بیشتر بخوانید:

۵ کشتی‌گیر برتر تاریخ ایران +عکس

وی افزود: در این طرح یک جایی کار را از دست مربی خارج کردیم ولی دوباره اختیارات را به مربی داده‌ایم. مربی می‌تواند بین کسی قهرمان کشور شده و کشتی‌گیری که امتیاز مناسب جمع کرده، است یکی را انتخاب کند. باید حالت دستی این سیستم را خارج کنیم و فقط کسی که می‌خواهد به مسابقات جهانی برود، زیر نظر کادر فنی انتخاب شود.

حیدری در خصوص حضور قهرمانان جهان در چرخه انتخابی عنوان کرد: برای قهرمانان جهان باید دو شانس را در نظر بگیرند. اگر یک وقت مشکلی پیش آمد، نگران از حذف نباشند و از آن طرف به جوان‌ها شانس بیشتری داده‌ایم. با این طرح قهرمانان کشتی نباید از کوران مسابقات عقب بمانند.

مربی سابق تیم ملی در رابطه با نقش مربیان در چرخه انتخابی گفت: نظر مربیان باید در چرخه انتخابی اعمال شده و باید مؤثر بودن مربیان لحاظ شود. البته باید قانون باشد و همه از آن پیروی کنیم. این چرخه انتخابی مقداری زمان‌بر و طولانی است، اگر وقفه ای در یکی از مسابقات رخ دهد، مشکل برای تمام این چرخه پیش می‌آید.

پیشکسوت کشتی تصریح کرد: باید نام این چرخه را انتخابی کل تیم‌های ملی بگذارند و همه نظرشان را بدهند و ضعف‌های اجرایی آن را دربیاورند. این طرح نباید فقط برای المپیک باشد. به عنوان قانون تصویب شده و برای همیشه اجرا شود. من از دبیر انتظار دارم کشتی را صاحب یک قانون در این عرصه کند، قانونی که در آن کسی حق وتو نداشته باشد. اگر اجرای آن زحمت دارد، باید همه تلاش کنند و با هم از آن استفاده کنند. همیشه در مقابل طرح‌های خوب مقاومت شکل می‌گیرد، ولی با اجرای این طرح برکات خیلی زیادی برای کشتی‌مان به ارمغان می‌آید و جوانان زیادی به کشتی معرفی می‌شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس