کد خبر 1072852
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷

به گزارش مشرق، علیرضا تقوی نیا  در کانال تلگرامی خود نوشت:

اخیرا خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که یک نفتکش ایرانی در حال انتقال محموله بزرگی از بنزین به سمت ونزوئلاست.

نکته مهمی که رویترز به آن اشاره کرد این بود که با توجه به نزدیکی جغرافیایی ونزوئلا با ایالات متحده و تحریم هردو کشور ایران و ونزوئلاتوسط این کشور، نفتکش ایرانی با پرچم جمهوری اسلامی در حال حرکت به سمت مقصد می باشد.

این کشتی در حال حاضر از تنگه جبل الطارق گذشته و وارد اقیانوس اطلس شده است.

همچنین ایالات متحده رسما اعلام کرد که ایران ۵ نفتکش حامل سوخت به سمت ونزوئلا ارسال کرده که در حال حرکت در دریاهای آزاد می باشند.

چندی پیش نیز وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد ایران ۹ تن شمش طلا از ونزوئلا به ارزش۵۰۰ میلیون دلار را از طریق هواپیمایی ماهان (در ازای خدمات نفتی) به ایران منتقل کرده است.
در خصوص مطالب فوق ذکر چند نکته ضروری ست.

اول این که همکاری های ایران و ونزوئلا در شرایط تحریم شدید هردو کشور نشان دهنده شکست راهبرد آمریکا برای تسلیم کردن این ۲ منبع بزرگ انرژی دنیاست.

ایران با کمک تکنولوژی بومی خود در شرایط تحریم شدید و همه جانبه قادر به پشتیبانی از متحدان خود می باشد و این حمایت ها یک طرفه نیست و هر دو طرف منتفع می شوند.

9 تن طلا یعنی حدود ۸۵۰۰ میلیارد تومان و این میزان از طلا در شرایط تحریم کمرشکن برای ایران یک اندوخته بسیار ارزشمند است تا بتواند در برابر تحریم ها تاب بیاورد.

در ازای این میزان از طلا به این کشور سوخت و خدمات نفتی ارائه خواهد شد. این یعنی تکنولوژی بومی ایرانی در شرایط تحریمی به کمک اقتصاد کشور آمده است. ایران پس از بهره برداری از پالایشگاه بومی ستاره خلیج فارس به صادر کننده بنزین تبدیل شد و بنزین برخلاف نفت خام به آسانی قابل فروش است.

دوم این که ایران به عمد پرچم خود را بر روی نفتکش هایش برافراشته کرده تا عرض اقیانوس اطلس را بپیماید و ناوگان دریایی ایالات متحده هم نظاره گر آن باشد.

بسیار بعید است آمریکا جرات کند نفتکش های ایرانی را توقیف نماید چرا که انگلیس قبلا این قمار را انجام داد و نتیجه آن را به وضوح دید.

سومین نکته و اصلی ترین نکته اینست که ایران پس از موشکباران عین الاسد و ارسال ماهواره نظامی به فضا (که ماهواره بر آن در واقع یک موشک قاره پیما بود) به یک توازن وحشت با ایالات متحده دست یافته است و با توجه به این نکته که آمریکا از عزم ایران برای استفاده از موشک هایش تردید ندارد باید گفت ایران به اعتبار قدرت راهبردی موشکی خود در حال شکستن علنی تحریم های آمریکاست و این توانایی استراتژیک تضمین کننده فعالیت های اقتصادی ایران در شرایط تحریم است.

ایران به پشتوانه زرادخانه موشکی اش علنا نفتکش هایش را روانه ونزوئلا کرده و در حال ریشخند به تحریم خود و متحدش می باشد و اگر ایالات متحده جلوی آن را نگیرد دیگر نمی تواند عنوان ابرقدرت را یدک بکشد.

 این اقدام ایران ضربه حیثیتی سنگینی برای ترامپی ست که ۲ سال پیش از برجام خارج شد و بنای نابودی اقتصاد ایران و تسلیم آن بوسیله تحریم هایش را داشت اما اکنون نظاره گر حرکت نفتکش های ایرانی با پرچم جمهوری اسلامی در نزدیکی آب های کشورش است.

ایران خوب می داند کرونا چه بحرانی برای ایالات متحده ایجاد کرده  و به همین دلیل کاخ سفید وارد یک چالش پر ریسک با ایران نخواهد شد؛ علی الخصوص که فعلا از  نظر ترامپ مهار و تنبیه چین باید اولویت سیاست خارجی آمریکا باشد.

 چند روز دیگر مشخص خواهد کرد ترامپ جرات دستور توقیف نفتکش های ایرانی را به خود می دهد یا با سکوتی معنی دار از کنار آن خواهد گذشت؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 75
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    آمریکای فیک. این حرفا نیست، ما سرزمین سرخپوست ها رو هم از شما پس می گیریم..
    • سید IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      81 14
      کم کم آموختند که روی دم شیر نباید پا بگذارند! دل شیر داشتن به یارایی روبرو شدن است نه نقش روی پرچم! این را برای شاه پرستان نادان گفتم! اگربفهمند!!!
    • مجید IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      13 2
      اصلا حرفت بد جور به دلم نشست...لایک
    • سیاوش IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      4 1
      داداش بعد آمریکاییهای دویست سیصد سال اونجا هستند کجا برن
  • ای سی من IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    30 32
    ساختمانهای با مظاهر بهاییت در شیراز کنار چهار راه
    • IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      16 1
      این ساختمان که شما نوشته ای چه ربطی به خبر نفتکش ها دارد؟
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    70 20
    تازه این موفقیتهای فرزندان دلیر ملت ایران چه در سپاه و چه در سایر نیروهای نظامی و حاکمیتی با وجود دسایس و خرابکاریها و وطن فروشیهای مشتی غرب زده شناخته شده که آمریکای نجس را کدخدای بلامنازع عالم پذیرفته و سعی در بسط سلطه شیطانی آن برایران و انقلاب داشتند و در این راه از هیچ کوشش رذیلانه و بیشرمانه و شیطانی کوتاهی نکردند به برکت خون شهدای مظلوم و هدایت رهبری فرهیخته اتفاق افتاده و انشاالله اگر روزی دست خائنین و وطن فروشان ظاهرالصلاح به طور قاطع و واضح از ارکان کشور کوتاه شود آنگاه قدرت و صلابت و زیباییه انقلاب و ایران را همه جهان به وضوح خواهند دید . انشاالله.
    • ابوعلى IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      زيادى جوگير شدى داداش ، اقتدار يه مملكت فقط به توان نظاميش نيست ، اقتصاد قوى حرف اول رو ميزنه
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      90 29
      از اقتدارکره جنوبی و ژاپن معلومه که پول میدن و التماس میکنن که آمریکا ازشون حمایت کنه !
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      74 36
      ابو علی مغز فندقی اقتصاد قدرتمند حاصل امنیت و دانش نظامی و برتری در موقعیت نظامی به وجود میاد .عربستان ژاپن کره جنوبی مالزی امارات عربی اردن و...... که کلی ثروت دارن در تاریخ صده گذشته هر جا که قدرت نظامی داشتن کسی کاریشون نداشت ولی حالا که ثروتمند شدن و امنیت نظامی ضعیف دارن تبدیل شدن به یه لقمه چرب برای ابر قدرتها.. پس قبل از دادن نظرهای کودکانه و احمقانه یکم استراتژی بخون یا حداقل به تاریخ امریکا یا انگلیس نگاه کن ببین اقتصاد و قدرت نظانیشون در چه سطحیه
    • احمد US ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      43 14
      جناب ابوعلی، کسی مخالف نقش مهم اقتصاد نیست، ولی اگر از نظر نظامی ضعیف و وابسته باشی، اقتصاد قدرتمند هم نمی توانی داشته باشی، حتی ژاپن که معمولاً به عنوان مثال مطرح می کنند، سالانه دهها میلیارد دلار خرج امور نظامی می کند، صحبت های امثال شما در شرایطی است که ایران هشتاد میلیونی کمتر از هفت میلیارد دلار خرج امور نظامی می کند که به نسبت جمعیت، عدد بسیار کمی است، در ضمن حرکت این کشتی ها به سمت ونزوئلا که با پشتوانه زرادخانه قدرتمند موشکی ایران انجام می شود، آورده اقتصادی قابل توجهی هم برای ایران به همراه دارد، اگر ایران از قدرت نظامی بی بهره بود یا در این زمینه ضعیف بود، قطعاً توان و جرات انجام چنین کاری را هم نداشت، پس بهتره قبل از اظهارنظر کمی فکر کنی.
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      2 1
      در جوابیه 20:52 اینطور علامت گذاری بر روی دیگران و استفاده از کلمات تحقیر آمیزی مانند کله فندقی و احمقانه شایسته یک انسان با اخلاق والا نیست. ادعای شما مبنی بر اینکه اقتصاد قدرتمند حاصل امنیت و دانش نظامی و برتری در موقعیت نظامی به وجود می آید درست نمی باشد. می توان مثال های فراوانی زد که نادرستی ادعای شما را اثبات می کند. آیا کشورهایی مانند سوییس و اتریش و قطر و لیختن اشتاین و لوکزامبورک و نروژ و .... ارتش های قدرتمندی دارند؟ شما کشورهای زیادی را مثال زدید (عربستان و ژاپن و کره جنوبی و مالزی و امارات متحده عربی و اردن) و ادعا کردید که در سده گذشته هر جا که قدرت نظامی داشتند کسی کاری به این کشورها نداشته ولی حالا که ثروتمند شده اند و امنیت نظامی ضعیف دارند تبدیل شده اند به یک لقمه چرب برای ابر قدرتها... در برابر همین ادعا تقاضا دارم در مورد بسیاری از این کشورها مطالعه بفرمایید و ببینید چند کشور مورد ادعای شما سده ای هستند! کمی در مورد اقتصاد و نیروهای نظامی کشوری مانند اردن مطالعه بفرمایید. موفق باشید
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    60 20
    آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند امام خمینی (ره) آمریکا اگر غلطی بکند به سرنوشت انگلیس دچار خواهد شد پوسیده بودن ابرقدرتیاش نمایان خواهد شد ک
    • فرامرز IR ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      0 0
      عزیزم از کجا میدونی نفرستادیم؟؟؟
  • علی IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    84 29
    مگر در این دنیا ارتباط و معامله با کشورها جرم است به چه دلیل جرم هست مگر یک کشور می تواند برای کل دنیا تعیین تکلیف کند جرات دارد چپ به کشتی ها مون که هیچ به مسیر تراوشات نگاه کند اونوقت واکنش ها را ببیند قلدری و زورگویی هم حد اندازه دارد وقتی از حد گذشت می شود مثل آب از سر گذشتن و جنگ تحمیلی صبر هم حد و اندازه ای دارد
    • DE ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      33 21
      دوست عزیز دنیای امروز دنیای زور و زر و حقه است. مثلا اگر این نفت کش هدف آمریکا قرار گیرد یا اگر آمریکا جرات به عهده گرفتن نداشته باشد و مثلا به گل نشیند یا اگر بدلیل برخورد با کشتی ناشناسی آتش بگیرد چه کسی حقوق ایران را در نظر میگیرد؟ البته منظور این نیست که باید از شیطان بترسیم منظور اینست که باید قوی باشیم.
  • ناشناس IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    15 46
    در اینکه ایران از توان بالایی در همه زمینه ها برخوردار میباشد شکی نیست ولی در نوشته ها سعی بر آرامش کردن کشورها باشد و از تحریک طرفین اجتناب شود
  • فرید IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    53 17
    سلام و صلوات به روح شهید سرافراز حسن تهرانی مقدم، کسانی هم بودند می می گفتند حسن تهرانی مقدم بیهوده پول بیت المال رو به پای موشک میریزه و جه سنگ ها که سر راهش ریختن، من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هرچه کرد آن "آشنا" کرد !
  • شیعه علی ازنسل آریا IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    39 13
    من نتیجه رو به شما میگم: با سکووتی معنی دار از کنار آن خواهد گذشت.
    • رهام حسامی دانشجوی هوافضا 19 ساله IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      0 0
      بلی فروش مشتقاتنفتی بسیار مهم هست ولی خود ونزوئلا بزرگترین پلایشگاه نفتی جهان را داردمرکز پالایشگاه پاراگوانا ونزوئلا دومین پالایشگاه بزرگ جهان با ظرفیت 955 هزار بشکه در روز است .اما اگر بنزین باشد باز هم در جهان رتبه اول نیستیم ودر گاز رتبه سوم هستیم و اره با توجه به موقعیت تنگه هرمز کسی به نفت کش ها کار ندارد .رهام حسامی 19 ساله دانشجوی هوافضا
    • رهام حسامی IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      1 0
      از نتایج تحریم اینه که بنزین بدیم به کشوری که خودش دومین پالایشگاه بزرگ جهان را دارد .من تو اینترنت دیدم بزرگترین پالایشگاه در هند و دوم در ونزوئلا هستش و تعجب کردم .ولی باید تحریم دور زد شاید ونزوئلا باز همون برای ایران بفروشد من که از معاملات جهانی بی خبرم سیاست هست دیگه .دوست دارت رهام حسامی دانشجوی ترم دوم هوافضا 19 ساله
  • DE ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    10 34
    نفتکش‌های ایرانی با کدام پشتوانه به ونزوئلا می‌روند؟ نمیدونم ولی شخصی میخواست از مرز خارج بشه مرزبان گفت دانشجویی یا تاجر یا مسافر باچه ارزی خارج میشی طرف گفت هیچکدام با عرض معذرت دارم خارج میشم . گفت منظورم اینه که خارج به چه پشتوانه ای میری .گفت با پشوانه داییم گفت رفتی خارج هواتو دارم.
  • شمیم2 IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    23 14
    خاک برسراین کشورهای عضودائم شورای امنیت قلابی سازمان غیرملل که واقعا" دارند از دیگر کشورهای ضعیف حق توحش می گیرند خودشون هرغلطی که میخوان می کنند ولی به بقیه می گن دست نزن جیزه. تنهاکشورهای هسته ای، همین پنج کشور هستند به اضافه هند واحیانا این پاکستان بی درو پیکر وهابی
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    15 54
    این نوع معاملات هیچ سودی برای مردم نداره. اصلا منفعتی به آنها نمیرسه.
    • IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      11 3
      توی نفهم از خانه سالمندان تو آلبانی اینو فهمیدی؟!!!
    • امیر IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      2 1
      منفعت این کار چند تن طلای خالص هست که توی بهبود وضعیت اقتصادی کشور بسیار بسیار مفیده!کمک میکنیم در عوضش بهمون منفعت میرسه/یکم سوادتونو ببرید بالا!
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    37 30
    به فرموده خمینی کبیر: امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
  • GB ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    41 12
    به شرطی که ونزوئلا پول این محموله هارو بده (طلا هم بده - قبوله) تنها کار مثبت زنگنه و بدون فسادش در دوران وزارتش هست. هم مخازن بنزین ما یه نقس راحت می کشند و فشار از روی پالایشگاه ها برداشته می شه و هم ایران بنزین را به قیمت بالا می فروشه. ترامپ هم کاری نمی توانه بکنه - چون از نظر قوانین بین الملی خلافی صورت نگرفته .هر دو کشور هم دارند تاوان تحریم ها رو می دهند و آب از سرشان گذشته . حیف که ادب اجازه نمی ده و گرنه می گفتم ترامپ هیچ گ... نمی نونه بخوره
  • جاویدایران GB ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    4 19
    بسیارهم عاااااالی اما یک سوال! درمتن نوشته شده سومین نکته و اصلی ترین نکته اینست که ایران پس از موشکباران عین الاسد و ارسال ماهواره نظامی به فضا (که ماهواره بر آن در واقع یک موشک قاره پیما بود) به یک توازن وحشت با ایالات متحده دست یافته است مگه ایران ازدهه ۸۰ خورشیدی قادربه فرستادن ماهواره با استفاده ازماهواره برخودش نبود؟ پس ایران ازدهه ۸۰ خورشیدی درحقیقت موشک قاره پیماداشت دیگه، پس چرا بعد ازپرتاب اخیرمیگین اینوفقط؟؟ شایدم چون اینبارسپاه رسماًاین کار روکرده به معنای موشک قاره پیماشده درسته؟
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      28 0
      حرف شما درست قبلا چند تا ماهواره و ماهواره بر دیگه هم پرتاب شد اما نه در این سطح حرفه ای بودن نه در این برد از زمین تونستن برن. قبلا دشمن فکر میکرد قادره در یه محیط امن خارج از توان موشکی علیه ایران اقدام کنه اما با توجه به نحوه شلیک و برد ضد جاذبه و موتور جدید تمام معادلاتشون بهم خورد . بقیه مطالب هم از سایت های معتبر دریافت کن
  • IQ ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    43 18
    مرگ یکبار شیون یکبار اگر امریکا جلوی کشتی را بگیرد ما هم جلوی کشتی انها را خواهیم گرفت
  • میثم IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    28 18
    به پشتوانه خون شهدا و امثال سردار سلیمانی و اقتدار رهبر عزیز
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    24 24
    وقتی 5 نفت کش به ونزوئلا میروند یعنی ایران تقریبا همه مشتری های خودش رو از دست داده
    • GB ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      33 1
      آقای محترم - این 5 کشتی ها - suezmax هستند - یعنی هر کدامشان 1100000 بشکه بنزین حمل می کنند. 5 کشتی می شود 5500000 بشکه. با توجه به قیمت بالای بنزین به ویژه در ونزوئلا - 4 دلار در هر لیتر- و اگر ایران نصف این قیمت هم به ونزوئلا بفروشه که بد ترین حالتشه - قیمت فروش این 5 کشتی برابر است با 25 میلیون بشکه نفت خام . تازه - 5 تا کشتی نفتکش هم برای 85 روز کار می کنند (رفت و بر گشت 22000 میال دریایی سفراست)از این بابت هم کرایه بسیار بالایی گیر ایران می آید. نمردیم و دیدیم یک دفعه زنگنه یه کار درست بی شیله پیله برای این کشور انجام داد.
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      1 38
      حالا لازم نبود انگلیسی بلغور کنی بگو در حد ظرفیت کانال سوئز بعد هم من نمیدونم برای دولت ایران 100 روزی 25 میلیون دلار کاسبی چه رقمی است واقعا بعضی ها احمق هستند
    • علی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      3 1
      ۲۱:۵۵ قصد توهین ندارم ولی خیلی نخود مغزی
    • رضا# IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      1 1
      وقتی 5 کشتی باهم و با پرچم ایران میرن یعنی فکر بزرگی پشتشه . من ایمان دارم به این فکر بزرگ
  • عبا دالله IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    26 21
    سلام امریکا غلط بکند نزدیک نفت کش ایرانی شود او باید بداند تک تک فرزندان ایران عزیز موشک قاره پیما هستند مرگ بر امریکا
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    6 14
    امروز رویترز نوشته بود ایران روزی کمتر از 200 بشکه نفت صادر میکنه این رقم واقعا پایینه باید منتظر روزهای سخت بود
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    13 9
    امروز رویترز نوشته بود ایران روزی کمتر از 200 بشکه نفت صادر میکنه این رقم واقعا پایینه باید منتظر روزهای سخت بود
    • 5419916037 IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      2 0
      چه روزهای سختی تحریم نعمت بود برای ایران تازه متوجه شد که زیاد اتکا به نفت وگاز نکنه وسیع کنه مثل کشورهای دیگه عمل کنه مثل چندسال پیش،مگه تازه تحریم شدیم پسرخوب چندساله درامد کشوردیگه مثل قبل فقط ازنفت وگاز نیست
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    27 24
    تنگه هرمز را ببندید اگر دست درازی کردن
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    7 14
    خب ترسم اینه که اقدام رسمی که نمیکنن ولی خراب کاری کنن آمریکاییها
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    12 0
    البته اگه دولت فخیمه روحانی مثل دوسال پیش چوب حراج نزن . قضیه ۱۸ تن سکه طلا که مفت پیش فروش کردن رو هنوز یادمونکنرفته
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    23 1
    برای سلامتی و بهروزی همه خدمه پنج نفتکش و انجام سلامت ماموربت حیاتیشان هر کسی این نوشته را میخواند صلوات و حمد تنها قرائت کند
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      4 27
      هر کدوم وقتی برن و برگردن میتونن در ایران یه آپارتمان بخرند نیازی هم به سلام و صلوات آسمون جلی مثل تو ندارند
    • بنده خدا DE ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      8 0
      این پاسخ دهنده اول چقدر بی تربیت هست. واسه سلامتی کارکنانش و بازگشت موفقیت آمیزشون صلوات و حمد خوندن اشکالی داره؟؟؟؟ الان واقعا جونشون تا حدی در خطره. ان شا الله به کوری چشم حسودان و دشمنان سالم برن و برگردن
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    30 0
    به ایرانی بودن خودم افتخار می کنم.سر میدهیم اما عزت و غرور خود را با هیچ چیز عوض نخواهیم کرد.
  • ناشناس RO ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    22 33
    از تکنولوژی بالاتون یکم خرج موشک ها و کشتی های جنگی تان کنید تا اشتباهی خودی رو نزنه ادعا شما از آمریکا فراتر است اما کشور فرقی با افغانستان جنگ زده نداره
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      18 4
      اما توی عین الاسد دقیق فرود آمدند!!!
    • Sasan IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      13 3
      آن که نیروی نظامیش را خوار کند،به دوشمنش یاری رسانده در یک کلام یعنی خائن است
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      3 1
      شما هم برو به امریکا نگاه کن که فکر می کنید مهد تکلونوژی و شعور است که از دیگران ماسک ندزدد. اگر آناتفاقی بود دزدی و آدم کشی های آمریکا و اسرائیل واقعی و علما و عمدا است
  • عبدالله IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    15 13
    خدا پشت و پناهشان باشد انشاء الله.
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    14 4
    تا جایی که یادمه ونزوئلا جزو کشورهایی بود که ارزان ترین بنزین رو به مردمش ارائه می کرد و تقریبا مفت بود حالا چی شده از ایران بنزین وارد می کنه؟؟؟
    • سرباز IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      5 0
      چون به دلیل مشکلات داخلی و تحریم های آمریکا نمیتونه از پالایشگاه هاش استفاده کنه
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    18 0
    یاشاسین، وطنیم
  • تقی IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    7 32
    ایران اگه راست میگه بره اقتصاد داغون خودش را ساماندهی کنه که کمرش زیر بار تحریم شکسته باقی ماجرا پیشکش
    • ناشناس IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      11 10
      اقتصاد داغون ایران از خود مردم سرچشمه میگیره بعدش تحریم
  • علی آقا IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    12 0
    به آقایان غربگدا بگین اینجوری تحریم رو برمیدارن نه به گدایی و امتیاز مفت دادن
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    آری این است قدرت ما ، این است ثمره خون شهدای این اب و خاک
  • محمود IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    انشاالله امریکاازکردارخودپشیمان می‌شود بارهبری امام بزرگوار سپاه قدرتمند
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    3 0
    باید یک زیر دریایی باهاش می فرستادیم
  • رضا IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    2 7
    اگر ترامپ دوردوم ریس جمهوربشه بعد ما اینگونه برایش خط ونشان کشیدیم میتوان گفت آخرت قدرتیم آخرت اقتدار چون اکنون اوتمام رفتارش زیردوربین انتخابات است الان بچه خوبیست
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    6 0
    اگر آمریکا نفتکش های ایران را بزند ایران هم ناو های هواپیمابر را می زند
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    4 0
    به قول رهبر ما آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند
  • رضا # IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    1 0
    اگه اشتباهی کرد چنان درسی بدید که بلند نشه . من به اتاق فکر بچه هامون ایمان دارم .
  • حسین IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    1 0
    زنده باد دلاور مردان سپاه پاینده باد رهبر شجاع ایران.
  • محمدعلی زلفی JP ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    2 0
    سلام اگر آمریکایی‌ها بخواهند شیطنتی بکنند یا اقدام نسنجیده ای رو درمقابل محموله‌های ایران مرتکب بشوند باید آنقدر شعور داشته باشند که ایرانی درسته دنبال جنگ و خونریزی نیست ولی جلوی زورگویی وقلدری با قاطعیت می ایستیم وذره ای کوتاه نخواهیم آمد غربیها هم آنقدر احمق نیستن که چون آزموده را آزمودن خطاست بچه های سپاه پاسداران خیلی خیلی رشیدتر از این حرفها هستن خدا حفظشان کند
  • رضا IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    1 0
    تمام اینا بر میگرده به این که ایران کشوری وسیع و قدرتمند از نظر نظامی و اینکه در شاهراه جهان قرار داره پس هرگونه درگیری در این منطقه کل جهان رو با مخاطره روبرو میکنه و خصلت ایرانی از اول این بوده که زیر بار حرف زور نمی ره با ایرانی باید با زبان مساوی صحبت کنی تعجبم از آمریکا اینه که ۲۵۰۰ سال تاریخ ایران رو هنوز نخوانده یا نفهمیده
  • ایران وطن من DE ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    2 0
    احسنت به هوش برترایران و ایرانی.آمریکاهیچ غلطی نمیتواندبکند.ان شاالله دل شیطان را به لرزه واندامش را خورد خواهیم کرد.لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم.ان شاالله شاخ بزمانندآمریکا رو شکسته وبا اقتصادی که رو به ورشکستگی داردمیرود.تمام ایالات هایش ازهم پاشیده خواهد شد وتبدیل به جوجه اردک زشت می شود.ترامپ قاتل و قمار باز.خون سردارمون زمین نخواهدماند.سردارسلیمانی در دل هرایرانی خواهدبود و این رو تو گوش و چشمت حک کن.قمار باز بی شرف
  • IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    1 0
    کشور های تحریمی باید با هم مراودات تجاری کامل کامل داشته باشند نقاط ضعف هم پر کنند مثلا کوبا ونزوئلا ایران کره شمالی خب این کشور ها یکسری تولیدات خاص دارند که میشه وارد ایران کرد ایرانم همینطور یکسری تولیدات خاص داره صادر به این کشور ها
  • ابالفضل IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 0
    توکل به خدا ی لایزال و فعال ما یشا؛ استراتژی مقاومت و وحدت داخلی حول محور ولایت فقیه؛ سربلندی ؛ اقتدار؛ توسعه و...در پی دارد.گفت: صبر وظفر هردو دوستان قدیمند. البته فرهنگ اصیل و استقلال اقتصادی به عنوان دو مؤلفه قدرت نباید از دستور کار خارج باشند.
  • ایرانی IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    0 0
    دست مریزاد خدا نگهدارتون که امید رو در دلهای ناامید و سرخورده امون زنده کردید ما عزت می خواهیم حتی به قیمت شهادت انکه را صبح شهادت نیست شام مرگ هست
  • IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    0 3
    آمریکا ان شاءالله رو به افول است
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 1
    ثابت شده است ایران می تواند با قدرت حق خود را بگیرد نه با مذاکره .با قدزت هم می توان تحریم ها را خنثی کرد نه با برجام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس