کد خبر 1072567
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
علنی شدن بیش از پیش اختلافات گروهک تروریستی النصره با ترکیه در سوریه

یک سرکرده سابق گروهک تروریستی جبهة النصره، ترکیه را به ظلم و ستم در جهان اسلام متهم کرد و گفت که این کشور صرفا به دنبال منافع خود است.

به گزارش مشرق، با گذشت بیش از دو ماه از آغاز آتش‌بس در ادلب و برقراری گشت‌های مشترک ترکیه و روسیه در این استان، به مرور اختلافات تروریست‌های مورد حمایت آنکارا با یکدیگر و همچنین با ارتش ترکیه بیش از پیش علنی می‌شود.

به نوشته وبگاه عنب بلدی، «ابو العبد اشداء» از سرکرده‌های سابق گروهک «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره سابق) مدعی شد که اقدام این گروهک در بازگشایی گذرگاه «معرة النعسان» در استان ادلب، در مسیر عادی‌سازی روابط با دولت سوریه است و باز شدن این گذرگاه موجب تقویت بنیه اقتصادی دولت سوریه می‌شود. او در سپتامبر ۲۰۱۹ با انتشار فایل ویدئویی گروهک «هیئه تحریر الشام» را به فساد اداری و مالی متهم کرده و از این گروهک جدا شد و در ماه فوریه ۲۰۲۰ گروهک تروریستی «تنسیقیه الجهاد» را تأسیس کرد.

بیشتر بخوانید:

گروهک «هیئه تحریر الشام» دو هفته پیش گذرگاه «معرة النعسان» در ادلب را بازگشایی کرد اما با اعتراض عناصر تروریستی روبه رو و مجبور به بستن دوباره گذرگاه شد.

«ابو العبد اشداء» در خصوص گشت‌های مشترک روسیه و ترکیه نیز گفت که ترکیه در پی منافع خود است و با اهداف معارضان کاری ندارد.

این سرکرده سابق جبهة النصره، با حمله به ترکیه، این کشور را حامی ظلم و ستم در جهان اسلام دانست و مدعی شد که ترکیه به روسیه برای ورود به منطقه کمک کرده است.

از زمان آغاز گشت‌های مشترک ترکیه و روسیه در مسیر بزرگراه «ام-۴» عناصر وابسته به جبهة النصره با بستن بزرگراه بارها با نظامیان ترکیه درگیر شده‌اند. در هشتم اردیبهشت در جریان تلاش نیروهای ارتش ترکیه برای بازکردن مسیر بزرگراه «ام-۴» (حلب به لاذقیه) دو عنصر وابسته به گروهک تروریستی «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره سابق) کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    3 1
    با توجه به زمزمه فراکسیون ترک نشین مجلس جمعیت ترک های ایران مشخص شد، فراکسیونی که با حضور نمایندگانی از تهران ، گیلان ، فارس ، همدان و غیره بود که البته برای مثال نماینده فارس تمام رای اون ترک نبود به عنوان مثال پدر و مادر من که تاجیک هستند به این نماینده رای دادن چون زمان انتخابات قومیت مطرح نبود ، اما با این حرکت این نماینده در ادوار بعد جمعیت غیر ترک مثل لر و عرب ، تاجیک دقت زیادی میکنند، حالا با تخفیف با فرض اینکه جمعیت ترک به برخی نمایندگان غیر هم زبان رای داده باشند حساب صاف میشود ، فراکسیون ترک زبان با 100 نماینده میخواست تشکیل شه که تعداد کل نمایندگان مجلس 290 نفر است، جمعیت کل ایران در آخرین سر شماری 83 میلیون نفر بوده که اگر یک نسبت ساده ریاضی بگیریم جمعیت ترک ایران 28 میلیون و ششصد هزار نفر میشود که با جمعیت 26 میلیون نفری کرد ترکیه در آخرین آمار سازمان ملل در (سال 2017) بسیار نزدیک هست
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      1 1
      الآن این این نظر چه ربطی به این خبر داشت؟
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      0 0
      پدر و مادرت تاجیکند،به ترکها رای دادند؟شیب بام.کاش میت بیشتر توی گزینشش کار می کرد.تو احتمالا مسولیت بخش ازبکستان یا تاجیکستانی
    • بهزاد AM ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
      6 1
      کردها در ترکیه ۱۰ میلیون نفر هم نیستند. در ضمن ترکها در آذربایجان قدمت حداقل ۴۵۰۰ ساله دارند ولی کردها در سال ۱۵۱۴ به لطف سلطان سلیم وارد آناتولی شدند.
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    1 3
    زن و شوهر دعوا کنند،ابلهان باور کنند
  • یاشار قارپوزآبادی IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    2 1
    دعوا درون خانوادگیتو.نباید می گذاشتن به بیرون درز کنه
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    1 3
    پانترکیسم در ایران مشغول سهم خواهی شده دیر یا زود داد سایر قومیتهای اصلی ایران در خواهد امد .. و.اتفاقات بزرگی در ایران رقم خواهد خورد نخبگان ایرانی گویا بخواب رفته اند
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    2 4
    بهزاد توکه اینهمه ترک.و مغول پرستی و از فارس و.کورد اریایی نفرت داری چرا اسم فارسی انتخاب کردی حالا؟؟ یه تموچینی ... قولیلایی چیزی انتخاب میکردی ...
    • بهزاد AM ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      3 2
      فعلا تا اطلاع ثانوی رسالتم ارشاد و انذار شماست.
  • حق IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    5 3
    اولا عاریایی دیگه چ صیغه ای هست این لغات و کلمات رو ول کنید چنین نژادی وجود ندارد‌‌.ثانیا کردهای رو از کحا عاریایی حساب کردین! ثالثا اینجا کشور شیعیان جهان هست از هر ملتی که میخواهد باشد حتی اروپا و آمریکا.اینجا کشور عاریاییستان نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس