کد خبر 1071916
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
کوتینیو

مدافع پیشین تیم فوتبال بارسلونا معتقد است کوتینیو در زمان حضورش در لیورپول، حکم مسی برای بارسلونا را داشت.

به گزارش مشرق، فیلیپه کوتینیو بین سال‌های 2015 تا 2018 عضو لیورپول بود، در ماه ژانویه 2018 در ازای 167 میلیون یورو به بارسلونا پیوست. او در مدت 18 ماه حضورش در جمع کاتالان‌ها اما نتوانست عملکرد درخشانش در لیورپول را تکرار کند و در نهایت در تابستان 2019 با قرارداد قرضی یک ساله با بند خرید 120 میلیون یورویی به بایرن مونیخ ملحق شد. آینده حرفه‌ای این هافبک برزیلی اکنون در هاله‌ای از ابهام است چرا که به نظر می‌رسد بایرن برنامه‌ای برای قطعی کردن قرارداد فیلیپه ندارد و بارسلونا هم علاقه‌ای به بازگرداندن او ندارد. باشگاه‌هایی همچون چلسی، منچستریونایتد، آرسنال و تاتنهام نیز وضعیت کوتینیو را زیر نظر دارند.

بیشتر بخوانید:

مدت دوری کوتینیو از میادین مشخص شد

فرانک دی‌بوئر در گفت‌وگو با نشریه «اسپورت» چاپ کاتالونیا گفت: کوتینیو در لیورپول بازیکنی بود که همه چیز و هر توپی به او ختم می‌شد، درست همان کاری که مسی در بارسلونا انجام می‌دهد. اگر کسی این کار را در تیم انجام ندهد، شاید مشکلی به وجود نیاید و آنها بتوانند اوضاع را کنترل کنند، اما اگر دو بازیکن با یک سبک بازی مشابه داشته باشید، آنها می‌خواهند هر توپی به آنها ختم شود و جایگاه ویژه‌ای در تیم داشته باشند که در این شرایط می‌بینید که یک تیم می‌تواند چقدر آسیب‌پذیر باشد.

 وی افزود: من فکر می‌کنم ما چنین چیزی را در بارسلونا دیدیم. در حال حاضر تنها یک بازیکن است که می‌تواند این کار را بکند (ختم شدن تمامی توپ‌ها به او) و آن مسی است. بازیکنان بارسا هم با این شرایط وفق پیدا کرده‌اند و اگر قرار باشد آنها خود را با دو بازیکن با این ویژگی وفق دهند، کار دشواری خواهد داشت. به اعتقاد من کوتینیو بازیکنی فوق‌العاده است اما گاهی اوقات او در پازل تیمی نمی‌نشیند و شاید در پازلِ باشگاهی دیگر شرایط برایش ایده‌آل‌تر باشد. این بدین معنا نیست که فیلیپه بازیکن بدی است. منظور من اصلاً این نیست که وقتی بازیکنی نمی‌تواند برای بارسا بازی کند، بازیکن بزرگی نیست.

سرمربی پیشین تیم‌های آژاکس، اینتر و کریستال‌پالاس که در حال حاضر هدایت آتالانتا یونایتد را برعهده دارد، در پایان خاطرنشان کرد: گاهی اوقات سبک بازی یک تیم و بدشانسی و البته وجود بازیکنی همچون لیونل مسی که نقشی مشابه به شما دارد، باعث می‌شود تا در پستی دیگر ایفای نقش کنید که ممکن است مناسب‌ شما نباشد. به همین خاطر برای کوتینیو متأسفم، اما فکر می‌کنم که او در آینده بهتر عمل خواهد کرد.

کوتینیوی 27 ساله در بایرن مونیخ عملکرد خوبی داشته و در 32 بازی از رقابت‌های مختلف 9 گل به ثمر رسانده و 8 پاس‌گل هم داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس