کد خبر 1071912
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
امیر رضا واعظ آشتیانی

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: من از حقوق بالا دفاع نمی‌کنم ولی مدیرعامل باید حقوقی بگیرد که عاشق رانت استقلال نشود.

به گزارش مشرق، امیررضا واعظ آشتیانی در مورد اختلاف مدیران عامل فعلی و قبلی باشگاه استقلال بر سر مساله حقوق، اظهار داشت: ما از 4 زاویه می‌توانیم این موضوع را بررسی کنیم. زمانی است که رسانه‌ها بر اساس یک خبر ناقص خبرسازی می‌کنند و آن را پرورش می‌دهند، زمانی هست که عدم پاسخگویی توسط مسئولی که در هر موقعیتی قرار دارد ایجاد شبهه و خبرسازی می‌کند، زمانی هست که مدیران خودشان برای سازمان و باشگاه‌شان تولید خبر می‌کنند و نکته آخر خودزنی رسانه‌ای است. 

آشتیانی ادامه داد: نکات سوم و چهارم با هم مشترک هستند، وقتی باشگاه‌هایی مانند استقلال و پرسپولیس که در شرایط خاصی قرار دارند مدیران‌شان باید تلاش کنند حواشی را کم کنند و به سمت این بروند که آرامشی حاکم شود تا بتوانند خوب فکر کنند، خوب تصمیم بگیرند و مسیری را که می‌خواهند بروند، درست بروند. 

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در مورد حقوق یک مدیرعامل عنوان کرد: مدیران عاملی که بر اساس قانون تجارت سازمان‌هایشان اداره می‌شود در زمانی که به عنوان مدیرعامل استخدام می‌شوند، هیأت مدیره یکی از وظایفش این است که حقوق او را تعیین کند و این حقوق هر چقدر باشد، اگر نامتعارف باشد مجمع و رئیس مجمع موضع‌گیری می‌کند ولی وقتی مجمع سکوت می‌کند یعنی آن را تأیید می‌کند و هیأت مدیره هم آن را تصویب کرده، چه اصراری است که منی که مثلاً 10 میلیون می‌گیرم به مدیرعامل قبلی بگویم تو 15 میلیون تومان می‌گرفتی؟

آشتیانی در مورد اینکه آیا در این زمان لازم بود چنین حرف‌هایی مطرح شود، گفت: من چنین رفتاری را تقبیح می‌کنم. این نشان از فرهنگ آماتوری مدیران ما است. شما جز این نمی‌توانید تعریف دیگری داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

به‌راحتی می‌توان خائن استقلال را پیدا کرد

وی در مورد اینکه در چند روز اخیر بین مدیران استقلال بحث‌هایی شده و اتهامات آنچنانی به هم زده‌اند، به طور مثال سعادتمند گفته فتحی 25 میلیون گرفته و فتحی هم می‌گوید رقم درخواستی سعادتمند خیلی بیشتر است، عنوان کرد: این مسائل بی‌دلیل مطرح می‌شوند، خودزنی رسانه‌ای که می‌گویم همین است. طرح این موضوع اصلا چه فایده‌ای می‌تواند داشته باشد؟ ما وقتی می‌خواهیم سخنی را مطرح کنیم باید فایده و مشکل آن را طرح و بررسی کنیم که این مطلب چقدر می‌تواند مفید باشد و چه مضراتی می‌تواند داشته باشد. ‌این فکر وجود ندارد. خودشان تخریب رسانه‌ای را انجام می‌دهند و بعد از آن باید بنشینند و کلی فکر کنند که این تخریب را چگونه جمع کنند.

آشتیانی در مورد اینکه فتح‌الله زاده عنوان کرده اصلا حقوقی از استقلال نگرفتم و خود شما نیز اعلام کرده بودید تمام مشکلات استقلال از زمان فتح‌الله‌زاده شروع شده، گفت:‌ من گفتم بدهی‌ها هم در زمان او بوده و هم در زمان نفرات بعدی تا به امروز بوده، این یک واقعیت است. کسی نمی‌تواند آن را کتمان کند و خودشان هم بنا به دلایلی وجود دارد نمی‌توانند کتمان کنند. ضمن اینکه خود این افراد به این موضوع اعتراف داشتند.

مدیرعامل پیشین استقلال ادامه داد: عده‌ای استقلال را برای رانت آن دوست دارند. حتی حاضرند مجانی در هر سمتی که باشد در استقلال کار کنند. این‌ها واقعیت است. مگر قرار است کسی بیاید نذری کار کند؟ مگر شما برای صدا و سیما تهیه‌کنندگی یا گویندگی می‌کنید باید نذری کار کنید؟‌ باید دستمزد بگیرید. اتفاقا نگرفتن دستمزد بیشتر شائبه‌برانگیز است تا گرفتن دستمزد، فتحی، سعادتمند و دیگران حقو‌ق‌شان را گرفتند و کار بدی نکرده‌اند. 

وی در گفت و گو با رادیو جوان، در مورد اینکه با وجود وضعیت نابسامان باشگا‌ه‌ها مخصوصا استقلال و پرسپولیس آیا این پول‌ها حق آقایان است، اظهار داشت: این حق را باید رئیس مجمع تعیین کند. در فضای امروز با توجه به شرایط اقتصادی که وجود دارد این اعداد، اعداد نامتعارفی است اما نازل‌ترین بازیکن باشگاه را از نظر قرارداد فرض کنید که الان دیگر کمتر از 500 میلیون نیست. مدیرعاملی که اثرگذار باشد و کیفیت کار داشته باشد آیا منطقی است که از یک بازیکن کمتر حقوق بگیرد؟ من از حقوق بالا دفاع نمی‌کنم. این را می‌گویم که مدیرعامل باید حقوق بگیرد و حقوق او هم باید بگونه‌ای باشد احیاناً عاشق رانت استقلال نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس