شب قدر

شبکه‌های رادیویی ویژه برنامه‌ها و نمایش‌هایی را تدارک دیده‌اند و شبکه‌های تلویزیونی هم مداحی، سخنرانی و مراسم احیا را از اماکن متبرکه و زیارتی پوشش خواهند داد.

به گزارش مشرق، با نزدیک شدن به لیالی قدر و ایام ضربت خوردن و شهادت حضرت علی (ع) شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی برنامه‌های ویژه‌ای را ترتیب داده‌اند که قرار است از رسانه ملی روی آنتن برود. امسال این برنامه‌ها نسبت به گذشته حال و هوای دیگری دارد، چرا که کرونا و توصیه به در خانه ماندن باعث می‌شود خانواده‌ها مراسم مذهبی این روزها را در خانه و پای صدا و تصویر رادیو و تلویزیون برگزار کنند. شبکه‌های رادیویی ویژه برنامه‌ها و نمایش‌هایی را تدارک دیده‌اند و شبکه‌های تلویزیونی هم مداحی، سخنرانی و مراسم احیا را از اماکن متبرکه و زیارتی همچون حرم‌ امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (س)، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، حسینیه همدانی‌ها و... را پوشش خواهند داد که حوالی نیمه شب روی آنتن سیما می‌رود.

شبکه یک
 شب نوزدهم رمضان
از کجا؟ حرم امام رضا (ع)
برنامه چیست؟ دعای جوشن کبیر با نوای محمدرضا غلامرضازاده، مرثیه‌سرایی رضا نریمانی و سخنرانی آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی.  
 شب شهادت حضرت علی (ع)
از کجا؟ حرم امام رضا (ع)
برنامه چیست؟ مراسم ویژه احیا با پخش قرائت دعای جوشن کبیر با نوای مهدی سروری و سخنرانی حجت‌الاسلام ناصر رفیع.
 شب بیست و سوم رمضان
از کجا؟ حرم امام رضا (ع)
برنامه چیست؟ مراسم احیا با پخش قرائت دعای جوشن کبیر با نوای حجت‌الاسلام مهدی شجاع و مداحی میثم مطیعی روی آنتن خواهد رفت. سخنران شب بیست و سوم ماه رمضان هم حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی است.

شبکه ۲
 شب نوزدهم
از کجا؟ حرم حضرت فاطمه معصومه(س)
برنامه چیست؟ حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی سخنرانی خواهد کرد و عزادارای مولای متقیان با مداحی میثم مطیعی پخش می‌شود
 شب بیست و یکم
از کجا؟ حرم حضرت فاطمه معصومه(س)
برنامه چیست؟ حجت‌الاسلام سعیدی سخنران خواهد بود و مداحی شهادت امام علی (ع) را، حیدرزاده انجام خواهد داد.
 شب بیست و سوم رمضان
از کجا؟ حرم حضرت فاطمه معصومه (س)
برنامه چیست؟ حجت‌الاسلام سیدمهدی میرباقری در وصف مولای متقیان سخنرانی خواهد کرد.


شبکه ۳
این شبکه همراه با دیگر شبکه‌های تلویزیون در شب‌های شهادت امام عاشقان مراسم و اعمال شب‌های قدر و شهادت علی (ع) را پخش خواهد کرد.
از کجا؟ حسینیه همدانی‌ها در تهران
برنامه چیست؟ دعای جوشن کبیر و مراسم به سرگرفتن قرآن را شب زنده داران و روزه‌داران با صدای شیخ حسین انصاریان خواهند شنید.


شبکه ۴
 شب نوزدهم
از کجا؟ مسجد جمکران قم
برنامه چیست؟ حجت‌الاسلام والمسلمین عالی در شب نوزدهم از مسجد جمکران قم در باب منزلت و شان ایام قدر برای شب زنده‌داران به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت. مداح شب نوزدهم هم عباس حیدرزاده است.
 شب بیست و یکم
از کجا؟ مسجد جمکران
برنامه چیست؟ در شب شهادت امام علی (ع) شب زنده‌داران پای صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری خواهند نشست. مداحی برای سوگواری شهادت حضرت امیر(ع) را حسن شالبافان به عهده دارد.
 شب بیست و سوم
از کجا؟ مسجد جمکران
برنامه چیست؟ در این شب سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی پخش خواهد شد و محمدرضا غلامرضازاده دعای جوشن کبیر را قرائت می‌کند.

شبکه ۵
 شب نوزدهم
از کجا؟ حرم عبدالعظیم حسنی (ع)
برنامه چیست؟ حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمیان، سخنران نخستین شب قدر از حرم عبدالعظیم حسنی(ع) است و دعاخوانی این شب گرانقدر را شالبافان و زین‌العابدین انجام می‌دهند.
 شب بیست و یکم
از کجا؟ حرم عبدالعظیم حسنی(ع)
برنامه چیست؟ در این شب حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید میرباقری سخنرانی می‌کند و زین‌العابدین و محمدرضا غلامرضازاده هم مراسم دعاخوانی و مناجات خوانی را انجام می‌دهند.
 شب بیست و سوم
از کجا؟ حرم عبدالعظیم حسنی(ع)
برنامه چیست؟ در این شب سخنران حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی است و قرائت دعا و مناجات با نوای شالبافان و زین‌العابدین خواهد بود.

شبکه آموزش
 شب نوزدهم
از کجا؟ حرم امام خمینی(ره)  
برنامه چیست؟ حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمیان سخنران شب‌های قدر این شبکه از حرم امام خمینی(ره) است. مداحی در شب ضربت خوردن امام علی(ع) مصادف با شب نوزدهم ماه رمضان را سید محمد علی سادات رضوی و حمید رمضان پور برای عزاداران حضرت علی (ع) برگزار می‌کنند.
 شب بیست و یکم
از کجا؟ حرم امام خمینی(ره)
برنامه چیست؟ مداحان شب بیست و یکم رمضان احمد شربیانی و خلف‌زاده هستند.
 شب بیست و سوم
از کجا؟ حرم امام خمینی(ره)  
برنامه چیست؟ در این شب مداحان منصوری (اصفهانی) و حمید رمضان‌پور هستند.


شبکه افق
 شب نوزدهم
از کجا؟ مصلای امام خمینی(ره)
برنامه چیست؟ این شبکه در شب نوزدهم از مداحان احمد واعظی و احمد نیکبختیان برای مداحی و مرثیه‌سرایی به مناسب ضربت خوردن حضرت علی (ع) دعوت کرده است. حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان مهمان شبکه افق است که سخنانش در شب‌های قدر از مصلای امام خمینی(ره)  روی آنتن می‌رود.
 شب بیست و یکم
از کجا؟ مصلی امام خمینی(ره)
برنامه چیست؟ در این شب احمد واعظی و امیر عباسی مداحی می‌کنند.  
 شب بیست‌وسوم
از کجا؟ مصلای امام خمینی(ره)
برنامه چیست؟ در این شب سادات رضوی و محمد حسین پویانفر مداحی خواهند کرد. همچنین علیرضا سبحانی و حسین یزدان پناه هم مراسم مناجات و دعاخوانی شب‌های قدر را در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌کنند.

شبکه قرآن
برنامه‌این شبکه در شب‌های قدر از کربلای معلی روی آنتن می‌رود.
برنامه چیست؟ دوربین‌های این شبکه مراسم سوگواری و عزاداری مولی‌الموحدین را با سخنرانی آیت‌ا... صدیقی و قرائت دعای افتتاح با نوای سعید حدادیان و مداحی میثم مطیعی، مهدوی نژاد، مجتبی رمضانی، سید رضا نریمانی و مهدی رسولی از دیار عاشقان برای هموطنان روزه‌دار پخش می‌کند.

همچنین این شبکه در شب بیست‌ویکم از امامزاده صالح(ع) سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی را پوشش می‌دهد.

شبکه سلامت
بیمارستان‌ها، یکی از مکان‌هایی است که امسال به خاطر شرایط جامعه در شب‌های قدر بیشتر مورد توجه است. بیمارستان بقیه‌ا... الاعظم(عج) از این جمله است که شبکه سلامت مراسم شب‌های قدر و شهادت امام‌علی(ع)  را از کنار مدافعان سلامت برای شب‌زنده‌داران پخش می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس