علیرضا سهرابی

اعترافات داوران در فضای کرونایی و دوران قرنطینه و تعطیلی فوتبال حسابی سروصدا به پا کرد.

به گزارش مشرق، صحبت‌ها بابت برخی سوت‌ها و قضاوت‌های انجام شده که باعث شد برخی از آن‌ها کار را به جایی برسانند که واکنش‌های شدیدی در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور به وجود آید. در این خصوص علیرضا سهرابی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال به این مساله واکنش نشان داد و معتقد است که داوران مجاز به صحبت کردن در مورد این مسائل نیستند.

این ماجراهای اعتراف‌های داوران از جمله آقای خورشدی را دیدید و به آن‌ها تذکر داده شد.

واقعا خواهشم این است که در این جو آرام فوتبال کشور با مصاحبه‌های حاشیه‌ای که به هیچ کاری نمی‌آید و عامل پیشرفت نیست این فضا و جو را برهم نزنیم. داوران به هیچ وجه مجاز به مصاحبه و صحبت در مورد بازی نیستند.

در مورد بازی‌های گذشته چطور؟ در این خصوص هم مجاز نیستند؟

به هیچ نمی‌توانند و حق ندارند و کلا ممنوع المصاحبه هستند. شما نگاه کنید امروز اگر آقای فغانی درخصوص جام جهانی روسیه و قضاوت هایی که کرده اگر صحبت کند و این صحبت‌ها جنجالی باشد دیگر به او فیفا بازی نخواهد داد و به همین خاطر مجاز نیستند. این صحبت‌ها هیچ فایده‌ای ندارد و فقط دودش به چشم داوران خواهد رفت. واقعا خواهشم این است که داوران اگر اشتباهی می‌کنند نباید این مساله اشاعه پیدا کند و در رسانه‌ها این طور به آن پرداخت شود. جالب است که صحبت هایی که داوران به ما می‌گویند چیز دیگری است و اصلا این حرف‌ها که در رسانه‌ها گفته می‌شود را نمی‌گویند.

اما در تلویزیون این طور گفتند.

 در همین خصوص اتفاقی که در مورد آقای اکبریان در آن بازی تصمیمی نگرفته که بتوان او را مقصر دانست.

یعنی مقصر کمک داور بوده است؟

ما آن بازی مدنظر را آنالیز کردیم و در زمان مناسب درباره اتفاقات آن مسابقه صحبت خواهم کرد. با این حال در مورد آن بازی باید گفت که آقای اکبریان باید برای تصمیم گیری مشورت می‌گرفت و اشتباه کرد که برای گرفتن یک تصمیم درست از همه داوران مشورت نگرفت.

بیشتر بخوانید:

واکنش تند فرهاد مجیدی به اعتراف اکبریان +عکس

شما به عنوان رئیس دپارتمان داوری پس معتقدید که اشتباه کرده است.

من آن زمان درخصوص این بازی سرپرست کمیته داوران بودم و اجازه بدهید در زمان خودش درخصوص آنالیز آن بازی صحبت شود.

قبول دارید استقلال در آن بازی ضرر کرد در حالی که در آستانه قهرمانی قرار داشت.  

بله این طور است اما اگر بخواهیم این طور قیاس کنیم که نمی‌شود. واقعا فوتبال این طور نیست که بگویید یکی گل نزده و یک داور اشتباه کرده است و مگر تیم‌های دیگر از اشتباهات داوری سود و ضرر نکرده اند. قانون پنجم کتاب فوتبال داوری است و مثل توپ و زمین بازی می‌ماند. یک بحث است که داور آگاهانه اشتباه کرده که قابل پیگیری است اما درخصوص دیگر مسائل نباید به این موارد دامن زد.

فرهاد مجیدی هم که یک پست گذاشت. آن را دیدید؟

بله و به همین خاطر می‌گویم نباید به آن دامن زد.

صحبت‌های مجیدی قابل پیگیری است؟

بله قابل پیگیری است و در زمان خودش درخصوص آن صحبت خواهم کرد.  

شما می‌گویید داوران ممنوع المصاحبه هستند اما قبول دارید علیرضا فغانی هر وقت که دوست داشت در ایران صحبت می‌کرد و هیچ وقت هم حرف از ممنوع المصاحبه بودن نبود.  

من به گذشته کاری ندارم و هیچ مسئولیتی هم نداشتم. با این حال منظورم از ممنوع المصاحبه بودن این است که اجازه ندارند در مورد نحوه قضاوت خودشان صحبتی بکنند. به هیچ وجه داوران مجاز نیستند درخصوص صحنه‌های بازی حرفی بزنند و تنها به واسطه همراهی با رسانه‌ها می‌توانند توضیحی در مورد تصمیم آن لحظه خودشان بدهند که چه دیده‌اند و این خیلی تفاوت دارد با آن که داوری بگوید من عذرخواهی می‌کنم و اصلا اجازه زدن این حرف‌ها را ندارند.

اگر قرار به برگزاری لیگ باشد، داوران شما آماده هستند؟

قطعا داوران ما اگر قرار به شروع لیگ باشد حداقل سه هفته تا یک ماه فرصت می‌خواهند تا آماده شوند. دراین فاصله ما هم لازم باشد بررسی‌های مدنظر را انجام می‌دهیم.

با یکی، دو داور که صحبت می‌کردیم نگران اضافه وزن خودشان بودند.

به هرحال این مسائل بسته به سبک زندگی داوران است. خود من در این چند سال که داوری را کنار گذاشتم اضافه وزن نداشتم. با این حال با داوران در ارتباط هستیم و بیشتر آنها اعلام می‌کنند که به صورت اختصاصی تمرین دارند.

در مورد علیرضا فغانی اگر بخواهد در ایران قضاوت کند به او بازی خواهید داد؟

چرا که نه! ایشان داور ما هستند و چرا نباید به ایشان قضاوت بدهیم..

به خاطر ناراحتی ایشان ممبینی و اصفهانیان که دلخوری داشتند؟

به ما که چیزی نگفتند و ایشان جزو داوران فعال و کاربلد فدراسیون هستند که به خوبی وظایف خودش را می‌داند. قطعا از حضور ایشان خوشحال می‌شویم و مگر پیش از این تجربه آوردن داور از بیرون کشور برای بازی استقلال و پرسپولیس نداشتیم. قطعا اگر موقعیتی باشد از فرصت حضور آقای فغانی استفاده خواهیم کرد.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    5 1
    یک وطن فروش حق ندارد،،،به اسم ایران داوری کند،،،برودبانام استرالیا داوری کند
    • علیرضا IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      0 0
      گل استقلال رو مقابل نفت نگرفتن و همزمان پنالتی اشتباه برای پدیده مقابل سپاهان از اقایان اکبریان وفغانی قابل پیگیری نیست خوبه اکبریان اعتراف کرد و فغانی هم از علاقه زیادی اش به یه تیم خاص میگه حتما پیگیری شود
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 1
    حتما اخراج نشدن خنده دار دیاباته در دقیقه 5 بازی استقلال با تراکتور و پنالتی نادیده ذوب آهن با استقلال رو هم پیگیری بفرمایید......هواداران استقلال منتظرند......
    • امیر IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      1 1
      برو ببین اعتراف اکبریان رو خوب گوش کن که چجوری وقتی تیم ح.ک.کو.م.ت مساوی کرد،با اشتباهات داوری هم استقلال نبرد و هم سپاهان(پنالتی گرفتن کرنر به نفعه پدیده توسط فغانی)..
  • ساموئل8529 FR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    1 1
    ای بابا کسی که باپلیس مملکت درگیرشدوتوهین کرد،،،،برخوردی باهاش نکردن،،،چطورمیخواین پیگیریش کنید،،،کسی که زیرپیراهنش تصویرمحمدبن راشد حاکم دبی رونشون میده برای شادی گلش،،،،،اماازعلی پوروعلیشاه وانصاری وترابی بخاطر نشون دادن تصویرمقدس شهدا وطن ایرادمیگیرن،،،،،.دیگه تاآخرش بخون،،،،،
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
      0 0
      خودت فهمیدی چی گفتی ؟؟ زیر پیراهنش هر چی باشه چه ربطی به داوری تو لیگ داره سوادت رو ببر بالا لنگی
  • US ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    5 2
    تشکر از دولت و مسئولین برای اداره تیم پرسپولیس
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    3 1
    زد و بند داوران و فدراسیون برای قهرمانی لنگ چی ؟ قابل پیگیری نیست؟
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
    0 0
    حالا همه میخان خوش خدمتی وزیر ورزش برای تیم سوگلیش لنگ رو زیر سوال ببرن -چند ساله بهترین مربی رو براشون اورده -هیچ بازیکنی رو نزاشته از تیم بره حمایت مالی کرده و داوران هم که اینجوری حمایت کردند بعد یه عده میان حسودی میکنن -امسال هم با قانون من دراوردی وزیر جام برای تیم لنگ هستش-از اول فصل هر بار مصاحبه کردند گفتن نمیخان ما قهرمان بشیم یعنی اینکه فقط ما باید قهرمان بشیم نه تیم دیگه ای

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس