کد خبر 1071370
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳
رسانه روس: نفربرهای زرهی آمریکا از عراق وارد میدان نفتی سوریه شدند

خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه از ورود ۵ دستگاه خودروی زرهی آمریکا از مرز عراق به میدان نفتی در شمال شرق سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق، خبرنگار شبکه خبری اسپوتنیک روسیه گزارش داد که 5 دستگاه خودروی زرهی آمریکا با عبور از مرز عراق وارد میدان نفتی «الجبسه» در منطقه «الشدادی» در جنوب استان «حسکه» واقع در شمال شرق سوریه شدند.

بر اساس این گزارش نیروهای ارتش آمریکا بعد از ورود به منطقه بلافاصله اقدام به گشت زنی در میدان‌های  نفتی و گازی در ایستگاه‌های "الکبیبة" ، "غونا" و"حویزیة " کردند تا پس از تصویر برداری میدان های نفتی و اطراف آن از طریق پهپاد و پایان ماموریت خود به عراق باز گردند.

بیشتر بخوانید:

بر اساس گزارش خبرنگار اسپوتنیک یک فروند هواپیمای باری غول پیکر آمریکایی در پایگاه غیرقانونی «القسرک» در نزدیک شهرک "تل بیدر" در شمال شهر الحسکه برای دومین بار طی 48 ساعت گذشته فرود آمد و بیش از سه ساعت توقف در این پایگاه به مکانی نامعلوم به پرواز در آمد.

این تحرکات در پی تلاش نیروهای ارتش آمریکا در افزایش حضور نظامی غیرقانونی خود در منطقه الجزیره سوریه (شرف فرات) صورت می‌گیرد که با انجام دوره‌های های آموزشی جدید برای ساکنان محلی نیروهای عناصر وابسته به «قسد» با مشوق های مالی و افزایش حقوق و دستمزدها همزمان شده است.

نیروهای آمریکایی حدود  یک سال پیش حضور خود را در سوریه کاهش داده و به حضور خود در اطراف چاههای نفت بعد از عقب نشینی از دو پایگاه الجلبیه و عین عیسی در شمال الرقه و پایگاه قصر یلدا در شهرک تل تمر بسنده کرده است .

نیروهای آمریکایی در تعدادی از پایگاههای غیرقانونی در استان الحسکه (تل حجر والرمیلان در حومه المالکیة و منطقه الجبسة والشدادی - لایف ستون وقصرک در حومه الحسکة) و در ریف دیر الزور در میدان نفتی العمر و کارگاه گاز «کونیکو» مستقر هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • طلبه جانباز DE ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    10 0
    هرلحظه که اینگونه اخبارو میخونم واتفاقات منطقه روبا احادیث ائمه وپیشگوئی اونها مقایسه میکنم .احساس میکنم که مقدمات ظهور درحال اماده شدنه.وانشا ئلله بزودی این منتو خداوند رحمن برسرمون خاهد گذاشت. ونرید اننمن علی الذین استضعفوا فی الارض.................خوشا بحال اونائیکه اون زمانو درک وحال وسعادت جنگیدنو دررکاب مولارو داشته باشن. یعنی پیرو مریضو فرتوت یا گمراه نشده باشن
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      0 6
      توهم زدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس