کد خبر 1071328
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۰
اصغر فرهادی نمایه

اصغر فرهادی فیلم جدید خودش را با موضوع «تحلیل جامعه ایران» در شیراز و با سرمایه‌گذاری یک شبکه اروپایی با سابقه پخش فیلم‌های ضدایرانی خواهد ساخت!

به گزارش مشرق، منابع خبری، اطلاعات تازه‌ای را درباره فیلم جدید اصغر فرهادی منتشر کردند. نکته قابل توجه محور محتوایی فیلم است؛ گفته می‌شود فیلم آینده فرهادی، «قهرمان» نام دارد و تحلیلی درباره جامعه امروز ایران را به تصویر خواهد کشید و در شهر شیراز تصویربرداری می‌شود. شبکه تلویزیونی آرته که شبکه‌ای فرانسوی – آلمانی است ، سرمایه‌گذار فیلم جدید اصغر فرهادی خواهد بود. سه فیلم قبلی اصغر فرهادی یعنی «گذشته»، «فروشنده» و «همه می‌دانند» نیز علاوه‌بر اینکه با سرمایه‌گذاری شرکت‌های غربی و عربی ساخته شده بودند، درونمایه‌ای سفارشی هم داشتند و در جهت خواسته آن شرکت‌ها ارزیابی شدند. فیلم «گذشته» که با سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا ساخته شده بود، نگاهی نژادپرستانه علیه مهاجران و اقلیت‌ها در اروپا داشت. همچنین فیلم «فروشنده» در اوج تقابل ایران و جبهه مقاومت با داعش، با حمایت مالی شرکت ممنتوی فرانسه و جشنواره دولتی قطر (از حامیان داعش) تولید شد و اتفاقا مضمونی ضدغیرت داشت. فیلم «همه می‌دانند» هم که با سرمایه‌گذاری کمپانی‌های ممنتو و مورنا در اسپانیا تولید شد نیز محتوایی ضد خانوادگی داشت.

بیشتر بخوانید:

جلای وطن، پشت کردن به طلای وطن

ملغمه‌ای نامطبوع از فیلمفارسی و شبه روشنفکری

شبکه آرته که از آن به عنوان سرمایه‌گذار جدیدترین فیلم اصغر فرهادی یاد شده است، کارنامه‌ای سیاه در پخش فیلم‌ها و مستندهای ضدایرانی دارد. این شبکه با وجود ادعای هنری بودن اما بارها فیلم‌های سطح پایینی چون «تاکسی» به کارگردانی جعفر پناهی، «یک خانواده محترم» ساخته مسعود بخشی و... را صرفا به خاطر محتوای ضدایرانی به نمایش درآورده بود. شبکه آرته همچنین به طور مکرر فیلم‌های مستندی علیه ایران را نمایش می‌دهد.

با توجه به سابقه منفی شبکه آرته در پخش فیلم‌های ضدایرانی، باید دید که آیا فیلم جدید اصغر فرهادی نیز مانند آثار اخیر وی یک «فیلمِ سفارشی» خواهد بود؟

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    6 2
    یکی به اون وزیر توئیتی ارشاد بگه عرضه نداری برو کنار یه با غیرت ایران کار رو دست بگیره، اگه به توئیت زدنه که منم بلدم، پس منم می خوام وزیر بشم!! :/
    • سید IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      6 5
      جعفر پناهی و اصغر فرهادی شعبه مخملباف صهیونیست در ایران هستند! البته با پشتیبانی تام و تمام اصلاح طلبان تهوع آور که حکومت اسرائیل ایشان را سربازان خود می داند!!!
  • آنتی اصلاح طلب IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    9 6
    اصغر سیاه نما. حالا خارج از ایران باشی علیه ایران کار کنی یه چیزی. تو ایران با امکانات ایران علیه ایران اثر تولید کنی!!!!! این دیگه نوبره والا. خب برو تو عربستان هر چی می گن بساز براشون دیگه چیکار به شیراز داری؟!
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    10 4
    بیشرف بیوطن
  • سالومه IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    7 11
    مشرق باز دوباره یه نوشته سفارشی رو گذاشتی ؟برو از خدا بترس .فرهادی خیلی کارش درسته .
    • شیعه علی ازنسل آریا IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      4 2
      تا 'کار درست' رو چه بدانی!
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    4 5
    قطر از حامیان داعش ، ما دوست قطر ، ما دشمن داعش ،تهیه کننده فیلم همون تهیه کننده فیلم های قبلی، فیلم سفارشی، موضوع سفارشی چه تحلیل های آبکی و سلیقه ای دارید شما
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      5 0
      07:30 آمریکا وغرب پدر داعش، شماها دوست غرب و آمریکا، فرهادی دریافت جایزه در آمریکا، سرمایه گذار فیلم های فرهادی غربی، فیلم ها ضد ایرانی، شماها طرفدار کل این فضاحت، چه رویی دارین شماها که فکر میکنین مردم نمیفهمن!!!!
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    5 1
    چند ميگيري، وطن بفروشي؟
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
      3 1
      09:01 راستش وضع بعضیا اینقدر خراب شده که حاضرن یه چیزی هم دستی بدن و وطن شونو بفروشن، فقط آمریکا یه گوشه چشمی بهشون نشون بده بسشونه!!! این قدر حقارت واقعأ نوبره!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس