ستار همدانی

پیشکسوت استقلال گفت: اینکه ممنوعیت خرید خارجی ها را فقط به دو تیم سرخابی تهرانی محدود کنیم ناعدالتی در حق این دو تیم و میلیونها هوادار آنهاست.

سرویس ورزش مشرق – پیرو دستورالعمل وزارت ورزش برای دو باشگاه تهرانی استقلال و پرسپولیس که دیگر نباید سراغ مربی یا بازیکن خارجی بروند، موافقان و مخالفان زیادی در این بحث ورود کرده و نظرات مختلفی را ارائه دادند. موافقان از کمک بزرگ این اقدام به دو تیم تهرانی بدهکار حمایت می کنند که دیگر بیش از این بر بار بدهی های شان اضافه نشود و مخالفانش معتقدند این شکل کار صحیح نیست و باید عوامل جذب خارجی های بی کیفیت را مؤاخذه کرد.

ستار همدانی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با مشرق، پیرامون وضعیت این روزهای باشگاه همچنین دستورالعمل اخیر وزارت ورزش در بحث ممنوعیت خرید بازیکن و مربی خارجی از سوی باشگاه استقلال حرف زد.

* آقای همدانی! اوضاع این روزهای باشگاه استقلال با حضور مدیرعامل جدید اش را چطور ارزیابی می کنید؟

- من چون شناخت زیادی از آقای سعادتمند ندارم نظر خاصی هم نمی توانم بدهم .فقط این را می‌دانم که ایشان از روز اولی که به باشگاه آمده در حال قول دادن و امیدوار کردن هواداران است. البته هنوز در عمل چیزی ندیده ایم اما فکر می‌کنم برای قضاوت کردن کمی زود است و باید به او زمان داد.

* فکر می کنید چند درصد از وعده های سعادتمند عملی می شود؟

-به هر حال مدیرعامل جدید در تلاش است اما قطعاً همه وعده‌هایی که داده عملیاتی نمی‌شود. چرا که در باشگاه بزرگی مانند استقلال آزمون و خطا زیاد داریم. متاسفانه پیش از این شاهد تغییرات زیادی در بخش مدیریت باشگاه بودیم که هر بار شکست مواجه شده و به مخاطب می فهماند انتخاب ها بدون مطالعه بوده اند. از این رو حالا باید تصمیمات درستی که در خور استقلال باشد برای این مجموعه گرفته شود تا بتوانیم بهتر از دیروز حرکت کنیم.

* فکر می‌کنید سیاست وزارت ورزش در ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی موثر واقع شود؟

- این سیاست غلط است!

* چطور؟

- چون مشخص می‌شود که ما دنبال ریشه‌کن کردن مشکلات نیستیم. چون ریشه این بدهی ها و جذب نیروهای ناکارآمد خارجی به مدیران برمی گردد.

بیشتر بخوانید:
 

ممنوعیتی که دست دلالان را از فوتبال قطع کرد
 

ورود خارجی‌ به فوتبال ممنوع شود، نه فقط سرخابی‌ها!

* این ممنوعیت باعث تضعیف استقلال یا پرسپولیس نمی‌شود؟

- قطعاً این موضوع به هیچ عنوان کارشناسی شده نیست. یعنی سپاهان و تراکتور و بقیه بروند خرید کنند و سه تا بازیکن خارجی بگیرند ولی استقلال و پرسپولیس نتوانند؟ خب طبیعی است که این روش غیر اصولی است و تنها برای پوشش نقاط ضعف مدیریتی در دو باشگاه اتخاذ شده است.

* چرا باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس نیروهای ناکارآمد خارجی جذب می کنند؟

- برای اینکه مدیر فنی و متخصص برای این دو باشگاه انتخاب نمی‌شود. یکی از مشکلات بزرگ استقلال نداشتن ساختار مناسب است. برای همین هم مدیریت های عاملشان اینقدر زود تغییر می کنند. در باشگاه و در بخش‌های حقوقی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و فنی متخصصانی وجود ندارند و کمیته های مشخصی برای این موارد نیست. پس طبیعتاً یک جای کار می لنگد. هر زمان از این افراد متخصص در باشگاه استفاده شود مشکلات به حداقل می رسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    7 3
    بهترین تصمیم فدراسیون فوتبال کسانی که مخالفت می کنند قصد دارند با این کاری ها خود نفی ببرند
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    9 3
    من نمی دونم ما مردم برای چی باید خرج حضرات فوتبالیست و گندکاری مدیرانشونو بدیم بدین بره این باشگاه های مزخرف رو
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    6 3
    اتفاقا عالیه اخه هر وقت اینا خرید کردند گند زدند و شکایت پشت شکایت
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    2 2
    واقعاً بی عدالتیه!!! صدها میلیارد تومان بیت‌المال را به باد دادند مشکلی نیست آخه خیلی طرفدار دارند اجازه بدید نامدیران سرخابی چند صد میلیارد تومان دیگه هم تاراج کنند تا عدالت برقرار بشه!!!
  • جوجه تیغی بدنساز GB ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    1 3
    چرا از سایر جانداران که توقع کمتری هم از انسونا دارند استفاده نمیشه؟ چرا اسب مهاجم نباشه؟ چرا خرس دروازه بان نباشه؟ چرا گاو مدافع نباشه؟ چرا چرا چرا؟
  • ناشناس US ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    4 1
    تراکتور باشگاه خصوصی است بازیکن خارجی بخره یا نه به کسی ربطی نداره اون تیم های که از پول بیت‌المال برای خرید بازیکن های بی کیفیت با قراردادهای زیاد جذب می کنند باید پاسخگو باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس