محفل انس با قرآن رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدارها با شرح آیه ۶۵ سوره مبارکه انفال به ضرورت تصمیم‌گیری براساس شرایط اشاره کرده و فرمودند: در هرجایی یک شرایطی وجود دارد و باید براساس آن شرایط عمل کرد.

به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدارها با شرح آیه ۶۵ سوره مبارکه انفال به ضرورت تصمیم‌گیری براساس شرایط اشاره کرده و فرمودند: در هرجایی یک شرایطی وجود دارد و باید براساس آن شرایط عمل کرد خصوصاً نخبگان اگر شرایط و جایگاه کشور را درک نکنند، ضربه می‌خوریم.

خداوند متعال می‌فرماید: یک روز باید با ۱۰ برابر خودتان بجنگید یک روز با دو برابر خودتان بجنگید. در حکمت الهی قصوری وجود ندارد و این مربوط به شرایط است.

بیشتر بخوانید:

تفسیر قرآن رهبر معظم انقلاب؛

پیام شهدا برای حضور در میدان مبارزه +فیلم

در یک شرایط وضع به گونه‌ای است که خداوند متعال می‌فرماید یک نفر باید با ۱۰ نفر بجنگد و یک روز وضع و شرایط به گونه‌ای است که خداوند می‌فرماید یک نفر باید با دو نفر بجنگد.

این اختلاف شرایط اختلاف احکام و اختلاف تکالیف را پیش می‌آورد. در هرجایی یک شرایطی وجود دارد که باید طبق آن شرایط عمل کرد. اگر غفلت از شرایط شد ضرر می‌کنیم چه مردم شرایط را ندانند و چه نخبگان به شرایط توجه نکنند خصوصا نخبگان اگر از شرایط و اوضاع و جایگاه نظام غفلت کنند ضربه خواهیم خورد.

این فیلم را ببینید:

دانلود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مریم IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    0 0
    صحیح است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس