کد خبر 1070837
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
وانت بار

تصمیم جدید سازمان راهداری مبنی کاهش سهمیه پایه سوخت وانت بارها می‌تواند بسته به میزان پیمایش سهمیه سوخت وانت بارها را افزایش و یا کاهش دهد.

به گزارش مشرق، روز گذشته حسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری طی مصاحبه‌ای از کاهش ماهانه ۱۵ تا ۲۰ درصدی سهمیه سوخت پایه وانت بارها خبر داد.

این کاهش سهمیه پایه به اشتباه به عنوان کاهش سهمیه سوخت وانت بارها مطرح شد، اما ماجرا چیزی دیگری است.

ببشتر بخوانید:

کارت سوخت کدام خودروها باطل می‌شود؟

سازمان راهداری به منظور مدیریت بهینه مصرف سوخت و تامین مناسب سوخت وانت بارها به دنبال حذف سهمیه سوخت پایه است و از سوی دیگر سوخت وانت بارها به اساس پیماش به صورت اعتباری به آن‌ها پرداخت شود.

این طرح که اجرای آن تا پایان خردادماه به تعویق افتاده است می‌تواند میزان اعتبار دریافتی از محل اختلاف قیمت سهمیه‌ای و آزاد را برای وانت بارهای با پیمایش زیاد را افزایش دهد و از سوی دیگر میزان دریافتی اعتبار برای وانت بارهای کم پیمایش را کاهش دهد به عبارتی دیگر بسته به میزان پیمایش به وانت بارها اعتبار تخصیص پیدا خواهد کرد و سهمیه پایه به صورت پلکانی کاهش خواهد یافت.

در همین خصوص فاطمه کاهی در گفت و گو با میزان با بیان اینکه کاهش سهمیه سوخت وانت بارها صحت ندارد، اظهار کرد: اجرای تغییر سهمیه وانت بارها از لیتراژ به اعتباری به دلیل شیوع کرونا تا پایان خرداد ماه به تعویق افتاده است

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تصریح کرد: سهمیه سوخت وانت بارها پس از بازه زمانی از لیتراژ به اعتباری تغییر خواهد کرد و مشکلی در سهمیه سوخت وانت بارها وجود ندارد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    4 0
    مثل سهمیه سوخت فروردین ماه تاکسی‌های اینترنتی که خوردند یک آب هم روش میخواهند وانت بارها هم همین بلایی بیاورند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس