کد خبر 1070597
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
پلاسما

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در حال حاضر تعداد ۶۰ نفر از بهبودیافتگان کرونا در تهران جهت درمان سایر بیماران پلاسمای خود را اهدا کرده‌اند.

به گزارش مشرق، محمدرضا مهدی‌زاده مدیر کل انتقال خون استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دریافت پلاسما  از  بیماران بهبودیافته کرونایی اظهار کرد: بدن افرادی که مبتلا به بیماری کرونا بوده و پس از طی مراحل درمانی بهبود پیدا کرده‌اند دارای آنتی بادی یا پادتن است که اگر مدت یک ماه  از بهبودی آن ها گذشته باشد پلاسمای این افراد برای  درمان سایر بیماران کرونایی استفاده می شود.

او ادامه داد: افرادی که برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه می کنند باید مدارک خود مبنی بر ابتلا به بیماری کرونا و درمان‌شان را ارائه کنند که پس از بررسی مدارک و شواهد موجود اقدام به دریافت پلاسما از بیماران کرونایی بهبود یافته می کنیم.

بیشتر بخوانید:

مدیر کل انتقال خون استان تهران بیان کرد: پس از دریافت پلاسما از افراد بهبود یافته،  آزمایش های لازم انجام می‌شود تا میزان آنتی بادی  یا پادتن آن مشخص شود.

مهدی‌زاده تاکید کرد: پس از اطمینان از  اثر بخش بودن پلاسمای اهدایی به وسیله بیماران بهبود یافته کووید ۱۹، پلاسمای آن‌ها فریز شده و در صورت نیاز به بیمارستان ها و مراکز درمانی جهت تزریق به بیماران مبتلا به کرونا ارسال می شود.

او اظهار کرد: پلاسمای خون افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در خانه خود را قرنطینه کرده‌اند دارای آنتی بادی و پادتن است و این افراد می‌توانند پلاسمای خود را پس از گذشت یک ماه از بهبودی با هدف کمک به سایر مبتلایان به کرونا اهدا کنند.

مهدی‌زاده گفت: طرح دریافت پلاسما از بیماران کرونایی بهبود یافته از حدود  ۱۰ روز پیش آغاز شده و تاکنون از بین مراجعه کنندگان  ۶۰ نفر واجد شرایط بودند که پلاسمای خون‌شان را جهت تزریق به بیماران کرونایی اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران یادآوری کرد: از تمام بیمارانی که یک ماه از زمان بهبودی آن‌ها گذشته درخواست می‌کنم برای کمک به بیماران با مراجعه به مراکز انتقال خون پلاسمای خود را اهدا کرده و در این کار خیر شرکت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    1 1
    بصورت تجربی مشخص نشده چند نفر می‌توانند از پلاسمای یک فرد استفاده کنند؟
  • IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    در اخبار خبری پخش شد که پلاسمای اهدایی رو به کشورهای آلمان و سوئیس میفرستند بعد از عملیاتی بر روی ان به کشور یر میگردانند چطورمیشود آنها که تا حالا با ما در تحریم ها ضد ما بودن و حتی داروهای خاص رو برما تحریم کردن دراین کار با ما همکاری میکنند باید کمی تامل کرد و برای دست یافتن به ژن ایرانی و ساختن ویروسهایی بر علیه ما .مگر نه همین کشور المان بود به صدام در جنگ عراق گاز خردل و شیمیایی میداد .حواسمان باید به نفوذیها باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس