سردار سلیمانی نمایه

رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل گفت: برخلاف برخی فضاسازی‌ها، ایران در حال ترک سوریه نیست و دلیلی هم ندارد این کار را بکند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

به گزارش روزنامه جروزالم‌پست عاموس یادلین اکنون مدیر موسسه مطالعاتی INSS، در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار داشت: برخلاف برخی گزارش‌ها ایرانی‌ها در حال ترک سوریه نیستند. من این را باور نمی‌کنم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه اگر این ماجرا صحیح نیست، چرا ارتش اسرائیل بیانیه‌ای منتشر کرده و گفته ایران در حال کاهش حضور در سوریه است؟، اظهار داشت: دیدم که یک منبع ارشد در حوزه دفاعی، این را گفته است. ظن من این است که این سخن از سوی فردی در بخش سیاسی ارتش بیان شده است.

یادلین در پاسخ به سوالات در مورد اینکه آیا منظور او، نفتالی بنت وزیر دفاع اسرائیل است، گفت که «من فکر می‌کنم شما پازل‌ها را کنار هم گذاشتید که چه کسی به زودی از وزارتخانه می‌رود و چه میراثی می‌خواهد از خود باقی بگذارد.

این مقام ارشد سابق ارتش اسرائیل در توضیح اینکه چرا ایران سوریه را ترک نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: «سوریه تنها کشور عربی بود که در طول جنگ عراق و ایران، از این کشور حمایت کرد. روابط بین ایران و سوریه به لحاظ استراتژیک قوی است و تهران به دمشق به عنوان پایه سیاست منطقه‌ای خود نگاه می‌کند.»

وی ادامه داد: برای ایران خیلی مهم است که حکومت سوریه را تقویت کند. قاسم سلیمانی می‌گفت، حفاظت از تهران، از دمشق شروع می‌شود.

یادلین اضافه کرد: «ایران می‌خواهد خیلی به ما به لحاظ فاصله کیلومتری نزدیک باشد. هیچ چیزی در مورد  اهداف استراتژیک ایران تغییر نکرده است.

وی گفت: «ایران همیشه خود را تطبیق می‌دهد. در زمان‌های مختلفی، ما دیدیم که ایران نیروهای بیشتر یا کمتر و متفاوتی در سوریه به دلیل شرایط متفاوت داشت.رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل گفت: «سلیمانی به دنبال تبدیل سوریه به پایگاهی برای حمله به اسرائیل بود. طرح او شامل احداث فرودگاه و پایگاه دریایی و خطوط لجستیک و موشک‌های بالستیک پیشرفته و هواپیماهای بدون سرنشین بود. چیزهایی که آنها را قادر به حمله اسرائیل از سوریه می‌کرد.

یادلین گفت اکنون فرماندهان ایران در سوریه حضور دارند و احتمالا تغییری که اتفاق افتاده، استفاده بیشتر از گروه‌های شبه نظامی شیعه به جای نیروهای ایرانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    54 6
    ساعت صفر نزدیک است ان شا الله
  • Rasoul IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    38 6
    (شتر) رژیم صهیونیستی در خواب بیند پنبه دانه، گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    21 4
    حکایت توقع صهیونیست داستان دزدی است که میخواست برای دزدی و غارت به منزلی برود که میهمان هایی به دعوت صاحبخانه رسیدند و دزد رفت نزد حاکم دزد تر از خودش شکایت کرد که چرا فلانی به خانه اش میهمان دعوت کرده است؟ اگر میهمان در خانه باشد من نمیتوانم دزدی و شرارت کنم
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    33 3
    ایران به دعوت رسمی برادران سوری به سوریه رفت انهم برای مبارزه با داعش و دفاع از حرم مطهر ... اما رژیم کودک کش درصدد غصب سرزمینهای مسلمان ها از نیل تا فرات میباشد
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    44 6
    مالحظه شماری میکنیم برای جنگ باشیطان بزرگ وشیطان کوچک (اسرائیل)
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    33 6
    مگر قرار بود برگردیم!!! اومدیم و خواهیم ماند و زمانی که فقط پرچم فلسطین بر کل سرزمینش برافراشته شد برمیگردیم.
    • DE ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
      30 5
      برگردوندن سرزمین سرخ پوستان مظلوم بصاحبان اصلیشو فراموش کردی
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
      17 4
      داش اگه سرخپوست ها هم کمک میخواستن و نیاز بود کمک میکردیم بیدریغ ولی حیف اونام گیر یه مشت ادم خر افتادن. در ضمن به نظرم جنابعالو اقای لویس فراخان (رنگین پوستان امریکا) رو نمیشناسی فقط اینو بدون ایران نیازی به لشکر کشی به امریکا نداره خیلی ها منتظر یه اشاره هستن. دوما اگه راجع به سرخپوستای اصیل قاره امریکا نظر میزاری در جریان روابط صمیمی ایران با ونزولا کوبا و..... باش زیاد سفید سفید چشم و مو بور نکن شبیه خان داییت میشی
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    36 6
    ما باید چندین زیردریایی کلاس فاتح (و بعدا کلاس بعثت) در بندر لاذقیه سوریه بسازیم. ساخت زیردریایی در سوریه بمراتب بیش از ساخت ناوشکن اهمیت دارد چون کشف زیردریایی در عمق دریای مدیترانه کار مشکلی ست.
    • من IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
      17 2
      احسنت زنده و پاینده باشی راه،راه مقاومت هست
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    19 0
    ایران و سوریه بر اساس قراردادی که از زمان جنگ ایران و عراق با هم دارند موظف هستند در زمان جنگ به هم کمک کنند. در زمان جنگ، سوریه یکی از معدود کشورهایی بود که حاضر شد به ایران کمک کند و حالا هم نوبت ایران است.
  • محسن IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    18 3
    باید اسراعیل از صفحه روزگار حذف شود این یک غده چرکین برای تمام یشریت است
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    1 0
    میدانم شما صهیونیست ما رو از خودمان هم تهدید جدی تری میدانی پس مطمئن باش و به گوش همه صهیونیست های دیگر هم برسان که اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود. اگر از دست سیدحسن نصرالله جان به در بردید یادتان باشد سربازان بدون مرز امام خامنه ای حفظه الله با چهره هایی مصمم و اراده هایی خلل ناپذیر منتظر اجازه آقایشان هستند تا از هست و نیست تان خاکستر بسازند.
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    1 0
    تا آزاد سازی کامل سرزمین و بلندی های جولان از غاصب گران صهیوی وهابیها ، تا اطلاع ثانوی ایران در سوریه باقی خواهد ماند....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس