کد خبر 1070449
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۵
کرونا

حفظ فاصله‌ فیزیکی در دوران همه‌گیری COVID-۱۹ باعث می‌شود موقعیت‌های انتشار و سرایت ویروس کرونا کاهش پیدا کند.

به گزارش مشرق، شیوع ویروس کرونا یک وضعیت بحرانی برای همه افراد است؛ بنابراین همه سیستم‌ها باید برای مبارزه با این ویروس اقدام کرده و کرونا را مدیریت کنند. همچنین افراد باید به چگونه رفتار کردن با ویروس و حفظ یک دستورالعمل برای خودشان پایبند باشند.

ببینید:

تصاویری از اولین نماز جمعه پس از شیوع کرونا

اگرچه پاسخ به پرسش مدت زمان باقی‌ماندن ذرات ویروسی COVID-۱۹ در هوا ساده به نظر می‌رسد، اما ویروس‌شناسان هنوز در مورد آن مطمئن نیستند.

وقتی سرفه یا عطسه می‌کنید، مانند باران هزاران قطره از خود ساطع می‌کنید. آن‌ها در واقع قطره‌های کوچکی از بزاق هستند که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند.

این قطرات حاوی ذرات ویروسی هستند. بزرگترین و سنگین‌ترین ذرات مستقیماً روی زمین سقوط می‌کنند، در حالی که کوچک‌ترین‌شان (که آئروسل نامیده می‌شود) می‌تواند تا ۳ ساعت به‌صورت شناور در هوای محیط باقی بماند.

پژوهشگران بر این موضوع توافق دارند که مسیر محتمل انتقال ویروس COVID-۱۹ سرفه یا عطسه‌کردن فرد مبتلا در نزدیکی شما است. در نتیجه قطرات حاوی ویروس در قسمت‌های مرطوب صورت‌تان (چشم‌ها، بینی و دهان) می‌نشیند و شما را آلوده خواهد کرد.

حفظ فاصله حداقل ۱/۸ متری با افرادی که سرفه نمی‌کنند و ۸ متر با کسانی که سرفه یا عطسه می‌کنند در دوران همه گیری کرونا بسیار ضروری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس