کد خبر 1070433
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰
خانه ارواح!

ساختمان شهر «سن‎خوزه آمریکا» که گذشته و حالش با نام و حضور ارواح، ارتباطی تنگاتنگ پیدا کرده است، یکی از مکان های ترسناک دنیا به شمار می‌رود.

به گزارش مشرق، اغلب مکان‌های ترسناک، شهرت خود را مدیون شایعات و افسانه‌هایی هستند که شاید ریشه در واقعیت نداشته، اما عمارت‌هایی با داستان‌های باورپذیرتر هم پیدا می‎شوند؛ مثل ساختمان شهر «سن‎خوزه آمریکا» که گذشته و حالش با نام و حضور ارواح، ارتباطی تنگاتنگ پیدا کرده و عاملی برای جلب توجه و شهرت آن شده‌است.

داستان با یک نفرین شروع شد

«سارا وینچستر» در سال ۱۸۶۲ با «ویلیام ویرت وینچستر» پسر صاحب کارخانه تولیدکننده اسلحه معروف وینچستر ازدواج می‌کند. روزگار خیلی زود روی ناخوشش را به آن‌ها نشان می‌دهد و چهارسال بعد با مرگ مرموز دخترشان «آنی» زندگی آن‌ها دگرگون می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جن تسخیر کنید تا پولدار شوید!

سارا از مردم فراری می‌شود و در تنهایی با غمی که داشت، دست‎وپنجه نرم می‌کند تا جایی‌که دچار افسردگی عمیقی می‌شود. ۱۵ سال بعد از این اتفاق، همسرش هم از بیماری سل درگذشت. این زن رنج‌دیده که با مرگ همسرش ثروتی افسانه‌ای به‎دست آورد، برای گذر از این دوران سخت دست به دامان دنیای ارواح شد. به پیشنهاد دوستش، فردی اهل بوستون را که آن زمان مشهور بود با ارواح در تماس است، به‌عنوان مشاور استخدام کرد. این فرد ادعا کرد خانواده و سرنوشت سارا، توسط ارواح سرخ پوستان بومی، سربازان کشته‌شده در جنگ داخلی و هرکسی که با اسلحه‌های ساخت کارخانه وینچستر کشته شده، به تسخیر درآمده‎است. این مشاور برای حل مشکل سارا به او توصیه می‌کند تا به جایی در غرب برود و تا آخر عمر خانه‌ای بزرگ و باشکوه برای ارواح بسازد. به‎این ترتیب تا زمانی‌که به ساختن ادامه بدهد زنده می‌ماند و با متوقف کردنش می‌میرد!

ساخت خانه با راهنمایی ارواح!

سارا وینچستر در سال ۱۸۸۴ عمارت ناتمامی را به دستور مشاورش می‌خرد. براساس شایعات، سارا نقشه‌های غیرحرفه‎ای و ناموزونی می‌کشیده و معماران را موظف می‌کرده‌است آن‎ها را بی‌هیچ سؤال و اعتراضی، موبه‌مو پیاده کنند.

او همه ۳۸ سال باقی عمرش را فقط ساخت‌وساز می‌کرد و نقشه ساخت را بارها با دستور ارواح تغییر می‌داد. سارا برای آن‌که محیط زندگی خود را که مساحتش طی سال‎ها به ۶ هزار هکتار رسیده‎بود، از دید دیگران مخفی نگه‌دارد، دستور داد درختان سرو بلندی اطراف خانه بکارند. به گفته همسایه‌ها، نیمه‎شب‎ صداهای عجیبی از این خانه به گوش می‌رسیده است. عده‌ای هم می‌گفتند خانم وینچستر هرگز دو شب متوالی در یک اتاق نمی‌خوابید و مدام اتاقش را تغییر می‌داده‎است تا ارواح را گیج کند. عمارت وینچستر شامل ۱۶۰ اتاق، دوهزار در، ۱۰ هزار پنجره، ۴۷ پلکان، ۴۷ شومینه، ۱۳‌حمام و شش آشپزخانه است؛ درهایش به جایی باز می‌شوند که اصلا انتظارش را ندارید، راه پله‌هایش به هیچ‌جا راه ندارند یا رو به سقف خانه هستند.

سارا وینچستر در سپتامبر سال ۱۹۲۲ به دلیل مشکلات قلبی، در خواب جان سپرد. او بخشی از دارایی‎اش را به کارمندانش و بخشی را به بیمارستانی اهدا کرد. اسرار این خانه هرگز ازسوی کارکنانش فاش نشد. عده‎ای معتقدند سارا وینچستر به حرف مشاور ناشناس گوش داده تا با ساخت خانه‌ای به‌عنوان تله‌موش، ارواح خشمگین اطرافش را به داخل خانه بکشاند و به دام بیندازد و بعضی‎ها می‎گویند تصمیم او برای ساخت این خانه پرماجرا راهی برای فرار از اوضاع نابه‎سامان روانی‎اش بوده و نمی‎شود آن را چیزی بیشتر از یک سرگرمی طولانی برای گذران باقی عمر دانست.

انتشار این مطلب دلیل بر تایید محتوای آن نیست و صرفا از «روزنامه خراسان» بازنشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    6 1
    احتمالا خانم وینچستر مازوخیست بوده. ولی کار جالبی کرده.
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    5 0
    مشرق تازگیا چه چیزایی میزاریا، ولی خوبه ادامه بده
  • IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    1 0
    بازهم روزنامه خراسان!!
  • DE ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    0 4
    كه چى ؟ اين هم شد مطلب؟
  • IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    1 0
    می خواهند پولش به جیب بزنند
  • محمد IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    2 1
    چرت و پرت طرف دنبال ساخت و ساز بوده
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    8 0
    افسردگی شدید داشته
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    0 0
    لزوم توجه به اموری ازاین دست درنیروی انتظامی جمهوری اسلامی احساس میشود . حسب اطلاع درپلیس بعضی کشورها واحدی از افراد توانا در تواناییهایی مثل روشن بینی وهیپنوتیزم وشعب مختلف این علم بسیار عمیق وعجیب در کشف جرم وامورجناحی وجود دارد . درایران اما مثلا در باره هیپنوتیزم آیت الله خامنه ای رهبرحکیم انقلاب اسلامی استفاده ازآنرا درامور عقلانی بی مشکل درکسب اجازه مقلدین احکام نظرداده اند البته الان دقیقا متن فتوای مقام معظم رهبری درذهنم نیست اما تاجاییکه یادم هست مثلا درهیپنوتیزم برای یافتن سارق منع فرموده اند اما درامورعقلی اجازه صادرکرده اند . صرف نظر از وجود افراد تاجریابی تجربه وگاها مشکل دار وشهرت طلب دراین حوزه نمیشود انکار کرد که دراحضارروح وهپنوتیزم بزرگانی اگراشتباه نکنم در سنین جوانی مثل علامه طباطبایی وشهیدمطهری برای پرسیدن یک سوال فلسفی از ما بزرگانی داریم وداشته ایم که دارای چشم وگوش برزخی وتوانایی طی الارض وکشف ضمیر ویا علم رمل وجفر رامیدانند وتوانایی پیداکرده اند که دنیایی ازشگفتی ودرعلوم غریبه باعث جذب افرادی به دین وپایبندی کامل آنهابه نماز وفرامین دینی آنهاشده است که باورکردنی نیست وشخصی رامیشناسم که درعمرش نمازنخوانده بود اما باذکری ازاسماالله واثراتی که دید الان واقعاباعث تعجب مومنین وحسادت بعضی درحد قصدجانش توسط برادرناباورش شده که البته باحسن خلق برادرراهم آرام وپشیمان اما ازبرادری محروم نکرده است . علوم غریبه وافراد توانا وصاحب دانش میتوانند درکشف جرم ومحل وقوع و...کمک مهمی برای پلیس باشند . پلیس باتست گرفتن میتواند این افراد را استخدام و فقط دراین حوزه ازآنهاکمک بگیرند . طبیعتا منظورم افراد جوان ومشتاق و توانایی استکه بانیت خیرمیخواهندضمن اشتغال تواناییهای خودرا درخدمت کشورشان قراردهند . متوجهیم که سیا وام ای سیکس و گا گ ب خیلی قبل شروع کرده اند اماشک ندارم استعدادهایی داریم که دربعدامنیت کشورهم تواناییهایی دارندکه میتوانند باتمرکز خطرات را درهرگوشه کشوراحساس وبسته به توانایی اطلاعاتی ارائه دهند . شاید سالهاست اطلاعات وامنیت وپلیس کشورشروع کرده اند اما بنظر من مادرجنگ نرم بارژیم صهیونیستی و..میتوانیم از عرفان بچه های مومن وشهودو ومکاشفه آنها استفاده شایانی ببریم . مادرسخنان سردار کمال انسان الگو دیدیم که چها فرمود وازعرفان شهدافرمودند.
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    0 0
    جالبه انگار برداشته و از فیلم سینمایی وینچستر کپی کرده. اینی که نوشتی داستان فیلم وینچستر بود. اگه فیلمش رو ندیدید تو اینترنت میتونید دانلود کنید. به نام : وینچستر. فیلم سرگرم کننده ایه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس