کد خبر 1070112
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵
اردویژه - لیگ هلند

مسئولان فوتبال هلند که چند پیش تصمیم به نیمه تمام گذاشتن مسابقات‌شان گرفته بودند، تغییر موضع داده‌اند.

به گزارش مشرق و به نقل از نشریه آ اس اسپانیا، اردویژه هلند، اولین لیگ اروپایی که مسابقاتش به دلیل شیوع کرونا به صورت رسمی مختومه اعلام شد، از سه ماه دیگر فصل را پشت درهای بسته از سر خواهد گرفت.

 

در پی دستوراتی که مارک روته نخست وزیر هلند روز گذشته ارائه کرد، لیگ این کشور آماده شده که بازی‌های نیمه تمام خود را از ابتدای ماه سپتامبر (11 شهریور) از سر بگیرد. دولت هلند تمام فعالیت‌های ورزشی این کشور را تا اول سپتامبر ممنوع اعلام کرد و به همین دلیل هم بود که مقامات فوتبال هلندی تصمیم به نیمه تمام گذاشتن فصل بدون معرفی قهرمان و فرستادن تیمی به دسته پایین‌تر گرفتند. مارک روت اما شب گذشته (یکشنبه) در یک نشست خبری اعلام کرد؛ برنامه دولت این است که مسابقات فوتبال در ماه سپتامبر از سر گرفته شوند.

با وجود افت آمار مبتلایان به کرونا و مرگ ومیرهای ناشی از آن، روت اعلام کرد که تمام رویدادهای ورزشی همچنان باید پشت درهای بسته برگزار شوند مگر اینکه واکسنی برای درمان کرونا کشف شود.

هوگو دیونگ وزیر ورزش هلند در این خصوص گفت: هیچ‌کسی نمی‌داند که ما چه مدت باید صبر کنیم تا شاهد بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها باشیم. قطعاً ما دوست داریم این اتفاق هرچه زودتر رخ دهد اما احتمال تداوم این روند تا یک سال دیگر یا بیشتر بسیار واقع‌بینانه است.

در هلند، بازیکنان تیم‌های فوتبال از چند روز پیش با استفاده از دستکش و رعایت دیگر موارد بهداشتی در قالب گروه‌های کوچک تمرینات خود را آغاز کرده‌اند. همچنین مقرر شده که از 4 روز دیگر شهروندان عادی هم بتوانند فضاهای عمومی فعالیت‌های ورزشی داشته باشند اما تجمع آنها نباید بالغ بر 10 نفر شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس