کد خبر 1070077
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
photo_2020-05-07_03-09-19 (2).jpg

در ۲۲ مرداد سال گذشته خبر بازداشت یک عنصر دو تابعیتی نفوذی در پوشش "مردم شناس" و "پژوهش‌گر" اجتماعی منتشر شد، این فرد که کامیل احمدی نام دارد.

به گزارش مشرق، در ۲۲ مرداد سال گذشته خبر بازداشت یک عنصر دو تابعیتی نفوذی در پوشش "مردم شناس" و "پژوهش‌گر" اجتماعی منتشر شد، این فرد که کامیل احمدی نام دارد

آقای احمدی دوره های تحصیلی دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد(علوم اجتماعی و مردم شناسی) خود را در انگلستان طی کرده است.

دعوت رسمی کامیل احمدی جهت حضور در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس

برخی از سوابق و مسئولیت های وی در انگلیس عبارتند از:

عضو کمیته جوانان حزب سوسیالیست کارگر انگلستان سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲

عضو مؤسسه امدادرسانی آکسفام بین الملل از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳

عضو دفترعفو بین الملل(Amnesty International) انگلستان از سال ۲۰۰۲ الی ۲۰۰۶

کارمند موزه هاکنی، لندن، انگلستان از ژانویه ۲۰۰۲ تا ژانویه ۲۰۰۳

کارمند دفتر نظارت شورای پناهندگی شورای پناهندگی، لندن، انگلستان از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵

مشاور ارشد دادگاه سلطنتی انگلستان، وزارت دادگستری انگلستان از ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶

حضور در مراسم کریسمس سفارت بریتانیا

بررسی صفحات کامیل احمدی در شبکه های اجتماعی نشان می دهد وی با سفارت خانه های انگلیس، فرانسه و دفتر سازمان ملل در تهران ارتباطات گسترده ای دارد، به گونه ای که در مراسم رسمی و غیر رسمی سفارت بریتانیا و فرانسه به صورت ویژه دعوت می شود و در این مراسم شرکت می کند. کامیل احمدی هر ساله به عنوان یکی از میهمانان خاص سفارت انگلستان برای برگزاری مراسم کریسمس و تولد ملکه انگلیس به سفارت انگلیس دعوت می شود.

وب سایت شخصی کامیل احمدی و سوابق همکایر با بی بی سی فارسی

بر اساس اطلاعات موجود در وب سایت کامیل احمدی، وی طی سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ به عنوان خبرنگار (قوم نگار تصویری) با شبکه بی بی سی فارسی همکاری داشته است علاوه بر آن او چندین مرتبه در موضوعات مختلف زنان از قبیل ختنه زنان و ازدواج کودکان در برنامه های شبکه خبری بی بی سی از نظیر «آپارات» و «به عبارت دیگر» شرکت داشته است.  

حضور در برنامه آپارات

علاوه بر آن کامیل احمدی در موضوعات تحقیقی خود در موضوعات ازدواج کودکان، ختنه زنان، ازدواج موقت و ازدواج سفید با خبرگزاری ها و شبکه های معاند نظیر رادیو فردا، دویچه وله، ایران وایر، هرانا، کیهان لندن، صدای آمریکا، من و تو،  ایران اینترنشنال، بیدار زنی، ماچولند، جهان زن مقالات و مصاحبه های متعددی داشته است.

بر اساس مقاله ای ۱۲ صفحه ای که کامیل احمدی در یکی از روزنامه های محلی انگلیس منتشر کرده وی در اواخر سال ۲۰۰۵، یعنی در دومین سال از همکاری با دادگاه سلطنتی انگلستان، تحت عنوان خبرنگار به همراه یک فرد بریتانیایی تبار دیگر به اسرائیل سفر می کند.

در این مقاله به مطلبی اشاره شده که احمدی در روزمه خود به آن اشاره نکرده است و آن حضور در عراق و افغانستان به عنوان خبرنگار، همراه با نیروهای آمریکایی و تهیه گزارش و همکاری با بی بی سی و سی اِن اِن است و در ادامه این گزارش احمدی به عنوان منبع اصلیِ شبکه سی اِن اِن (اروپا) در حوزه اخبار و اطلاعات مربوط به کردستان معرفی می شود.

کامیل احمدی در فرودگاه تل آویو

به گواه وبسایت شخصی‌اش موضوعاتی که احمدی درباره آن کار کرده است، از این قرار هستند:

ختنه زنان در ایران،  ازدواج کودکان در ایران،  صیغه و صیغه محرمیت در ایران،  ازدواج سفید در ایران،  زباله‌گردی کودکان در تهران،  دگرباشان جنسی در ایران،  هویت و قومیت در ایران

همان‌گونه که ملاحظه می شود، جنس موضوعات مورد علاقه کامیل احمدی بسیار خاص و روی موضوعات ویژه در حوزه اجتماعی، سبک زندگی و حتی حوزه‌هایی با پیوست امنیتی (هویت و قومیت) است.

حال کامیل احمدی با این سطح از ارتباطات گسترده با نهادهای بین المللی مجری پروژه ازدواج کودکان (ECM)Early Child Marriage در ایران بوده است. این پروژه با شبکه ای پیچیده متشکل از فعالین علمی، مدنی، رسانه ای و سازمان های مردم نهاد، متاسفانه ضمن ارتباط و تاثیرگذاری بر سیاست گذران(برخی نمایندگان مجلس و معاونت امور زنان) و تصمیم سازان کشور و با حمایت شبکه رسانه ای داخلی و خارجی، قانونی کردن افزایش سن ازدواج در ایران را در دستور کار خود قرار دادند.

کامیل احمدی و طیبه سیاوشی

نکته مهم اینکه حرکت کامیل احمدی در این مسیر کاملا برنامه ریزی شده و بر اساس آموزش های است که سال ها قبل تحت نظر بنیاد برانداز هیفوس به کامیل احمدی صورت گرفته است توضیح اینکه:

کامیل احمدی در وبسایت رسمی و شخصی خود گفته دوره های «لابی گری و تاثیرگذاری بر سیاست ها و سیاست مداران» را در موسسه MDF هلند گذرانده است، در سایت موسسه ام دی اف مشخص است که این مرکز زیر مجموعه بنیاد برانداز هیفوس قرار دارد، به عبارتی کامیل احمدی یک نفوذی آموزش دیده تحت نظر بنیاد برانداز هیفوس است.

گذراندن دوره لابی گری با سیاست مداران در موسسه MDF بنیاد هیفوس

متاسفانه آقای احمدی با دعوت رسمی خانم سلحشوری در جلسات تدوین و اصلاح طرح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی در مجلس حضور فعال و موثر داشته است.  نفوذ و تاثیر گذاری کامیل احمدی بر نمایندگان مجلس و طرح موسوم به کودک همسری در حدی است که خانم سیاوشی طی جلسه ای بیان می کند: پشتوانه علمی طرح کودک همسری کتاب طنین سکوت آقای احمدی می باشد.

نشست بررسی ازدواج کودکان، توسط کانون زنان حقوقدان سورا-مشهد

همچنین اقای احمدی در سطح مدنی با برخی از سازمان های مردم نهاد همچون انجمن حمایت از حقوق کودکان، جمعیت دانشجویی امام علی علیه السلام، پویش کودکان بدسرپرست، کانون شهروندی زنان، گروه فمنیستی بیدار زنی و انجمن سورا در ارتباط بوده و این انجمن ها وظیف اصلی مطالبه گری و چانه زنی اجتماعی برای افزایش سن ازدواج در جامعه را برعهده دارند این مهم از طریق جلسات، نشست ها و همایش های زیادی را در سراسر کشور در راستای موضوع ازدواج کودکان صورت پذیرفته و جالب اینجاست که کامیل احمدی پای ثابت و از سخنرانان اصلی این برنامه ها بوده است.

همچنین کامیل احمدی به منظور انجام تحقیقات خود و پیشبرد اهدافش در زمینه بالا بردن سن ازدواج و ختنه زنان ارتباطات زیادی با رهبران مذهبی اهل سنت در استان های مرزی و محروم داشته است تا بتواند نظر آنها را در زمینه بالا بردن نرخ ازدواج تغییر دهد.

او در کتاب های متعدد خود از جمله «طنین سکوت» و «به نام سنت» تاکید دارد با توجه به قدرت و نقش مهم و تاثیر گذار رهبران مذهبی در پیش بردن مقاصد مذهبی و موضوعات فرهنگی ضروری است تا با آگاه سازی و لابی گری و رایزنی با رهبران مذهبی، نظر آنها را در زمینه تغییر موضوعات اجتماعی و فرهنگی جلب نمود.

دیدار با مولوی عبالحمید

نتیجه گیری

کامیل احمدی دوتابعیتی تحت حمایت و آموزش بنیاد هیفوس دوره لابی گری و تاثیر بر سیاست گذاران را طی می کند و پس از بازگشت به ایران پژوهش های حساس و تابو را شروع می کند و به کمک رسانه های معاند تبدیل به یک چهره شناخته شده می شود و به نمایندگان مجلس، رهبران مذهبی و معاونت امور زنان نزدیک می شود و کتاب و نظریات او پشتوانه طرح افزایش سن ازدواج جهت کاهش نرخ موالید می شود که به لطف خدا و با هوشیاری دستگاههای نظارتی و دقت نظر مرکز پژوهش های مجلس این پروژه غربی با شکست مواجه می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    57 6
    امان از نفوذ چه کسانی از دولت و اطرافیان آنها پای این نفوذیها رابازکردن منتظر خبردستگیری آنهاهستیم چه کسانی با نزار زکا همکاری داشتن و عکس یادگاری می گرفتند چه کسانی کاوه مدنی رو معاونشون کردن و حمایت کردن چه کسانی با جیسون رضاییان و روح الله زم همکاری کردن و حمایت شدن واز این دست مثالها زیاد است بایدعوامل نفوذی در دولت و ارگانهای دیگر دستگیرومعرفی بشن از بس مصالحه وتعارف کردیم و مصلحت اندیشی های بیجا کردیم این نفوذیهابیشترشدن مجلس پر ادعای جدید بایدقوانین درست برای دوتابعیتیها تصویب کنن مطالبه ما از مجلس تصمیم درست درمورد دوتابعیتیها درهمه مسئولیتهای کشوراست از عواملی که در فرهنگ وهنر مثل سینما و کسانی که در ورزش کارمیکنند دوتابعیتی زیاد است مجلس جدید حواسمون به شما هست
    • GB ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      14 9
      پس نه!! شما بشینید بخورید بخوابید ته کار کردن چهارتا تیکه به دولت و مجلس غرب گرا و اعتراض به چهارتا لایحه باشه!! بعد فکر کردید بقیه نشستن و هیچ کاری نمیکنن؟!!
  • سید IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    64 7
    هرجا سخن از خیانت است نام اصلاح طلبان تهوع آور می درخشد!!!!
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    8 57
    خوب این همه سند گذاشتین که معلومه یارو خیلی آدم حسابیه.. حرفش هم حرف حساب و قانونیه.. الان مشکل چیه؟
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      15 4
      هیچی داداش راحت باش همه چی خوبه. اون وقت می گن چرا چراید 90 تومنه. خب یه نگاه به نظر 17:42 بندازین تا دلیلش رو بفهمین :)))))))
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    42 4
    مجلس دهم فاسدترین و منحرف ترین مجلس بعد از انقلاب بود در همه زمینه ها
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
      15 6
      به همین زودی مجلس ششم را فراموش کردی؟ یا سنت نمیرسه؟
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    19 3
    در مکاتبه رسمی از کلمه سرور استفاده نموده این سلحشوری سواد هم نداردبنظر می رسد مدرک ایشان نیز مشکل دار باشد اینها کجا درس خونده اند - خداوندا مردم از دست این نامردمان پست خسته شده اند خودت اینها را هدایت بفرما اگر قابا هدایت نیستند آبرویشان نزد خانواده و جامعه بریز و بد ترین وضعیت و جسمی و روحی تنزلشان بده
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    34 4
    انگلیس خبیث
  • ابراهیم IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    18 4
    لعنت خدا بر کسانی که امثال سلحشوری را روانه مجلس کردند.
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    17 2
    ای خاک بر سر تمام اونایی که به پروانه سلحشوری و شوهرش توی این نظام اجازه میدن تا مثل موریانه نطام رو از داخل خالی کنن و ظاهر نظام رو هم با کارها و گفته هاشون به کثافت بکشن.اونوقت یک کارگر بدبخت رانده از همه جا رو که فقط دستمزد عقب افتاده شو میخواد رو معاند معرفی میکنن تا اینجوری قشر کارگر و زحمتکش جامعه را رو در روی نظام قرار بدن و متاسفانه در غفلت مسولان دلسوز دارن موفق میشن و مسولان خودفروخته هم پیشاپیش زوزه شادی سر داده اند.و در مصاحبه ها و سخنرانیهایشان از ان به قیام فقرا و تنگدستان غافلگیرتان نکند یاد میکنند.
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
    7 5
    چه میخاین بااین پستتون بگین ؟! پس بزنین اسم خانم فریبا عادلخواه تو گوگل که دوتابعیتی هم هست والان تو زندانه وفرانسه به ایران فشار میاره که ازادش کن . نوشته که ازفرانسه میاد میره قم ساکن میشه ویه راستم میره حوزههای علمیه که من محققم میخام باشما پژوهش کنم . اوناهم که چندسال باهاش همکاری میکنند که نمیدونم چطوری وکی میفهمه که این خانم جاسوسه وازاولم برای جاسوسی اومده بوده . میدونی همش سادگی ماها
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    6 3
    متاسفنه امروز کتابهای غربگراها در دانشگاه الزهرا بعنوان رفرنس به دانشجویان دختر جامعه شناسی خورانده میشود. بروید بررسی کنید دانشکده جامعه شناسی این دانشگاه شده محل ترویج افکار فمینیستی و....و هیچ ذیشعوری نیست که جلوی خیانت های این مرکز را بگیرد. یکی از اساتید خواهر میرحسین فتنه گر است
  • IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    8 3
    ببینید کار نفوذی و جاسوس نفوذ و جاسوسی و براندازی میباشد بروید کسانی را بگیرید که ورود این اشخاص را مهیا میکنند خائن اصلی انها میباشند وگرنه جاسوس ونفوذی که مشغول انجام وظایف محوله در شغل خود ش میباشد
  • محمد رضا معصومی گودرزی IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
    3 5
    باز هم گاندوو؟! مملکت کی می خواهد از شر این گاندوو ها خلاص شود
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    2 0
    خدا لعنتشون کند که فقط دنبال زدن دین خدا واین انقلابن.... اینا خود منافق هستن که دین ما میگه از کفار بدترن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس