کد خبر 1069589
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۰
سعدالله زارعی و هادی محمدی

به راستی اگر خوب نگاه کنیم، تشکیل رژیم صهیونیستی در قلب خاورمیانه، همان داعش امروز نیست تا سیاست هژمونی و سلطه امریکا و غرب در منطقه را برای یک سده پیش رو تضمین کند؟!

به گزارش مشرق، «هادی محمدی» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:

اگر امریکا را تابلوی خلاصه شده‌ای از غرب و تاریخ آن در نظر بگیریم، بنیان آن را تجار طمع‌ورز انگلیسی که برای چپاول و غارت ثروت هندوستان به دریا زده بودند، پایه گذاشتند و برای اینکه آتش حرص و طمع خود را فرونشانند، آتش جنگ علیه بومیان و سپس علیه ساکنان شمال و جنوب و بعد از آن تا امروز در سراسر جهان، یک خط خون از جنایت و جنگ‌افروزی و تروریسم و همه ابزارهای ضدبشری را از خودشان به جای گذاشته‌اند. البته وقاحت فرهنگی این پاپیون‌دارها و کراواتی‌های شیک، ایجاب می‌کند تا برای رفع اتهام‌های گوناگون، دیگران را متهم کنند و پرچم شعارهای انسانی و بشردوستانه بلند کنند. در چند صد ساله اخیر از کشف امریکا، ابزارهای این تابلوی خلاصه غرب نیز تکامل و توسعه یافته تا متناسب با شرایط و پیچیدگی‌های امروز، ساز و کار و سلطه، مداخله‌گری و غارت دیگران را داشته باشند. ترامپ یک بار دیگر و پس از مدت‌ها، سخن از ۸ هزار میلیارد تا ۸ تریلیون دلار گفت که در خاورمیانه صرف کرده و حاصلی نداشته‌اند.

این در حالی است که این رئیس‌جمهور پرمسئله و حاشیه، تا گردن، گرفتار کرونا و مشکلات اقتصادی و اجتماعی آن در داخل امریکاست. این جمله معترضه ترامپ به تصمیم‌سازان پشت پرده امریکا به عرصه جهانی است تا بگوید چرا یک بار دیگر داعش در عراق سربرآورده و رسماً و علناً با چتر هواپیماهای امریکایی در مرز سوریه و عراق پیاده می‌شوند و همچون گذشته، دیوانه‌وار به نقاط امنیتی و حساس جغرافیای نفتی در مرکز عراق و یا حوزه‌های مفصلی حاکمیتی عراق حمله‌ور می‌شوند.

ترامپ و دیگر مقامات عراقی زیاد گفته‌اند که از عراق قصد خروج ندارند و همه ابزارهای اطلاعاتی، سیاسی، رسانه‌ای، شورش‌سازی خیابانی و چنگ و دندان تهدید و خط و نشان کشیدن برای عراقی‌ها را به میدان آورده‌اند، ولی می‌دانند پس از ماه‌ها، هزینه‌های سیاسی و مالی و حیثیتی و به کار گرفتن نفوذی‌های سیاستمدار عراقی و بعثی، نمی‌توانند کابینه امریکایی را با دست مصطفی کاظمی بر عراق مسلط کنند؛ لذا جوهر سیاست و اندیشه تاریخی و تمدن غربی و امریکا به عنوان حلال مشکلات را در عراق فعال کرده‌اند. داعش که بنیه گسترده‌ای برای بازگشت قدرتمندانه در عراق ندارد، ولی بعثی‌ها، برخی امکانات پنهان در اقلیم کردی یا در مناطق سنی‌نشین و بخشی از داعشی‌های زندانی در اقلیم کردستان و شرق فرات و شاید بخشی از نیروهای ویژه امریکایی، عملیات پارتیزانی و جنگ و گریز را در مناطقی که با هوشمندی انتخاب شده، هدف قرار می‌دهند تا کابینه امریکایی به ثمر برسد و امریکا در عراق بماند و بتواند ثروت عراق و منطقه را غارت و صهیونیست‌ها را امنیت بخشد.

به راستی اگر خوب نگاه کنیم، تشکیل رژیم صهیونیستی در قلب خاورمیانه، همان داعش امروز نیست تا سیاست هژمونی و سلطه امریکا و غرب در منطقه را برای یک سده پیش رو تضمین کند؟! یعنی به لحاظ نمادین و هم رفتار و عملکرد و نتایج، داعش و صهیونیسم برای امریکا در یک مسیر و ماهیت تعریف می‌شوند و باید پرسید اگر غرب و امریکا که حتی در طمع‌ورزی و چپاول دیگران، علم و دانش شرقی و دیگران را می‌دزدد، اگر ابزار تروریسم و جنگ‌افروزی نداشت، چه تصویری داشت؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس