کد خبر 1069180
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵
ترامپ نمایه

رئیس‌جمهوری آمریکا با هدف داغ‌تر کردن تنور انتخابات سال جاری و کسب محبوبیت بیشتر گفت: کالیفرنیا نمی‌خواهد میزبان شهروندان مکزیک باشد؛ مرزها اَمن هستند و دیوار مرزی درحال ساخته شدن است!

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا امروز شنبه در پیامی توئیتری در تلاش برای رهایی از موج انتقادات علیه خود در موضوعات مختلف در پیامی توئیتری ادعا کرد: مکزیک متاسفانه مشکلات زیادی در زمینه ویروس کرونا دارد و اکنون کالیفرنیا نمی‌خواهد مردم از این کشور وارد مرزهای جنوبی شوند.

بیشتر بخوانید:

سیاستمداران آمریکایی؛ «مجرمان تاریخی» شیوع جهانی کرونا

بیکاری ۲۵۰۰ کارگر نفت و گاز در تگزاس آمریکا

رئیس‌جمهوری آمریکا با خودستائی از خود که به منظور کسب محبوبیت در انتخابات سال جاری میلادی به انجام می رسد، در ادامه نوشت: آن‌ها شانس آورده‌اند که من رئیس‌جمهورشان هستم. مرزها بسیار اَمن هستند و دیوار (دیوار مکزیک) به‌سرعت در حال ساخته شدن است.

گفتنی است، در آذر ماه سال گذشته کنگره آمریکا اختصاص بودجه ۱.۳۷ میلیارد دلاری جهت ساخت دیوار حائل با مکزیک با هدف افزایش امنیت مرزی را تصویب کرد.

این رقم در لایحه بودجه سال ۲۰۲۰ دولت فدرال آمریکا گنجانده شده بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک ۵.۷ میلیارد دلار بودجه درخواست کرده بود.

این پیشنهاد با مخالفت شدید دموکرات‌ها مواجه شد. به دنبال آن دولت فدرال آمریکا در روزهای ۲۲ دسامبر ۲۰۱۸ تا ۲۵ ژانویه ۲۰۱۹ تعطیل شد.

ترامپ اعلام کرد که اگر کنگره موفق به حصول یک توافق منصفانه در مورد امنیت مرزی نشود، دولت را در روز ۱۵ فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی مجددا تعطیل خواهد کرد و یا با استفاده از قدرت ریاست جمهوری خود وضعیت اضطراری اعلام خواهد کرد.

این در حالیست که رئیس جمهوری آمریکا با موجی از انتقادات از سوی افکار عمومی این کشور در خصوص مقابله دیرهنگام با شیوع ویروس کرونا مواجه است و لذا می کوشد تا با ارسال پیام هائی این‌چنینی از بار مسئولیت خود شانه خالی کرده، اعتراضات شهروندان آمریکا علیه دولتش را کم اهمیت جلوه دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    2 0
    کالیفورنیا به تو چه ربطی داره جوجه
  • آذربایجانی IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 0
    جون خودت مگه همون ادمی نبودی که میگفتی کالیفرنیا باید خودش با اتش سوزیها مبارزه کنه قشنگ مشخصه میدونی این ایالت الکترال زیادی به تو واگذار نخواهد کرد مثل دور قبلی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس