کد خبر 1068929
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کشتی

فدراسیون کشتی با توجه به تعویق المپیک و زمان ایجاد شده تا این رویداد بزرگ، تدوین چرخه رقابت‌های انتخابی را در دستور کار قرار داده که می توان آن را دغدغه و چالش مهمی خواند.

به گزارش مشرق، بحث تدوین چرخه رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی مدتی است در محافل کشتی مطرح شده که گویا فدراسیون در نظر دارد هر چه زودتر آن را نهایی و اجرایی کند. فرایندی مهم و تاثیرگذار که علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی هم به تازگی بر آن تاکید کرد و گفت: «از سال گذشته برنامه من این بود که کشتی گیران به شکلی عادلانه راهی رقابت‌های جهانی و المپیک شوند.

بیشتر بخوانید:

دبیر: کشتی‌گیر با یک برد ملی‌پوش نمی‌شود/ من هم قانون را دور می‌زدم

بر همین اساس با کمک متخصصین و افراد فنی به دنبال این هستیم چرخه انتخابی که یک پکیج کامل برای مشخص شدن ملی‌پوشان اعزامی به المپیک و جهانی است، تدوین و اجرایی شود. در این چرخه کشتی‌گیر مدال‌آور، کشتی‌گیر ملی پوش و دیگر کشتی‌گیران جایگاهشان مشخص است و هرکدام در جایی از این چرخه وارد می‌شوند، اما کسی بدون مسابقه و رقابت برون مرزی به المپیک اعزام نخواهد شد.»

بدین ترتیب باید منتظر ماند تا این چرخه وعده داده شده از سوی فدراسیون کشتی هر چه سریع‌تر تدوین و نهایی شود تا اهالی کشتی در جریان روند دقیق راهیابی آزاد و فرنگی کاران به ترکیب تیم‌های ملی قرار گیرند.

در این راستا، علیرضا رضایی سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد با تاکید بر انتخابی تیم ملی و تدوین چنین چرخه‌ای از سوی فدراسیون گفت: بی تردید برگزاری رقابت‌های انتخابی طبق یک چرخه و فرایند مشخص و قانونی، اجتناب ناپذیر و مهم خوانده می‌شود که گویا به تازگی در دستور کار فدراسیون کشتی قرار گرفته است. اما نباید فراموش کرد که این موضوع به منزله یک چالش و دغدغه بزرگی برای متولیان کشتی خواهد بود.

وی تصریح کرد: رسیدن به اجماع برای نهایی شدن چرخه انتخابی، مستلزم همفکری و حرکت در مسیری مشخص از سوی اعضای کادر فنی تیم‌های ملی و مسئولان فدراسیون است، چرا که این موضوع یک نگاه جدی و هدف مشترکی را طلب می‌کند. جامعه کشتی سالهاست که انتظار اجرای چنین فرایندی را دارد و به همین دلیل فدراسیون می‌بایست به عنوان یک اولویت در برنامه‌های خود به این مساله توجه کند.

نایب قهرمان المپیک آتن ادامه داد: شاید برخی از مربیان بر این باور باشند که می‌توان با اعزام گزینه‌های تیم ملی به تورنمنت‌های بین‌المللی، آنها را به طور دقیق و جامع محک زد و در صورت موفقیت آنها را در ترکیب تیم ملی قرار داد. اما واقعیت این است که همین کشتی گیران در داخل ایران هم مدعیان و رقبای سرسختی را پیش رو دارند که باید در میدانی به نام رقابت‌های انتخابی تیم ملی با آنها هم دست و پنجه نرم کنند. ضمن اینکه نگاه ویژه به نتایج رقابت‌های انتخابی هم بسیار مهم است و عملکرد مدعیان در این میدان داخلی باید به خوبی آنالیز و در نظر گرفته شود.

رضایی در پایان ادامه داد: ما اگر داعیه برنامه‌های مدون و آینده‌نگری در کشتی را داریم، بی شک باید به فکر برگزاری قانونمند رقابت‌های انتخابی هم باشیم تا هیچ ابهام و شبه‌های در خصوص ارنج ترکیب تیم‌های ملی به وجود نیاید. مطمئناً صحنه کشتی ایران بارها شاهد آن بوده که برخی از کشتی گیران مستعد و مستحق تیم ملی با نظرات شخصی و اتفاقات مختلف از رسیدن به هدفشان محروم شدند. در نتیجه عدالت و منطق حک می‌کند باید چرخه رقابت‌های انتخابی به طور دقیق تدوین و اجرایی شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس