کد خبر 1068875
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
گروه‌های جهادی پا به‌پای مدافعان سلامت در خط مقدم کرونا

با شیوع ویروس کرونا، گروه های جهادی نیز با انجام اقدامات مختلف در حال مقابله با ویروس کرونا و همیاری با مدافعان سلامت هستند.

به گزارش مشرق، کرونا در کنار تمام بلاها و مصیبت‌هایی که با خود به کشور آورد اما در پشت پرده اتفاقات خوبی را رقم زد. اتفاقاتی که شاید پیش‌تر تا این حد دیده نمی‌شد اما این روزها دیگر برای همه مردم و حتی مسئولین قابل توجه است. به چشم آمدن خدمات بی سر و صدای گروه‌های جهادی در گوشه و کنار کشور و این روزها در برابر ویروس کرونا، همان اتفاق خوبی است که به این بار استثناً به لطف کرونا رخ داد.

بیشتر بخوانید:

با شیوع کرونا تقریباً تمام گروه‌های جهادی، مردمی و خیریه‌های کشور با همدلی و یکدستی در کنار یکدیگر قرار گرفتند و برای شکست این ویروس منحوس هم صدا شدند. کرونا مردم را به میدان جهاد آورده و بسیاری از مردم شهر هرچند در قالب جمع‌های کوچک و بزرگ، در حال کمک هستند. گروه جهادی شهید ستاری نیز یکی از همان گروه‌هاست که با کمک تعدادی از جوانان و نوجوانان به یاری نیروهای درمانی و مردم آمده‌اند. به علاوه پس از سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ورود پررنگ‌تر گروه‌های جهادی به موضوع محرومیت زدایی از نیازمندان و کمک مومنانه به مستضعفان، بسیاری از گروه‌های جهادی ازجمله گروه شهید ستاری، باهمتی مضاعف در حال پرداختن به مسئله محرومیت زدایی هستند.

از توزیع آب میوه تا پاکسازی مناطق به دست جوانان جهادی

در همین خصوص، هادی جوادی مسئول گروه جهادی شهید ستاری درباره اقدامات این گروه برای مقابله با کرونا گفت: گروه جهادی ما وابسته به گردان امنیتی امام علی علیه السلام چندین سال است که در حوزه‌های مختلف در حال فعالیت است و با شروع شیوع ویروس کرونا نیز با حضور نیروهای جوان خود در این عرصه اقدام به فعالیت کرده است.

وی با بیان اینکه به طور متغیر مجموعاً صد نفر از جوانان در این گروه فعالیت دارند، اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا نیروهای جهادی به منظور مقابله با شیوع این ویروس شروع به انجام اقدامات متعدد کردند و در همین راستا ضدعفونی کردن معابر، مکان‌های عمومی و سطوح شهری به ویژه در مناطق ۱۱ تا ۱۶ تهران را آغاز کردیم. به طور کلی روزانه ۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده برای گندزدایی از معابر عمومی استفاده می‌کنیم.

مسئول گروه جهادی شهید ستاری با اشاره بر توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده میان شهروندان اظهار داشت: روزانه حدود ۱۰۰۰ ماسک و ۳۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده در بطری‌های بسته بندی شده توسط نیروها در سطح شهر توزیع می‌شود. این اقلام به صورت رایگان میان رهگذران و خانواده‌های نیازمند شناسایی که توانایی خروج از منزل و تهیه این اقلام را ندارند، توزیع می‌شود.

جوادی توضیح داد: به علاوه فاز دیگر توزیع این اقلام در مناطق روستایی، اطراف تهران و نقاط محروم است که با کمک جوانان گروه در حال انجام است.

وی با اشاره بر تهیه آب میوه برای اعضای کادر درمان نیز بیان کرد: با توجه به فعالیت‌های و از خودگذشتگی نیروهای درمانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، گروه جهادی ما با دیگر گروه‌های سطح کشور تصمیم به همیاری و خدمت رسانی به اعضای کادر درمان گرفتیم. به همین منظور برای تقویت روحیه مدافعان سلامت تصمیم به تهیه و توزیع آبمیوه میان این عزیزان گرفتیم. اعضای گروه روزانه مشغول خرید و تهیه هویج و توزیع آب هویج میان بیمارستان‌های تهران و شهرستان پاکدشت هستند.

مسئول گروه جهادی شهید ستاری با بیان اینکه به طور میانگین روزانه ۱۲۰۰ بطری آب هویج میان بیمارستان‌ها توزیع می‌شود، عنوان کرد: تاکنون نیز این اقلام را میان بیمارستان زعیم پاکدشت، بیمارستان‌بهارلو و آسایشگاه کهریزک توزیع کرده‌ایم. طی دو روز گذشته نیز حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بطری آب هویج طبیعی تهیه و توزیع شده است.

ستاری افزود: به طور کلی مجموعه خدمات ما برای مقابله با این ویروس توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده میان شهروندان، گندزدایی از معابر عمومی و توزیع آب هویج میان اعضای کادر درمان است. خدمات ما همچنان ادامه خواهد داشت و تا پایان شکست این ویروس در کنار مردم به خدمت رسانی خواهیم پرداخت.

کمک مومنانه به نیازمندان و فعالیت پر رنگ تر جهادی‌ها برای محرومیت زدایی

وی از توزیع ۱۰ هزار سبد کالا در سطح شهر تهران خبر داد و اظهار داشت: با توجه به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص انجام «کمک مومنانه» به خانواده‌های نیازمند و لزوم ورود گروه‌های جهادی به این عرصه، با همکاری خیرین ده هزار بسته سبد کالا تهیه شده و به زودی با مشارکت دیگر گروه‌های جهادی در مناطق محروم سطح تهران و حاشیه شهر توزیع خواهد شد.

مسئول گروه جهادی شهید ستاری با اشاره بر دیگر اقدامات این گروه ابراز داشت: گروه ما پیش از شروع کرونا در حوزه محرومیت‌زدایی در مناطق روستایی، توزیع ارزاق میان افراد نیازمند و بازسازی مناطق محروم فعالیت داشت. در سال گذشته نیز با کمک نیروها در روستاهای شهرستان پاکدشت ۱۰ مدرسه و ۱۰ خانه را بازسازی کردیم و منازلی که نیاز به ساخت حمام، سرویس بهداشتی، ایزوگام و غیره داشتند را ترمیم کردیم.

ستاری ادامه داد: همچنین گروه جهادی شهید ستاری در مناسبت‌های متعدد اقدام به توزیع بسته‌های غذایی و معیشتی میان نیازمندان مناطق حاشیه شهر تهران می‌کند. عید نوروز نیز ۱۵۰ بسته معیشتی میان خانواده‌های مستضعف توزیع شد.

وی درباره فعالیت بانوان در این گروه نیز تصریح کرد: عمده فعالیت‌ها توسط برادران گروه انجام می‌شود اما در بحث بازسازی مدارس در روستاهای شهر پاکدشت، بانوان بسیج دانشجویی با ما همکاری داشتند.

مسئول گروه جهادی شهید ستاری در خصوص نیروهای فعال در این گروه نیز خاطرنشان کرد: اغلب نیروهای جهادی حاضر در گروه ما جوانان دبیرستانی و در رده سنی ۱۸ تا ۲۱ سال هستند؛ خوشبختانه جوانان در مساجد و گروههای جهادی از اردوهای جهادی و خدمات داوطلبانه استقبال خوبی می‌کنند و گروه ما نیز متشکل از نوجوانان و دانشجویان است که در ایام متعدد به صورت خودجوش به خدمت رسانی می‌پردازد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس