کد خبر 1068786
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
همتی نمایه

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر وام قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی دریافت کردند، گفت: پرداخت وام به واحدهای آسیب دیده از کرونا از اواخر اردیبهشت آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از صدا و سیما، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: مقرر شده بود ۷۵ هزار میلیارد تومان از طریق سیستم بانکی، به کسانی که از بیماری کرونا آسیب دیده اند و همچنین به صورت وام قرض الحسنه به مردم پرداخت شود.

بیشتر بخوانید:

همتی: تورم ماهانه تولید کننده در فروردین ماه منفی شد

راهکار همتی برای جبران کسری بودجه ناشی از سقوط قیمت نفت

وی افزود: ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر وام قرض الحسنه یک میلیون تومانی را دریافت کرده اند و وزارت کار در حال بررسی مشخصات و اطلاعات افرادی است که به هر دلیلی نتوانسته اند این وام را دریافت کنند.

همتی گفت: در خصوص بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا نیز در بانک مرکزی و وزارت رفاه جلسات مشترکی داشتیم و هفدهم اردیبهشت پیامکی برای این افراد ارسال خواهد شد و تا ۲۰ اردیبهشت پرونده‌های آن‌ها دریافت و بررسی خواهد شد و از اواخر اردیبهشت آغاز به پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۱۲ درصد به این بنگاه‌ها خواهیم کرد.

وی افزود: این میزان وام به بنگاه‌هایی تعلق می‌گیرد که نیروی کار خود را حفظ کرده‌اند و به ازای هر نیروی کار که حفظ کرده باشند ۱۲ میلیون تومان به ازای هر سه ماه تعلق می‌گیرد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: شاخص بهای تولیدکننده در فروردین به عدد منهای ۸ دهم درصد رسید که در اسفند حدود یک و ۶ دهم درصد بود و ۲ و ۴ دهم درصد نسبت به اسفند در فروردین کاهش داشته است.

همتی گفت: شاخص بهای تولید کننده نسبت به فروردین سال گذشته حدود ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: کاهش شاخص بهای تولید کننده نشاندهنده کاهش تورم انتظاری است و امیدواریم بتوانیم این روند را ادامه دهیم و روند بازار پول و بازار سرمایه نیز نشان می‌دهد که در آینده خواهیم توانست تورم را بهتر کنترل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس