کد خبر 1064232
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
پرداخت وام ازدواج به ۵۵۰ هزار نفر در 7 ماه ابتدایی امسال

آنطور که پیداست بانک‌هایی که وام ازدواج می‌دهند نه تنها مراعات زوجین را نمی کنند بلکه در صورت به تعویق افتادن قسط، جریمه‌ای برای این زوجین در نظر میگرند که این مسئله اصلا عادلانه نیست.

به گزارش مشرق،  در پی صحبت های مکرر  عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی و بخشنامه بانک مرکزی در راستای حمایت بانک از کسب و کارهای زیان دیده از شیوع ویروس کرونا و تعویق پرداخت تسهیلات آنها و همچنین تعویق پرداخت تسهیلات وام​های قرض الحسنه، قرار بر این شد که  از حساب کسانی که اقساط قرض الحسنه دارند یا از حساب ضامنین آنها در شعب بانک​ها و مؤسسات اعتباری، چیزی کسر نشود.

بیشتر بخوانید:

پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی ازدواج آغاز شد

رئیس کل بانک مرکزی چندین بار تاکید کرد  و از مدیران بانکی خواست  تا از گرفتن اقساط اینگونه وام ها تا اردیبهشت ۹۹ خودداری کنند و اقساط کسر شده از حساب گیرندگان تسهیلات را به حسابشان بازگرداند.

همچنین معاون بانک مرکزی کسر اقساط وام قرض‌الحسنه از حساب مشتریان و ضامنین غیرقانونی اعلام کرد.

اما آن طور که پیداست بانک ها توجهی به این مسئله نکردند و از اجرای این دستورالعمل مهم سر باز می زنند  و همچنان اقساط را از مشتریان خود کسر می کنند.

اما مسئله فراتر از این حرفاست. آنطور که پیداست  بانک هایی که وام ازدواج می دهند نه تنها مراعات زوجین را نمیکنند بلکه در صورت به تعویق افتادن قسط، جریمه ای برای این زوجین در نظر میگرند که این مسئله اصلا عادلانه نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    5 0
    قرض الحسنه سنا هم اقساش رو کم میکنه و جریمه میکنه بانک مسکن هم وام جاعله و هم وام مسکن رو در صورت عدم پرداخت جریمه میکنه مردان دولت در حرافی پر توان و در عمل تهی هستند مثله پروتوکلهاشون که فقط حرفه
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    2 1
    بله همینطوره و علی رغم اخباری که یکی دو ماه پیش اعلام کردند درصورت تاخیر پرداخت اقساط جریمه درنظر میگیرن. قرض الحسنه مهر اقتصاد هم همینطوره و تنها مساعدتی گه میکنن اینه که درصورت تاخیر پرداخت فعلا به ضامن اطلاع نمیدن!!
    • DE ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      3 0
      اینا کی بگفتهاشون عمل کردن وکی حرف راست زدن که الان بزنن. پیامبر اکرم ص فرمود منافق سه نشانه داره اگرچه نماز بخونه وروزه بگیره. 1 دروغ گفتن 2 خلف وعده 3 خیانت درامانت. هرسه اینها دراینها بوضوح عیان وفراوانه
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    3 0
    وقتی بانک مرکزی عرضه هیچی نداره چه توقعی دارید باید بریزیم این بانک های ربوی رو آتیش بزنیم . والله عیسی هم به محض ورود به اورشلیم اولین کاری که کرد چپه کردن میز ربا دهندگان بود
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      2 0
      صحبت عرضه نیست مساله اراده هست اینها اگه بخوان میتونن تمام روئسای بانکها رو با تلفن عوض کنن شما فکر هر ماه یه طرح خوشگل تصویب میکنن اما در خفا به بانکها اعلام میکنن این یکی هم الکیه
  • امید IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 1
    ماهنوز ازدواج نکردیم اگه خدا بخواد آخر اردیبهشت ازدواج میکنیم برای 10ملیون تومان چندتا ضامن میخواد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس