کدام کشورهای عربی اقدام آلمان علیه حزب‌الله را محکوم کردند؟

در میان استقبال گرم ریاض از اقدام دولت آلمان برای تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان، تمامی جریان‌های ضد رژیم صهیونیستی در منطقه تصمیم برلین را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، وزارت کشور آلمان روز پنجشنبه یازدهم اردیبهشت در بیانیه‌ای انچه شاخه نظامی حزب‌الله لبنان نامید، یک سازمان تروریستی معرفی کرد. این اقدام آلمان، با استقبال مقامات رژیم صهیونیستی، دولت سعودی و آمریکا همراه بود و در مقابل گروهها و کشورهای محور مقاومت این اقدام را بشدت محکوم کردند.

به گزارش شبکه المیادین، علاوه بر محکومیت شدید این اقدام از طرف بسیاری از مقامات ایرانی، در اولین موضع صادره از کشور عراق، «حسن سالم» نماینده پارلمان این کشور گفت: «آلمان با قرار دادن حزب‌الله در لیست تروریستی، ذلیلانه در برابر آمریکا و اسرائیل کرنش کرد.»

بیشتر بخوانید:

او با ابراز تعجب از اقدام دولت آلمان، گفت که این کشور مدعی مبارزه با تروریسم را دارد و چنین تصمیمی را در خصوص مقاومت که همواره در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد، گرفته است.

حسن سالم، حزب‌الله را حامی لبنان در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی دانست.

اما در فلسطین، «حازم قاسم» سخنگوی حماس روز جمعه (دیروز) در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «اقدام آلمان در تروریستی اعلام کردن حزب‌الله نشان دهنده جانبداری آشکار از روایت اشغالگران است که همچنان تجاوز و ترور مداوم خود علیه ملت‌های عربی را ادامه می‌دهند.»

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای، حزب الله را یکی از ارکان اصلی مقاومت مشروع در برابر توطئه‌های مکرر رژیم صهیونیستی برای حمله به خاک لبنان دانست و تأکید کرد که این تصمیم آلمان در پاسخ به فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی اتخاذ شده است.

کمیته مقاومت فلسطین نیز در بیانیه خود آورده است که تصمیم آلمان، دشمنی جدید علیه امت اسلامی و کمک به دشمنان است. جنبش «المجاهدین» فلسطین هم اقدام دولت برلین را انکار حق ملت‌ها برای مقاومت در برابر اشغالگری دانست.

در یمن نیز علاوه بر دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) بسیاری از گروهها و احزاب این کشور، به محکومیت تصمیم دولت آلمان پرداخته‌اند.

«ضیف الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای این اقدام را «ظالمانه» توصیف کرد و گفت که در چارچوب خواسته آمریکا و اسرائیل با هدف ضربه به مقاومت گرفته شده است.

او با تقدیر از نقش حزب‌الله لبنان در مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، تصمیم دولت آلمان را موجب اثرات منفی برای این کشور در جهان عرب دانست و از برلین خواست تا در اقدام خود تجدید نظر کند.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن هم در بیانیه‌ای ضمن تأکید بر ایستادگی خود در کنار حزب‌الله، اقدام دولت آلمان را در راستای «پروژه شیطانی و ویرانگر آمریکا» در منطقه خواند.

شوراِی «همبستگی مردمی قبیله‌ای» یمن نیز روز جمعه از تمامی قبائل و «ملت‌های آزاده» خواست تا مخالفت خود را با تصمیم دولت برلین اعلام کنند.

اما در سوریه، وزارت خارجه این کشور در واکنش به این اقدام آلمان گفت که تصمیم برلین به وضوح نشان می‌دهد که آلمان زیر بار دیکته‌های صهیونیسم جهانی رفته و از سیاست‌های آمریکا که در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیست است، به صورت خفت‌باری تبعیت می‌کند.

دمشق گفت که این تصمیم بیانگر آن است که آلمان فاقد حاکمیت و استقلال در سیاست داخلی و خارجی خود است و این مسئله از جنگ جهانی دوم به بعد وجود دارد.

اما در مقابل، دولت سعودی اولین و تنها کشور عربی است که پس از تل آویو و دولت آمریکا، به گرمی از اقدام آلمان استقبال کرده و همزمان از دیگر کشورها نیز خواسته تا اقدام مشابه انجام دهند. دولت مستعفی منصورهادی در یمن نیز در تبعیت از ریاض از این مسأله استقبال کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه گزارش کردند که این رژیم با دادن اطلاعات به آلمان، به این کشور کمک کرده است تا حزب الله را سازمان تروریستی اعلام کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 0
    چه همه دولت عربی این اقدام را محکوم کرده ؟؟؟؟؟
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      1 0
      تبعه آمریکا دولتند ؟
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 0
    خب رفقاتون برگردن برن این کشورها زندگی کنن.
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      1 0
      حزب الله توی کشور خودش هست ، و از پشتیبانی سوریها هم قدردانی می کنه ، اگه اینا مقابل تکفیریها در نیومده بودن وضعیت شما الآن چگونه بود ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس