کد خبر 1067977
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
پرتاب ماهواره‌ای که آمریکایی‌ها را برآشفت - کراپ‌شده

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت که پرتاب ماهواره به فضا یک برنامه بسیار پیچیده با فناوری بسیار پیچیده است و در صورتی که ایران بخواهد می‌تواند از آن فراتر رود.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» در مقاله‌ای به دستاورد اخیر ایران در پرتاب موفق ماهواره نظامی به فضا پرداخت.

این روزنامه آمریکایی در مقاله خود نوشت که مقامات و کارشناسان آمریکایی معتقدند که پرتاب این ماهواره نقطه عطفی در سیستم سوخت موشک ماهواره بر را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

مقام صهیونیست: پرتاب «نور۱» را نمی‌توان کوچک شمرد

درباره ماهواره اطلاعات نظامی نور

عبور ماهواره نظامی سپاه از فراز تل‌آویو و فلوریدا/ عکس‌ها مخابره شد

وال‌استریت ژورنال در ادامه مقاله خود تلاش کرد تا برنامه صلح‌آمیز فضایی ایران را تهدیدی برای اروپا و آمریکا جلوه دهد و مدعی شد: «پرتاب این ماهواره چیزهای بیشتری را آشکار کرد که از همین فناوری می‌توان برای توسعه موشک‌هایی استفاده کرد که قابلیت رسیدن به اروپا و آمریکا را دارد.»

«فابیان هینز» کارشناس مرکز «جیمز مارتین» درباره مطالعات عدم اشاعه درباره پرتاب اولین ماهواره نظامی ایران به فضا گفت: «این یک برنامه بسیار پیچیده با فناوری بسیار پیچیده است و آنها در صورتی که بخواهند می‌توانند فراتر از آن بروند.»

این کارشناس آمریکایی نیز مدعی شد که ایران از طریق برنامه فضایی خود به دنبال دستیابی به فناوری موشک‌های بالستیک دور برد است.

وال‌استریت ژورنال در ادامه مقاله خود نوشت که کارشناسان کنترل تسلیحاتی معتقدند که ایران توسعه فناوری موشکی پیچیده را متوقف نخواهد کرد و در گام بعدی به توسعه فناوری سوخت جامد برای موشک خواهد پرداخت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی خدایی IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    20 0
    ای یانکی ها منتظر دور های 2 .3 .4 . 5 ها هم باشید البته از نوع غافل گیرانه ای که تصورش را هم نخواهید کرد
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 0
    اینها دیوانه اند یا واقعا شوتن؟! اروپا رو که اووه چقده داریم ولی به خاطر احترام رونمایی نشد که البته خنده های تمسخر آمیز و معطل کردن و بدتر تحریم کردن سگ های وحشی صهیونیست رو دیدم که مثل کفتار میخندن؛ چند سال پیش روزنامه های خودتون راجع موشک های ایران نوشته بود آمریکا رو میزنه ، حالا این ها به کنار ،خخخخ سخنگوی پنتاگون اومده بود میگفت موشکشون خیلی بالا رفته و برای همسایه های متحد ما خطرناکه!خخخخ میگفت همسایه ها ! آخه دیونه اونها رو که به قول امید دانا با موشک هفتادکیلومتری به وسیله گروه های مقاومت میشه زد،تو مواظب حرف زدن خودت باش جناب سخنگوی تعطیل!
  • خادم امام زمان IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    3 0
    تازه شروع شده وما درجنگ با آمریکا که خودش مسبب آن هست ما با بمب اتم به آن خاتمه میدیم
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    3 0
    خود سردار هم گفت که در پرتابهای بعدی، تمام مراحل پرواز با سوخت جامد خواهد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس