‌

اگر شما در شورای امنیت حق وتو دارید می‌توانید در عمل به طور یکجانبه این کار (رجوع به مکانیسم ماشه) را انجام دهید و این چیزی است که ما در توافق هسته‌ای طراحی کردیم.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت:

تونی بلینکن معاون وزیر خارجه آمریکا در دوران باراک اوباما و مشاور ارشد جو بایدن - نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری- در حوزه سیاست خارجی، برنامه آمریکا برای رجوع به مکانیسم ماشه با وجود خروج این کشور از برجام را ریاکاری محض خواند.

بلینکن در سخنرانی خود در شورای دموکرات‌های یهودی آمریکا گفته است: «اگر شما در شورای امنیت حق وتو دارید می‌توانید در عمل به طور یکجانبه این کار (رجوع به مکانیسم ماشه) را انجام دهید و این چیزی است که ما در توافق هسته‌ای طراحی کردیم. آنها (دولت فعلی آمریکا) در تلاشند که از این امکان برای تمدید ممنوعیت فروش تسلیحات (به ایران) استفاده کنند. تنها مشکل این است که ما دیگر جزئی از این توافق نیستیم.»

بلینکن همچنین در مورد مواضع بایدن درباره رژیم صهیونیستی نیز اظهار نظر کرد. وی گفت که بایدن مخالف الحاق کرانه باختری و دره اردن به اسرائیل بوده اما به دنبال محدودیت کمک نظامی 3/8 میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل نیست و سفارت آمریکا را در بیت‌المقدس نگه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    2 0
    آمریکایی جماعت نفس هم بکشه ریاکاری محضه، بقیش که جای خود داره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس