کد خبر 1067132
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
نکونام

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان می‌گوید فوتبال ایران در حال پسرفت است.

به گزارش مشرق، جواد نکونام درباره مباحث مختلفی از جمله شرایط تیم فولاد و حواشی پیرامون پاداش کارلوس کی‌روش به صحبت پرداخت. او درباره لیگ برتر هم می‌گوید هر زمانی وزارت بهداشت تصمیم به ادامه مسابقات بگیرد، بازی می‌کنند. در ادامه گفت‌وگو با جواد نکونام می‌خوانید:

* شرایط فولاد را در روزهای کرونایی چطور ارزیابی می‌کنید؟

در شروع فصل با توجه به بودجه‌ای که به من اعلام شده بود، تیم را بستیم و برنامه ما این بود که به ثبات برسیم تا فصل بعد شرایط تیم را بهتر کنیم. در باشگاه فولاد آقای مهندس محمدی و آقای آذری زحمت زیادی می‌کشند و من خوشحالم که با این افراد کار می‌کنم. در نیم فصل توانستیم بازیکنان مد نظرمان را جذب کنیم و الان شرایط را برای خودمان به گونه‌ای رقم زدیم که بتوانیم نیم نگاهی به بالای جدول داشته باشیم. از تلاش‌های آقای آذری تشکر می‌کنم که به تیم و من روحیه می‌دهند. به نظر من جای چنین مدیرانی در فوتبال ایران خالی است.

* در روزهایی که تمرینات گروهی تیم‌ها به خاطر کرونا تعطیل شده، آیا برای بازیکنان تیمتان تمرینات اختصاصی در نظر گرفته‌اید؟

ما هم مثل همه تیم‌ها تمرینات بازیکنان خودمان پیگیری می‌کنیم.

* این روزها صحبت‌های زیادی درباره ادامه داشتن یا تعطیلی لیگ مطرح شده است. نظر شما به عنوان سرمربی فولاد چیست؟

اکثر مواضعی که اعلام شده برای این بوده که هر کسی به نفع تیم خود صحبت کرده است اما از روز اول گفتیم و الان هم می‌گوییم که سلامت مردم و جامعه از هر چیزی مهم‌تر است. هر زمانی که از طریق وزارت بهداشت تشخیص داده شد و صلاح دیدند که بازی‌ها برگزار بشود، ما بازی می‌کنیم. خون ما از فوتبال است و دوست داریم همین فردا دوباره مسابقات ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

اقدام تحسین‌برانگیز نکونام در روزهای کرونایی

* اگر قرار به ادامه لیگ باشد چه میزان زمان نیاز دارید تا تیمتان را مهیای مسابقات کنید؟

قطعا همه تیم‌ها نیاز به چهار هفته زمان برای آماده سازی دارند اما باید ببینیم تصمیم برای ادامه بازی‌ها چه زمانی گرفته می‌شود.

* اگر به هر دلیلی لیگ ادامه پیدا نکند، آیا شما موافق هستید که قهرمان و تیم‌های سقوط کننده مشخص شوند؟

اگر قرار باشد لیگ برگزار نشود و نیمه کاره بماند، آن زمان باید تصمیمات را نهادهای بالا دستی بگیرند چون یک تیم باید سهمیه آسیا بگیرد و یک تیم سقوط کند و قهرمان مشخص شود. به خاطر همین مساله فکر نمی‌کنم لیگ تعطیل شود و امیدوارم ادامه پیدا کند.

* در هفته اخیر موضوع پاداش کارلوس کی‌روش برای صعود به جام‌جهانی در رسانه‌ها مطرح شد. نظر شما درباره این موضوع چیست؟

پاداش، حق کارلوس کی‌روش بود. در کل خوب شد که پول پاداش را کی‌روش گرفت چون اگر به او نمی‌دادند معلوم نبود چه می‌شد. من در دو دوره برای تیم ملی در جام‌جهانی بازی کرده‌ام اما کسی یک ریال به من پاداش نداد چون این پاداش‌ها به ما نمی‌رسید و نمی‌دانیم چه اتفاقی برایش رخ می‌داد. من می‌گویم حتی اگر خارج از عرف بوده که نبوده، من موافق پرداخت پاداش به کی‌روش هستم چون خدمتی که کی‌روش به فوتبال ایران کرد باعث شد شخصیت فوتبال ما ١۵ سال جلو برود.

* شما مدتی به عنوان مربی در کنار تیم ملی در مقدماتی جام‌جهانی ٢٠١٨ حضور داشتید. برای صعود تیم پاداشی دریافت نکردید؟ 

در قراردادم بندی وجود داشت که پاداش صعود دریافت کنم اما آقای تاج خودش را به آن راه زد که مثلاً متوجه این مسائل نیست. در آن زمان نه پاداش صعود به ما دادند و نه حتی دستمزد ما پرداخت شد. امیدوارم صحبت‌های ما باعث بیداری آقایانی بشود که خودشان را به خواب زده‌اند. من به عنوان مربی حق و حقوقم را نگرفتم. پاداش صعود هم تا روزی که در تیم ملی بودم به من تعلق می‌گرفت اما نیازی ندارم این پول‌ها را بگیرم. خدا را شکر به اندازه خودم دارم اما خوشحالم پول (پاداش) در ایران نماند که آن را حیف‌ومیل کنند.

* بعد از کی‌روش به ویلموتس و حال به اسکوچیچ رسیدیم. آینده تیم ملی را چطور می‌بینید؟ 

پسرفت. فوتبال ما در حال پسرفت است. من کلی می‌گویم و کاری به اتفاقات ندارم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    0 0
    پاداش کی روش عجیبه یا برای یک ماه ۲ ملیون دلار به جیب زدن ویلموتس؟کاش یه مربی بیاد که مارو ببره جام جهانی به عمان و عراق هم نبازه و کل پاداش فیفا رو هم ببره ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس