کد خبر 1067076
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰
یحیی سریع نمایه

ارتش یمن اعلام کرد نیروهای این کشور با دفع دو حمله گسترده ائتلاف متجاوز؛ شماری از نیروهای تحت امر این ائتلاف را به اسارت گرفته است.

به گزارش مشرق، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از کشته و اسارت ده‌ها نفر از نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی خبر داد.

یحیی سریع سه‌شنبه شب در حساب توییتری خود نوشت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دو حمله گسترده متجاوزان ائتلاف مذکور را در استان‌های مأرب (مرکز) و الضالع (جنوب غربی) را که از صبح امروز تا ظهر ادامه داشته، دفع کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

جنگنده‌های سعودی ۱۶ بار استان مأرب را بمباران کردند

او گفت در این پاتک، متجاوزان بدون اینکه پیشروی قابل ذکری داشته باشند، متحمل خسارت‌های جانی و تجهیزاتی شدند به گونه‌ای که ده‌ها تن از آن‌ها به اسارت ارتش یمن درآمده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که ائتلاف سعودی طی امروز ۱۶ بار استان‌های مأرب، جوف (شمال) و صعده (شمال غربی) را هدف حملات هوایی خود قرار داده است.

ائتلاف سعودی ۲۱ فروردین مدعی شد که برای کمک به تلاش‌ها برای مقابله با شیوع کرونا در یمن، حملات و عملیات خود در این کشور را تا دو هفته متوقف کرده است.

با این حال دو هفته گذشت و این حملات نه تنها متوقف نشد بلکه تشدید یافت. این ائتلاف جمعه گذشته آتش‌بس ادعایی خود را برای یک ماه دیگر تمدید کرد.

ارتش یمن می‌گوید ائتلاف سعودی در ادعای خود صادق نیست و به حملات خود در استان جوف و مأرب ادامه می‌دهد و در صورت تداوم، نتایج این اقدامات خود را در عمق خاک عربستان خواهد دید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • GB ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    1 10
    ارتش یمن ؟؟؟؟؟ خخخخخخ خر بیار خربزه بار کن / از کی تا حالا شبه نظامیان حوثی که گمتر از 20 درصد یمن رو در اختیار دارند شدند ارتش یمن ؟؟؟؟؟ فارس ومشرق وتسنیم خودشون میبرن خودشون هم میدوزن
    • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
      9 1
      اولا ارتش و انصار الله مهمترین جاهای یمن رو در تصرف خودشون دارن ، ثانیا مزدوران بیگانه و خائنان به جان هم افتاده اند ، خوشحالی شما هم عن قریب مبدل به عزا خواهد شد إن شاء الله تعالی .
  • محمدجعفرمهدوی دامغانی JP ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    4 0
    اولا در جبهه حق تعداد مهم نیست مهم نصرت خداوند به مجاهدان الهی ست که شک نکنید پیروزی ازان شماست حق طلبان دوما حوثیهای یمن که دودرصد از خاک یمن دراختیارشان بود الان به قول فرمایش شما شده بیست درصد که صدالبته اشتباه است سوما باش تا صبح دولتت بدمد کین هنوز از نتایج سحر است بماند که محاجمین ال سقوط و اماراتیون چه ضربات مهلکی از همین پابرهنه ها خوردن و میخورن اینده از ان حق جویان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس