کد خبر 1066893
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
فاصله گذاری ها را جدی بگیریم

سخنگوی وزارت بهداشت، با اشاره به فروکش آمار ابتلا و فوتی های کرونا در کشور، از مردم خواست نسبت به رعایت فاصله گذاری ها و رعایت پروتکل های بهداشتی جدی باشند.

به گزارش مشرق، کیانوش جهانپور، بعد از ظهر سه شنبه در ارتباط تصویری از محل ستاد مقابله با کرونا در وزارت بهداشت، ضمن تقدیر از تلاش کادر درمانی و پرسنل درگیر کرونا در مراکز درمانی کشور، خواستار جدی گرفتن نکات مهم بهداشتی از سوی مردم شد.

وی با عنوان این مطلب که هر گونه کوتاهی در رفتارهای بهداشتی باعث خواهد شد به روزهای ابتدایی شیوع کرونا در کشور باز گردیم، گفت: مهم‌ترین توصیه ما به مردم، این است که در خانه بمانند و از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند.

جهانپور ادامه داد: آمارهایی که این روزها از کرونا ارائه می‌دهیم، پیامد رفتارهای مردم در چند هفته گذشته است که به خوبی موارد بهداشتی را رعایت کردند.

وی در ارتباط با استفاده از ماسک در مترو و اتوبوس، گفت: به نظر نمی‌رسد با توجه به افزایش ۲۰ تا ۲۵ برابری تولید ماسک در کشور، مشکلی از بابت دسترسی هموطنان به ماسک وجود داشته باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت، افزود: توصیه می‌کنیم هموطنان از ماسک‌های خانگی به هنگام حضور در مترو، استفاده کنند.

جهانپور در ارتباط با آغاز اعمال جراحی الکتیو در بیمارستان‌ها، توضیح داد: بر اساس بخشنامه معاونت درمان وزارت بهداشت، اعمال جراحی غیر ضروری و لوکس، فعلاً در اولویت نیست.

وی گفت: سایر اعمال جراحی الکتیو، با رعایت پروتکل‌های لازم که معاونت درمان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ کره اند، در بیمارستان‌ها، مطب‌ها و کلینیک‌های جراحی محدود، قابل انجام است.

سخنگوی وزارت بهداشت، با اشاره به اهمیت توجه به روند درمان سایر بیماری‌ها بعد از آرام شدن وضعیت شیوع کرونا در کشور، افزود: قسمت اعظم تخت‌های بیمارستانی که به کرونا اختصاص داده شده بود، خالی شده است. ضمن ع حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد تخت‌های آی سی یو نیز خالی شده و باید از این ظرفیت برای خدمت به بیماران غیر کرونایی استفاده کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیمات کشور در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا مطابق با تصمیمات سازمان جهانی بهداشت است یا خیر، گفت: تصمیمات هر کشوری مستقل است. اصولاً برای مقابله با هر اپیدمی، کل ساختار یک کشور درگیر آن می‌شود، اما باید این نکته را عنوان کنم که در تصمیم گیری های خودمان، یافته‌ها و سیاست‌های سازمان جهانی بهداشت را لحاظ می‌کنیم ولی در نهایت مستقل تصمیم می‌گیریم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نسرین IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 0
    نمیبایستبه این زودی مراکزخریدوحلیم فروشی ودیگرمشاغل بازمیشد اگریکی دومتهی بسته میشد امارمبتلا هاپایین میومد ولی بااین وضع مردن همه حتمی است
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    0 0
    چه عجب یکی از کلمه درست "ضروری" استفاده کرد.مجریان تلویزیون نمیدونم چرا همه اش از کلمه "ضرور" به جای "ضروری" استفاده میکنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس