کد خبر 1066590
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
بورس ۲۰ هزار واحد رشد کرد/شاخص به ۶۶۶ هزار واحد رسید

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: مجموعه‌ای از عوامل مانند حمایت دولت، ورود شرکت‌های جدید و دارایی‌های دولت به بورس، اقبال مردم به این بازار نشان می‌دهد که مسیر معاملات بورس به این زودی‌ها نزولی نمی شود.

به گزارش مشرق، محمدرضا سرافراز روز دوشنبه افزود: اگر قرار باشد روند معاملات بورس را با منطق‌های بنیادی و عملکرد شرکت‌ها مورد بررسی قرار دهیم باید گفت رشد موجود در بازار بسیار سریع‌تر از رشدهای انتظاری رخ داده است.

وی ادامه داد: فعالان بازار رشد این روزهای بورس را با جریان ورود نقدینگی توجیه می‌کنند و نمی‌توان چندان عوامل بنیادی خاصی را برای رشد اخیر بورس در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید:

شاخص بورس رکورد ۸۲۰ هزار واحد را زد

سرافراز با بیان اینکه جریان ورود نقدینگی به بورس روزانه به یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است، اظهار داشت:  با توجه به افزایش تقاضا در بورس زمینه افزایش اقبال فعالان بازار به سمت سرمایه‌گذاری در این بازار فراهم شده است.

این کارشناس خاطرنشان کرد: رکود موجود در بازارهای موازی با بازار سرمایه، رشد مداوم بورس از سال گذشته تاکنون و نیز رفع انتظارات بورس به لحاظ رشدی باعث ادامه رشد شاخص بورس در این بازار شده است.

وی  در ادامه با بیان اینکه حمایت دولت از بورس باعث اطمینان بیشتر برای سرمایه‌گذاری در این بازار شده است، افزود: عرضه‌های اولیه در روزهای اخیر باعث تاثیرگذاری بیشتر بر روند صعودی این بازار شده است و به نظر می‌رسد دولت قصد دارد برخی از سهم‌های متعلق به خود را در قالب صندوق‌های  ETF وارد بورس کند.

سرافراز اظهار داشت: نظر دولت نسبت به بازار سرمایه به عنوان یک بازار مولد مثبت است که این موضوع باعث تاثیرگذاری بیشتر بر روند صعودی معاملات بورس می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی خود از روند معاملات بورس را اینگونه بیان کرد: در وضعیت کنونی روند بازار غیرقابل پیش‌بینی است اما چشم اندازهای موجود از این بازار نشان می‌دهد عوامل محدود کننده‌ای برای رشد بازار وجود ندارد اما با توجه به ورود گسترده نقدینگی به این بازار صعود شاخص بورس ادامه‌دار خواهد بود.

وی با بیان اینکه اکنون در بورس با اقبال سهامداران خرد و صدور چشمگیر کدهای سهامداری همراه هستیم، گفت:  ورود عجیب نقدینگی به بازار از جمله مسایلی است که نشان می‌دهد بازار سرمایه، بازاری قابل اتکا است اما اینکه این رشد تا کجا ادامه دارد و چه زمانی شاخص بورس وارد فاز استراحت و اصلاحی می‌شود غیرقابل پیش‌بینی است.

این کارشناس بازار سرمایه به ریسک‌های تهدیدکننده معاملات بورس اشاره کرد و افزود: روزانه بین ۸۵ تا ۱۰۰ هزار سهامدارر جدید وارد بورس می‌شوند، این سرمایه‌گذاران نیاز به دانش جدید دارند و عدم اطلاعات لازم می‌تواند به عنوان یکی از ریسک‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاران در این بازار تلقی شود و سرمایه آنها را به مخاطره بیندازد.

 وی به سازمان بورس که در صدد برنامه‌ریزی های لازم برای آموزش افراد تازه وارد به بورس است، اشاره کرد و گفت: همه نهادهایی که می‌توانند مسئولیت آموزش را داشته باشند باید وظیفه خود را در این زمینه به خوبی انجام دهند، به افراد تازه وارد توصیه می‌شود که به صورت مستقیم وارد سرمایه گذاری در بورس نشوند و از طریق نهادهای مالی سبدگردان‌ها و صندوق‌های سرمایه گذاری اقدام به ورود سرمایه‌های خود در این بازار کنند تا از این طریق ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار کاهش پیدا کند.

سرافراز اظهار داشت: اگر افراد بدون دانش وارد بورس شوند به طور حتم لطمات جبران ناپذیری متوجه سرمایه آنها خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    29 15
    بورس یک نوع قمار شبیه بازی پوکر امریکایی است .
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    17 13
    به گفته دکتر عرب مازار، بورس در حال حاضر محل قماربازان و سفته بازان است و رشد صوری سهام شرکت‌ها حتی شرکت‌های ورشکسته در آینده نه چندان دور باعث بر باد رفتن سرمایه های مردم و متضرر شدن آنها می‌شود. به گفته ایشان رئیس قبلی بورس بدلیل مخالفت با این سیاست‌های دولت برکنار شد.
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    12 9
    دوچیز که قبل از اتمام عمر دولت روحانی ریز ش وسقوط ان حتمی است قیمت مسکن وبورس
    • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
      3 1
      فروپاشی کشور
  • پ IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    9 2
    رسانه ملی با سازمان بورس یا موسسات آموزشی تو شبکه های ملی ی دوره یک ساله برگزار کنند تاثیر 50 درصدی تا 70 درصدی تو منطق معامله گران داره
  • علی IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    2 3
    سلام دوستان افرادوقتی نظرمیدهندشخصیت وعمق تحصیلاتشان نمایان می شودپس بهتراست ساکت بمانید بجای اینکه نظر غیرکارشناسی ارائه کنید مگربورس باشماچه کارداردکه این همه حسادت می کنید،آقایان دلال ازخشم وحسادت پرهیز کنید،بورس تنها جایی است که برای همه جا هست نگران نباشید وبه آینده خوش بین باشیداین دنیای خاکی ارزش این همه دروغ ونیرنگ رانداردلااقل به فکر قشر جوانی باشید که این روزهادر صف اخذ کد بورسی وامیدبه زندگی بهتر تلاش میکنن ،فکرکنم این خاک گور باشدکه تنهاچشم شما راسیرکنداجازه بدهید جوانان هم زندگی کنند
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    3 1
    خدا رحم کنه فواره چون بالا رود سرنگون گردد.
  • علی IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    1 2
    رشد بورس تازه شروع شده همه فهمیدن سود بانکی از نرخ تورم کمتره پولاشونو دارن میارن داخل بورس دولت هم که تمام قد داره حمایت میکنه،حد اقل صد درصد دیگه رشد میکنه جای هیچ نگرانی نیست،البته این نظر شخصیمه ودیگران باید با تحقیق ودرایت خودشون تصمیم بگیرن راه وچاه کاملا روشن وهمواره
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    4 1
    مطمئنا دروغ میگه، مثل چندسال پیش که بورس را بردند بالا تا پول ملت به آن سرازیر و بعد حبابش را دولت حامی مردم ترکوند و از جمله خود من نیمی از سرمایه‌ام به فنا رفت، اما اینبار برای ملت فاجعه خواهد بود.
  • SE ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    4 1
    سر مردم بد بخت را کلاه نزاری قشنگ معلومه که بورس فقط داره الکی و حبابی میره بالا
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
    3 0
    آیا در بورس سود حلال یکی از زیان بقیه تامین میشه؟ چون یکی ارزان میخره گران میفروشه و تا جایی که تقاضا باشه ادامه داره بعد رو دست نفر آخر میمونه . سودش بیشتر به نفرهای اول میرسه
  • پیربورس IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
    0 0
    کسانی درباره بورس نظر میدن که حتی یکبرگ سهم در طول عمرشان خرید نکرده اند و یا اینکه کسانی هستند که بدون دانش و سواد روزگاری وارد بورس شدند بر اثر یبیسوادی خودشان ضرر کرده اند و حالا هم حاضر نیستند جهل خودشان را به بورس حواله نکنند!!! بورس ایران کودکی نوپاست که مسیری طولانی در سر دارد .. تاکنون 3 درصد از جمعیت ایران با بورس اشنا بوده اند .... علیرغم کشورهای پیشرفته ایرانیان تازه اسم بورس را شنیده اند ! پس لطفا درباره بورس مطالعه کنید و با پولی که مازاد دارید وارد بورس شوید .نگران نباشید / فروختن خانه و ماشین و اوردن پول ان به بورس غلط است. توجه کنید و جدی بگیرید /درس اول بورس این است با پول مازاد زندگی وارد بورس شو / از سهام خوب بازار چند سهم از صنایع مختلف را بخر / سواد بورسی و اقتصادی خودتان را بالا ببرید و هیچ نگرانی نداشته باشید . بهترین سرمایه گذاری در ایران و جهان سرمایه گذاری با دانش و در بورس است////

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس