کتاب مهاجر عشق،‌ زندگی‌نامهٔ شهید حاج حمید رمضانی

کتاب «مهاجر عشق»؛ زندگی‌نامه شهید حاج حمید رمضانی، نوشته علیرضا مسرتی است.

به گزارش مشرق، کتاب «مهاجر عشق»؛ زندگی‌نامه شهید حاج حمید رمضانی، نوشته علیرضا مسرتی است. این کتاب حاصل سه سال پژوهش و بیش از صد ساعت مصاحبه و جمع‌آوری اسناد مکتوب و غیرمکتوب از خانواده و دوستان و هم‌رزمان شهید و ارگان‌هایی مانند بنیاد شهید انقلاب اسلامی و مرکز اسناد دفاع مقدس است که تعدادی از این اسناد انتخاب و در بخش پایانی کتاب درج شده است.

کتاب در شش فصل نگاشته شده که فصل اول از کودکی و نوجوانی شهید رمضانی در سال ۱۳۴۱، آغاز شده و ماجرای تغییر نامش از شاهرخ به حمید را در مصاحبه با پدرش بیان کرده است. در فصل دوم به وقایع انقلاب تا پیروزی و ورود شهید به سپاه پاسداران می‌پردازد. در فصل سوم هم به آغاز جنگ تحمیلی و ورود شهید به جبهه خرمشهر پرداخته می‌شود.

 فصل چهارم این کتاب ۶ فصلی، مربوط به جبهه سوسنگرد است و در آن خاطراتی از عملیات فتح‌المبین، بیت‌المقدس و چند عملیات دیگر روایت شده است.



 فصل ششم هم با روایت عملیات خیبر، بدر و والفجر ۸ ادامه دارد و با شهادت شهید رمضانی در سال ۱۳۶۷ به پایان می‌رسد.

در انتها نیز تصاویر و اسناد و متن مصاحبه سردار احمد غلام‌پور و سردار بهنام شهبازی درباره حمید رمضانی آمده است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

«ده روز از ورود آن‏‌ها به مدینه و زیارت‌‏ها و دعاهایشان در حرم نبوی گذشت که در روزهای آخر، هم‏‌اتاقی‏‌های حمید کارهای غیرمعمول و تعجب‏‌آوری را از او شاهد بودند.

حمید دقایقی در اتاق می‏‌نشست و مانند رزمندگان در شب‏‌های عملیات با نشاط خاصی وصیت‌نامه می‌‏نوشت و آن را هم از کسی مخفی نمی‏‌کرد.

او قبلاً چند نوبت در عملیات‏‌های گوناگون وصیت‌نامه نوشته بود، اما این بار نوشت: «در مدینه به سر می‏‌بریم. از خداوند متعال خواسته‌‏ام که این آخرین باری باشد که وصیت‌نامه می‏‌نویسم (آمین)... خداوند را شاکرم که این نکته را به من آموخت و با تمام وجود درکش کردم و رمز موفقیت (شهادت) من همین بود...»

برای تهیهٔ این کتاب با تخفیف ویژه ٢٠درصد و ارسال رایگان، به سایت سورهٔ مهر (www.sooremehr.ir) مراجعه فرمایید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس