کد خبر 1066158
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
محمد پنجعلی

پیشکسوت پرسپولیس گفت: فکر نمی‌کنم در مورد بازی پرسپولیس و سپاهان جای صحبتی وجود داشته باشد و اگر تصمیمی غیر از این بگیرند، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

به گزارش مشرق، محمد پنجعلی در خصوص تعیین تکلیف بازی پرسپولیس مقابل سپاهان در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ما به هر حال مطیع قوانین هستیم اما باید شرایط به وجود آمده را هم در نظر بگیریم. با تیمی که در زمین حاضر نشده در همه جای دنیا چه کار می‌کنند؟ ثابت شد که تیم سپاهان حاضر نشد، خودشان هم به این اقرار دارند. در حالی که تیم حریف در آن زمان به زمین آمده بود و آماده بود. فکر نمی‌کنم در این قضیه جای صحبتی وجود داشته باشد و اگر تصمیمی غیر از این بگیرند، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

استوکس باید درس عبرت پرسپولیس شود

پنجعلی در مورد این که سپاهان برای برگشت رای کمیته انضباطی تلاش می‌کند، گفت: هیچ راهی وجود ندارد. قانون خیلی شفاف است. دوست داشتیم این بازی انجام شود.  پرسپولیس هم تیمی نبود که در آن مقطع به سپاهان ببازد. نمی‌شود قانون را زیر پا گذاشت. همه جای دنیا این رعایت می‌شود. غیر از این باشد و هر باشگاهی هر طوری که دلش می‌خواهد رفتار کند، فوتبال نابود می‌شود. تیمی از تهران آمده و شما میزبانش بودید، اما در زمین حاضر نشدید.

وی در مورد این که سپاهان به تکرار بازی امیدوار است، گفت: این که نمی‌شود، باید ببینیم قانون چه می‌گوید. مردم شاهدند و تشخیص می‌دهند حق با چه کسی است. نظراتی که الان می‌دهند اگر این شرایط برای خودشان پیش می‌آمد، آیا باز هم نظرشان همین بود؟ صد درصد نه. بچه‌های ما نظرشان این بود که بازی کنند، الان هم می‌گوییم بازی‌ها را ادامه بدهند. دیروز محمد انصاری را دیدم و می‌گفت همه ما خودمان را برای ادامه مسابقات آماده نگه داشته‌ایم. معتقدم تفکر کل سپاهان این بود که بازی برگزار نشود و این ثابت شد. امکان ندارد استیناف رأی را برگرداند. نمی‌شود باور کرد، خودشان هم می‌دانند چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد. هیچ دلیلی وجود ندارد که این رای علیه پرسپولیس اعلام شود.

پنجعلی اضافه کرد: فکر می‌کنم در بین خودشان عدم مدیریت وجود داشت، تصمیماتی که در آن مقطع و به خصوص قبل از بازی گرفتند، خیلی احساسی بود. نمی‌دانستند به زمین بروند یا نروند،‌ به رختکن بروند یا نروند، پایین گرم کنند یا.... این‌ها نشان می‌داد که این تیم ایراد داشت. اگر تیمی آماده است باید به زمین بیاید و اعلام کند که من آمده‌ام، وقتی نیامده‌اند یعنی خلاف قوانین عمل کرده‌اند. موضع‌گیری قانون صریح و مشخص است. زمانی که تیمی حاضر نشود، معلوم است چه می‌شود.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد اختلافی که اخیرا بین افشین پیروانی و امیر قلعه‌نویی به وجود آمده عنوان کرد: واقعا مایه تاسف است. خود قلعه نویی تجربه دارد. می‌داند چه کار کردند و می‌داند چه شده و دامن زدن به آن‌ها باعث بروز این مسائل شد. پیروانی به عنوان مدیر تیم مجبور است ورود کند، البته من با خیلی از صحبت‌ها موافق نبودم و این برخورد خوب نبود، اما پیروانی باید از حق پرسپولیس با 50-40 میلیون طرفدار دفاع کند. باید حق را بپذیریم، حتی اگر به ضررمان باشد.

وی در مورد اشاره افشین پیروانی به دستمزد بالای امیر قلعه نویی تصریح کرد: من سعی می‌کنم به این مسائل ورود نکنم. این‌ها در حیطه وظایف من به عنوان پیشکسوت نیست و به مراجع ذی صلاح بستگی دارد.

پیشکسوت پرسپولیس ضمن اشاره به وجود ارقام نجومی در فوتبال ادامه داد: پیروانی دقیقا به موضوع درستی اشاره کرده که تمام فوتبال ما را در برمی‌گیرد. در خود پرسپولیس عده‌ای از مدیران آمدند و مشکلاتی داشتند. برای این گونه مسائل باید بازرسی کل کشور ورود کند و به مردم اعلام کنند که مثلاً در فلان باشگاه چه گذشته، این را قانون باید تعیین و اعلام کند.

پنجعلی در مورد این که سپاهان به صورت شفاف در مورد قراردادها صحبت نمی‌کند، عنوان کرد: هیچ کس نمی‌آید در مورد تخلفاتی که انجام داده صحبت کند، این طبیعی است. باید قانون و مراجع قضایی ورود کنند. فوتبال ما آلوده است. این ارقام برای مربیان و بازیکنان خارجی وجود دارد. بازیکنانی هستند که می‌آیند و بازی نمی‌کنند و می‌روند شکایت می‌کنند، چند میلیارد هم می‌گیرند. کسی هم جوابگو نیست. باید گروهی بیایند حسابرسی و اعلام کنند. صحیح نیست که با مردم شفاف نباشیم. طبیعی است کسی در مورد این مسائل صحبت نکند و سعی کنند مخفی بماند. اما وقتی قانون بیاید مجبورند جوابگو باشند. اگر سوءاستفاده شده باید جوابگو باشند، باید خیال مردم را راحت و اعتماد آنها را جلب کنیم.

وی اضافه کرد: هیچ نظارتی وجود ندارد. می‌بینیم که مدیران عامل علیه هم صحبت می‌کنند. صد درصد مسائلی وجود دارد. باید بررسی کنند ببینند چه اتفاقی افتاده، چرا باشگاه‌ها تا این حد بدهی دارند؟ این بدهی‌ها ضعف مدیریت است اما این که چه کسی مقصر است را نمی‌توانیم تشخیص بدهیم. می‌توانند همه باشگاه‌ها را بررسی و حسابرسی کنند و آن را اعلام کنند تا مدیر دیگری که می‌خواهد بیاید حواسش جمع باشد اما نمی‌دانم چرا ملاحظه می‌کنند.

پنجعلی در مورد این که سپاهان نظرش اتمام لیگ بدون معرفی قهرمان است و سرپرست این باشگاه صراحتا این موضوع را اعلام کرده، گفت: مگر می‌شود قهرمان مشخص نشود؟ یک زمانی فاصله یک یا دو امتیاز است و رقابت وجود دارد، اما 10 امتیاز مشخص است و زمانی که مشخص باشد، نیازی به این مسائل نیست. آنها نظرشان را می‌گویند و ما هم احترام می‌گذاریم اما در کل باید کارشناسی شود و شرایط را ببینیم. اگر بازی‌ها برگزار شود چه ایرادی دارد؟ می‌شود بدون تماشاچی هم بازی‌ها را برگزار کرد. در اروپا هم بعضی از لیگ‌ها در حال شروع هستند. پرسپولیس 10 امتیاز جلوتر است، بعلاوه این که بازی‌های آسان ما مانده و مدعیان باید با هم بازی کنند.

وی افزود: اول باید منتظر باشیم شرایط درست شود و بعد تصمیم بگیریم. هر تصمیمی هم توسط مراجع ذی صلاح گرفته شود باید مطیع باشیم. آرزو می‌کنم این شرایط درست شود و این ویروس از بین برود. وضعیت مردم خوب نیست و مجبورند از خانه خارج شوند، باید همه ما دست به دست هم بدهیم تا این مشکل را برطرف کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    23 19
    اینا همشون روی هم یک هزارم تک ژنرال تاریخ فوتبال اسیا افتخار ندارن بعد چه جوری به خودشون جرات میدم در مورد ژنرال اظهار نظر کنن؟
    • سعید IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      8 5
      تک ژنرال آسیا رو خوب اومدی مخصوصا اون آسیا رو... دمت گرررم
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      9 11
      منظورت رییس مافیاست؟؟؟
    • کامران IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      5 4
      ژنرال رادرست گفت ولی ژنرال مافیای فوتبال ایران.آخه مربی که وقتی2تابازیکن تیمش نباشه بره رختکن قایم بشه بایدبهش گفت مربی؟
  • رضا IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    9 7
    اگه قلعه نوعی ژنرال است پس پنجعلی ارتشبده
    • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
      3 6
      ارتشبد پنجعلی خخخخخخخخخخخخ .پنجعلی فقط پنجعلی کریمی بعد از اون بازی که تیمش جلوی تاج 5تایی شد
  • علی IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    3 2
    پرسپولیس که سوگولیه محتاج همین سه امتیاز مفت گرفتنه اگه خداییص باشه الانوسط جدول بودی استقلال وقلعه نوعی روعشقه
  • علی GB ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    0 3
    پرسپولیس که سوگولیه محتاج همین سه امتیاز مفت گرفتنه اگه خداییص باشه الانوسط جدول بودی استقلال وقلعه نوعی روعشقه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس