کد خبر 1066136
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
صالحی امیری

رییس کمیته ملی المپیک گفت: عملکرد علیرضا دبیر در هشت ماه گذشته قابل تقدیر است.

به گزارش مشرق، دومین نشست خبری آنلاین رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک برگزار شد. صالحی امیری در ابتدای نشست بیان کرد: در جلسه هیات اجرایی با رییس فدراسیون کشتی صحبت کردیم و به دلیل گستردگی کشتی بودجه مورد نیاز برای یک سال ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان است. عملکرد آقای دبیر در هشت ماه گذشته قابل تقدیر است. او کشتی را سازماندهی کرده است و منابع مالی از بیرون جذب کرده و همچنین توانسته ارتباط خوبی با رسانه داشته باشد و با اهالی کشتی ارتباط خوبی دارد.

بیشتر بخوانید:

کمیسیون ورزشکاران همچنان در انتظار پاسخ IOC

*پرداخت ۵۰۰ دلار به ۱۰ ورزشکار ایرانی ادامه دارد

او در مورد اینکه پرداخت ۵۰۰ دلار IOC به ۱۰ ورزشکار ایرانی ادامه دارد یا خیر، گفت:  ۱۰ نفر از قهرمانان بورسیه شده اند که IOC آن را تعهد کرده است این بورسیه را ادامه بدهد و ماهی ۵۰۰ دلار بدهد. چون امکان انتقال پول نیست ما معادل ریالی را به فدراسیون ها می دهیم تا به ورزشکاران بدهند و IOC هم مبلغ دلاری را به ذخیره ما واریز می کند.

* در حال مذاکره برای پرداخت شش ماه دوم حقوق المپیکی‌ها هستیم
صالحی امیری در مورد پرداخت حقوق المپیکی ها گفت: ما مصوب کردیم کسانی که سهمیه بگیرند معادل ۶۰ میلیون تومان برای یک سال دریافت کنند. توافق این بود در دو قسط پرداخت شود که نیم سال را وزارت ورزش پرداخت کرد و نیم سال دوم را کمیته ملی المپیک. الان در ستاد عالی بازی ها در مورد پرداخت نیم سال دوم بحث است. آن چیزی که قطعی است حقوق کسانی که سهمیه گرفته اند پرداخت می شود اما برای زمان آن در حال مذاکره ایم. مربیانی که حقوق خود را در نیم سال اول دریافت نکرده اند باید به آقای علی‌نژاد یا خانم فرامرزیان مراجعه کنند چون نیم سال اول در تعهد وزارت ورزش است.

* پرداختی به فدراسیون ها از نیمه دوم اردیبهشت است

صالحی امیری در مورد تعیین بودجه فدراسیون ها تصریح کرد: امروز در هیات اجرایی در مورد بودجه فدراسیون هابحث داشتیم. بودجه ۹۹ ما اقتضایی خواهد بود. جدول بودجه فدراسیون ها طراحی شده است اما  امسال تفاوتی با سالهای قبل دارد و  روند تامین منابع ما بستگی به دریافتی دارد چون شرایط خزانه مناسب نیست. در سال ۹۹، مبلغ ۳۰  میلیارد تومان کمک مستقیم به فدراسیون ها است و ۳۰ میلیارد هزینه المپیکی و بازی های ساحلی است. بودجه پرسنلی و هزینه زیر ساخت و تجهیزات هم است.  
امسال هم بودجه فدراسیون ها ۱۰ درصد افزایش را دارد اما به شرط وصول از خزانه داری.
قرار است  نیمه دوم اردیبهشت ماه دریافتی داشته باشیم و سپس  پرداختی به فدراسیون ها آغاز می شود. البته اگر شرایط کرونا تشدید شود تخصیص ما ممکن است به خرداد منتقل شود. ما تا الان تمام تعهدات مالی خود به فدراسیون ها را ۱۰۰ درصد پرداخت داشته ایم اما الان شرایط متفاوت است و انجام ۱۰۰ درصد تعهدات ما بستگی به این دارد بتوانیم دریافتی خود را کامل از خزانه داری داشته باشیم.

رییس کمیته ملی المپیک در ادامه گفت: کشور در شرایط خاصی است و بودجه را طبق مدیریت بحران می نویسند. تعهد عددی و ماه را بر می دارند. ما هم بخشی از این پازل هستیم. میزان بودجه مصوب فدراسیون ها برای سال ۹۹ حدود ۳۰ میلیارد تومان است. هزینه های آماده سازی برای المپیک و پاداش پای سکو و خرید ارز و حمل و نقل و هزینه اقامت و سایز هزینه های جانبی و کمک ویژه به فدراسیون ها ۳۰ میلیارد تومان است.


*پرداخت بودجه فدراسیون ها براساس الگو

او در پاسخ به این پرسش که فدراسیون ها نسبت به وجود سقف بودجه گلایه داشتند و شرایط برای امسال چگونه است، گفت: ما در دو جلسه بر روی این موضوع بحث کردیم. بودجه نویسی در ورزش قهرمانی مبتنی بر شاخص های معین نیست اما هیات اجرایی مصوب کرد افتخاری با کمک نخبگان الگویی را بیاورد و پس از تصویب، اجرایی شود.
۱۰ آیتم را هم تعریف کرده ایم و بر اساس آن ضریب به فدراسیون داده می شود. بودجه را عادلانه و منطبق با ضوابط و شاخص ها پرداخت می کنیم. منطق توزیع بودجه ما براساس هدف گذاری، اولویت بندی و برنامه های فدراسیون ها است.

* پرداخت حقوق المپیکی‌ها فقط برای یکسال بوده است

رییس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که با توجه به تعویق یکساله المپیک، یکسال دیگر حقوق المپیکی تمدید می شود یا خیر، گفت: تعهد 60 میلیون تومانی ما برای یکبار است و قابل تکرار نیست اما 10 نفر ی که سهمیه 500 دلاری IOC دارند تکرار می شود.
* اگر کسی یک مورد نام ببرد که توزیع بودجه ناعادلانه بوده به او یک سکه می دهم

او در مورد اینکه گفته می شود ممکن است توزیع بودجه عادلانه نباشد، تصریح کرد: خواهش می کنم اگر یک مورد وجود دارد  بیان کنید که ما توزیع عادلانه بودجه را نقض کرده ایم. اگر کسی یک مورد بگوید خود من یک سکه به او می دهم. یک مورد بگویید که خارج از سقف بودجه داده باشیم و یا امتیازدیگری داده باشیم.

* از اینکه داورزنی بازنشسته است بی اطلاعم
صالحی امیری در مورد برکناری روسای فدراسیون های بازنشسته مانند داورزنی تصریح کرد: من بی اطلاع هستم. اینکه لیستی از بازنشسته ها بالای 35 سال در وزارت ورزش است، قطعی است اما اینکه شامل چه کسانی است من اطلاع ندارم.

* با سلطانی فر در مورد تعدیل نیروی فدراسیون ها در شرایط کرونا صحبت می کنم

صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که چرا فدراسیون ها در شرایط بحرانی کرونا تعدیل نیرو کرده اند و خیلی از افراد بیکار شده اند، تصریح کرد: این تذکر بجایی است. خود ما  دو نفر را می خواستیم به دلیل نا کارآمدی تعدیل کنیم اما پشیمان شدیم و گفتیم همان دو نفر هم گوشه ای مشغول به کار شوند. در دیدار با روسای فدراسیون ها هم حتما این تذکر را مطرح می کنم. با آقای سلطانی‌فر صحبت می‌کنم تا راهکاری پیدا کنیم فدراسیون ها دنبال تعدیل نروند و پایه حقوق را بدهند. اخلاق اقتضا می کند در شرایط سخت کنار انسان ها باشیم.

* تعیین تکلیف اسپانسر کاروان در هفته آتی

صالحی امیری در مورد تعیین تکلیف اسپانسر کاروان گفت: با سه اسپانسر مذاکره کردیم اما با یک اسپانسر به توافق رسیدیم اما المپیک به تعویق افتاد قرارداد هم لغو شد. قرار است هفته آتی جلسه مجددی برگزار کنیم تا تمدید قرارداد داشته باشیم که نهایی شد اعلام خواهیم کرد.

* اردوها برگزار نشود به سمت آموزش انفرادی ورزشکاران می رویم
او در مورد افت ورزشکاران در دوران کرونا تصریح کرد: سجادی و فخری به همراه علی نژاد و رغبتی پیگیر هستند. همچنین احتمالا ستاد عالی را هفته بعد داشته باشیم. قطعا ورزشکاران افت دارند اما این شرایط فقط برای ایران نیست و 200 کشور همین شرایط را دارند. با این حال وقتی مجوز شروع اردوها داده شود تمام تجهیزات خود را در اختیار ورزشکاران قرار می‌دهیم تا آماده شوند.  پیمان فخری پیشنهادی داد که تجهیزات را به خانه ورزشکاران یا به محیط های بسته ببریم و آنجا تمرین کنند.
اگر ستاد عالی مبارزه با کرونا همچنان با برگزاری اردوها مخالفت داشته باشند به سمت آموزش انفرادی افراد از طریق تامین تجهیزات توسط ما و وزارت ورزش می رویم.

* دو راهکار برای شروع تمرین ورزشکاران داریم

او در پاسخ به این پرسش که امکان قرنطینه شدن ورزشکاران در کمپ های تمرینی وجود ندارد، تاکید کرد: این تصمیم، فنی است و من در تصمیم فنی دخالت نمی کنم. فخری و سجادی و خلیلیان با رغبتی و علی نژاد دارند سازو کاری برای تمرینات طراحی می‌کنند. دو راه حل هم داریم  یکی تجهیزات را به منازل آنها ببریم یا قهرمانان در محیط های مطمئن مثل آکادمی ملی المپیک  تمرین کنند. اگر مخالفت با تمرین بیرون از خانه همچنان ادامه داشته باشد یکی از این دو راهکار را در پیش می گیریم و چاره ای جز این نداریم.

* لباس کاروان بعد از عبور از کرونا نهایی می‌شود

صالحی امیری در مورد لباس کاروان نیز گفت: تقریبا در حال نهایی کردن لباس کاروان بودیم تا به تولید برسد اما المپیک به تعویق افتاد. ان‌شاءالله بعد از عبور از کرونا کار را تمام می کنیم.
* بی‌جهت وعده نمی‌دهیم

صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که چرا برای یکسال آینده هم حقوقی به ورزشکاران داده نمی شود، گفت:  تعهد خیلی خطرناک است. اینکه ما می‌گوییم چیزی را تعهد نمی‌کنیم به معنی انجام ندادن آن نیست. فقط تعهد نمی‌کنیم تا بعدا مشکل ساز نشود. ما بی جهت قول و عده نمی دهیم و تعهدی جز پرداخت شش ماه دوم حقوق المپیکی ها نداریم. اما اگر شرایط بودجه کشور تغییر کند امکان دارد ما هم تصمیم جدیدی بگیریم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس