کد خبر 1065990
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
کاظم اولیایی

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال میگوید باید بدهی‌های این باشگاه شفاف سازی شود تا کارها به طور مشخص پیش برود.

به گزارش مشرق، کاظم اولیایی مدیرعامل پیشین باشگاه فوتبال استقلال درباره شرایط این روزهای آبی پوشان پایتخت و عملکرد احمد سعادتمند در این باشگاه گفت: برای ارزیابی افراد دو راه وجود دارد. اولی ارزیابی کارنامه کسانی است که در گذشته عملکردی از خود برجای گذاشتند. دیگری مدیران جدید است که هنوز نمی‌شود آن‌ها را قضاوت کرد. من آقای سعادتمند را خیلی وقت است که می‌شناسم و او باید برنامه خود را ارائه کنند و این برنامه‌ها را عملی کنند تا بتوانیم آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:

سود انحلال استقلال و پرسپولیس از وضعیت کنونی بیشتر است/چرا کسی یقه این وزیر پرخطا را نمی‌گیرد؟!

او در ادامه درباره عملی نشدن وعده های احمد سعادتمند تا اینجای کار خاطرنشان کرد: دیدار با پیشکسوتان و هنرمندان در باشگاه کار خوبی است و مدیران باید با آن‌ها آشنا شود اما نباید این را فراموش کنیم که ساختار یک باشگاه تنها با مدیرعامل تعریف نمی‌شود. باشگاه یک ساختار مشخص دارد که مجمع در بالاترین آن قرار دارد. هیات مدیره در مرتبه بعدی قرار دارد و مدیرعامل مسئول اجرایی کردن مصوبات هیات مدیره است. برای اینکه باشگاه بتواند ثروت سازی کند، نقش هیات مدیره بسیار تعیین کننده است. باشگاه اگر در ریل درست حرکت کنند، باید سر سال یک برنامه بر مبنای بودجه داشته باشند و برای تامین بودجه آن راه‌های مختلف و درآمدزایی آن را داشته باشند. مشکل ما این است که نتوانستیم مراکز درآمدی باشگاه را  احیا کنیم.

اولیایی در ادامه اضافه کرد: مهم‌ترین این درآمدزایی‌ها، حق پخش و تبلیغات محیطی است. همه این‌ها در گرو سیاسیون است. آن‌ها همه چیز ما را گروگان گرفتند. ما اگر بخواهیم منطقی درباره یک باشگاه حرفه‌ای صحبت کنیم، برنامه و بودجه وسیله مجمع برای اجرایی کردن کارها باید طرح ریزی شود تا آن طراحی تبدیل به برنامه شود و توسط مدیرعامل اجرا شود. به نظر آقای سعادتمند باید یک ساختار را طرح کنند و آن را به هیات مدیره و  مجمع معرفی کنند که این ساختار بتوانند کارهای خود را جلو ببرد.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: سال پیش به کنفدراسیون فوتبال آسیا توسط فیفا اعلام شد که ما باید فیر پلی مالی داشته باشیم. این مساله چندین سال است که به یوفا اعلام شده است که سال پیش نیز به AFC اعلام شد. این یعنی اینکه باشگاه‌ها از آن چه که درآمدزایی می‌کنند، هزینه کنند. تا اینجای کار که هزینه‌های  جاری هم یا با قرض گرفتن انجام گرفته یا از دولت کمک خواسته شده است. مجلس هم که تصویب کرده است دولت نباید کمکی داشته باشد. در کل باشگاه برنامه و بودجه برای درآمدسازی نداشته باشد به مشکل می‌خورد. الان فوتبال در دنیا مساله‌ای است که همه چیز را در بر گرفته است و ما باید خود را در چارچوب فیفا ببینیم و طبق آن جلو برویم.  

او درباره اینکه مطالبات باشگاه استقلال چطور باید مدیریت شود، گفت: امید ملات زندگی است. آقای سعادتمند آدم نا آشنایی به استقلال نیست و قبلا در هیات مدیره استقلال حضور داشته است و او این توانایی را در خودش دیده است و امیدواریم که این اتفاق بیفتد. هرسال که ما قرار است برای آسیا مجوز بگیریم، گفته می‌شود که بدهی‌ها پرداخت شده است. به نظر من ما باید اول شفاف سازی داشته باشیم که در کل چقدر بدهکار هستیم؟ این برای هر مدیریتی یک معضل است که این بدهی از کجا اضافه می‌شود و فکر می‌کنم این اضافه شدن بدهی‌ها به نوعی مافیایی است. استقلال به نوعی یک شرکت دولتی و در قانون تجارت باید یک بازرس پیگیر کارهای مالی این شرکت ها باشد. یکی از وظایف اصلی این بازرس‌ها این است که بیایند پیگیری کنند این باشگاه در حال حاضر چقدر بدهکار هستند.  

اولیایی خاطرنشان کرد: ما اگر یک تصویر شفاف از شرایط اقتصادی جلوی ما نباشد، نمی‌توانیم قضاوت کنیم که یک فرد توانایی مدیریت را دارد یا خیر. شفافیت آن حلقه مفقوده است که رسانه باید تلاش کند آن را پیدا کند.

او درباره خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس امری بعید است ولی اگر این مسیری که آقایان می‌روند به همان گردابی منجر شود که این دو باشگاه را غرق در آن کند، هیچ ثمری نخواهد داشت. الان ما شرکت هایی مثل ایران خودرو و سایپا همچنان مدیرانش را دولت معرفی میکند. پس هیچ چیزی فرق نمیکندو فقط باشگاه بدهکارتر میشود. در حال حاضر ۵۰ هزار میلیارد تومان وظیفه خصوصی سازی است که باید دولت از فروش اموال مورد نظر به خزانه انتقال پیدا کند. آیا ما با فروش باشگاه استقلال می‌توانیم مشکل دولت را حل کنیم. الان مساله ما این است که مشکل استقلال در وهله اول حل شود. اگر ما در این مسیر بیفتیم، احتمال انحلال باشگاه نیز وجود دارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کیسه غول دسته سه ای آسیا IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    1 0
    مثل جامهاش، اسطوره هتش، نتایجش، لابی هاش، و تاریخ لجنش.... همه مافیایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس