نیوکاسل و عربستان

خیز بلند اعضای خاندان آل سعود در پوشش شبکه های تلویزیونی و شرکت‌های به ظاهر مستقل برای خرید باشگاه نیوکاسل با انتقاد تند اهالی فوتبال بریتانیا مواجه شده است.

سرویس ورزش مشرق - میگل دلانی خبرنگار بخش ورزش ایندیپندنت در خصوص واگذاری احتمالی باشگاه نیوکاسل به خاندان آل سعود و مالکان عربستانی واکنش نشان داد و تاکید کرد: باید به این سوال مهم پاسخ داده شود که اکنون مقامات فوتبال بریتانیا دغدغه فروش حق پخش تلویزیونی دارند و یا برایشان حقوق بشر اهمیت دارد؟!

در گزارش مفصل وی از این ماجرا آمده است: در صنعت فوتبال حرفه‌ای فروش یک باشگاه بحران زده به یک مالک ثروتمند بر روی کاغذ به هیچ عنوان یک کار اشتباه نیست و مخالفت با این موضوع به نظر غیر منطقی می آید اما وقتی بدانیم کسانی که می‌خواهند نیوکاسل یکی از تاریخی ترین باشگاه های بریتانیا را بخرند، از وابستگان مسلم خاندان آل سعود در عربستان هستند قضیه به کلی متفاوت می‌شود. 

او در ادامه گزارش خود آورده است: گفته می‌شود شرکت قطری خریدار باشگاه خواهد بود باز در یک خبر دیگر گفته می‌شود که یک مالک بحرینی قرار است قرارداد را امضا کند اما حالا همه ما می دانیم که خاندان آل سعود مثل گذشته غیرحرفه‌ای عمل نمی‌کند و معمولاً سعی می کند برای پولشویی های خود هیچ ردی از خود به جای نگذارد.

در ادامه این نویسنده با اشاره به شکایت شبکه تلویزیونی قطری از دولت عربستان سعودی خاطرنشان می‌کند: تعجب می‌کنم که دغدغه مقامات فوتبال بریتانیا رسیدگی به شکایت یک شرکت قطری در قبال ورود دولت عربستان سعودی است و اکنون همه به فکر رعایت حق پخش تلویزیونی هستند در حالی که اصل ماجرا زیر سوال است و انگار همه راضی شده‌اند که نیوکاسل به خاندان آل سعود فروخته شود.

نکته دیگری که خبرنگار این رسانه را بشدت عصبانی کرده این است که گویا اصولاً همه چیز از قبل انجام شده و رسانه ها خیلی دیر از این موضوع باخبر شده اند. در واقع مقامات فوتبال انگلیس اکنون در حال توجیه قراردادی هستند که از قبل منعقد شده است!

میگل دلانی با اشاره به جنایات آل سعود در یمن رفتار عجیب آنها با شیعیان مستقر در بحرین یا حتی خود عربستان می نویسد: کدام کشور یا کدام نهاد بین المللی است که می تواند جنایات و روند ابطال حقوق بشر توسط عربستان را انکار کند؟ اکنون سردمداران چنین جنایات علیه بشر می خواهند مالک یکی از بزرگ ترین باشگاه های لیگ برتر انگلیس شوند؟ این واقعاً شرم‌آور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • الاندلس IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    6 26
    به نظر من کار خوبی می کند.البته بدون شک بن سلمان تابان جنایاتش را خواهد داد.ولی خرید باشگاه نیوکاسل به نظر من کار درستیه.
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      6 2
      تابان ؟!
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      8 2
      هنوز فرق تاوان و تابان رو نمیدونی، نظر میدی؟
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    19 5
    عربستان سعودی با خرید تلویزیون ها و رسانه ها و شبکه های اجتماعی یا خرید باشگاه های ورزشی قصد دارد روزنه ای ایجاد کند تا بتواند روی افکار عمومی کشورهای غربی تاثیر بگذارد ... متاسفانه برخی ایرانیان خارج نشین که در ظاهر ادعا دارند ضد سعودی ها هستند به محض اینکه آل سعود عربستان تلویزیون به زبان پارسی راه اندازی کرد این هم میهنان پر مدعا در حمایت از این تلویزیون صف کشیدند !!! عجب ؟ واقعا" شرم بر این افراد که بخاطر پول خودفروشی و وطن فروشی می‌کنند ...
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 5
    درود بر آل سعود زیرک و توانمند که اروپا رو تسخیر می کنند
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      1 1
      چرند نگو گوساله وهابی ! بابات گاو شیرده کدخداست ! و اربابب بابات هم یک توپ بهش داده تا سرگرمش کنه موقع دوشیدنش جفتک ندازه !
    • هژیر IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      1 1
      آفرین بر توهمات شما دوست پارسی نویس سعودی ! مگر شما پارسی نویسان سعودی گاو شیرده ترامپ را زیرک و توانمند معرفی کنید ! آفرین بر شما !!! قبیله آل سعود اگر زیرک و توانمند بودند این حال و روزشان نبود؟ چنانچه درآمدهای نفتی و حجاج نبود آل سعود مانند اجدادشان همچنان در حال راهزنی و دزدی و غارت اموال مسلمانان بودند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس