کد خبر 1065784
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
رشد 37.5 درصدی قیمت مسکن در یک سال منتهی به فروردین 99

متوسط قیمت مسکن در شهر تهران در یک سال منتهی به فروردین ماه امسال 37.5 درصد افزایش یافته است اما حجم معاملات در فروردین ماه امسال نسبت به ماه قبل 87.8 درصد و نسبت به فروردین ماه سال گذشته 63.7 درصد افت داشته است.

به گزارش مشرق، براساس گزارش بانک مرکزی در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ ، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱.۲ هزار واحد مسکونی محدود شده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۸۷.۸ و ۶۳.۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۵۳ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۵.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ حاکی از آن است که از مجموع ۱۲۴۳ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۴۱.۵ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. در مجموع در مقایسه با فروردین ماه سال ۱۳۹۸، سهم واحدهای تا ۵ سال، ۱۰ - ۶ سال و بیش از ۲۰ سال ساخت به ترتیب حدود ۱.۵ ، ۰.۵ و ۱.۹ واحد درصد افزایش یافته است.

توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ حاکی از آن است
که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۵.۵ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادهای مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است. همچنین مناطق ۲ و ۴ به ترتیب با سهم‌های ۸.۵ و ۸.۲ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند. در مجموع ۷۲.۴ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ مربوط به ۱۰ منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق ۵ ، ۲ ، ۴ ، ۱۰ ، ۱ ، ۷ ، ۶ ، ۱۵ ، ۳ و ۸) بوده و ۱۲ منطقه باقی مانده ۲۷.۶ درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ ، متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۱۵۳ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۲.۱ درصد کاهش و ۳۵.۷ درصد افزایش نشان می دهد.

در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۳۱۳.۲ میلیون ریال به منطقه ۱ و کمترین آن با ۷۴.۱ میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۸ به ترتیب ۲۹ و ۵۱.۸ درصد افزایش نشان می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    3 0
    این دولت بی تدبیر ونا امید حق نداره حالا که دراین هفت سال جلوی فتنه هاش گرفته شده فتنه اخری رابنام فتنه اقتصادی کلید بزنه واقعا درلباس دین این مرتیکه خجالت نمیکشد ؟
  • مرتض DE ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    1 1
    لعنت خدا بر مسولی که نمیتونه اینو درک کنه که مسکن سرمایه نیست .من نه بچه شهرستانم نه کسی روتودهاتا داریم که جمع کنیم بریم .بچه همین تهرانیم .صابخانه گفته باید ۴۰ میلیون بدی برا قرارداد جدیدت که میشه ۱۱۰ میلیون ازکجا بیارم .اته تو چهاردانگه متطقه جنوب شهر این ازکجا در اورده این قیمتو .چرا هیچ نظارتی نیست در این بخش.بیچاره ترمون نکنید خواهشناااا
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    بهترین کشور رو داریم، همه چیز مستمر در حال رشده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس