کد خبر 1065718
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
پرونده پراید ۱۱۱ بسته شد/ تولید آخرین پراید ۱۱۱ در پنج شنبه گذشته

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از توقف تولید دومین مدل پراید خبر داد و گفت: آخرین پراید ۱۱۱ از محصولات خانواده X۱۰۰ گروه خودروسازی سایپا در روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ماه ۹۹ تولید شد.

به گزارش مشرق، سیدجواد سلیمانی با اشاره به برنامه‌ریزی دقیق گروه خودروسازی سایپا برای خروج خودروهای سواری پراید از خط تولید، افزود: اعلام کرده بودیم تولید پراید111 برای تحویل به مشتریانی که این خودرو را پیشتر خریداری کرده‌اند تا پایان اردیبهشت 99 ادامه خواهد داشت اما با توجه به برنامه‌ریزی دقیق و نیز افزایش تولیدی که در ماه‌های پایانی سال رونق تولید داشتیم، زودتر به تیراژ موردنظر رسیدیم و حدود یک ماه قبل از برنامه اعلام شده، توقف تولید پراید111 را اعلام می‌کنیم.

سلیمانی افزود: در خصوص پراید 132 نیز همین اتفاق رخ داد و موفق شدیم پانزدهم دی‌ماه سال گذشته و پانزده روز پیش از موعد قبلی، تعهدات خود در قبال مشتریان را انجام داده و تولید پراید132 را متوقف کنیم.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه مدیران پیشین بارها از توقف تولید محصولات خانواده پراید به دلیل قدیمی بودن فناوری آن صحبت کرده بودند، اما هربار به دلایلی این کار عملی نشد، ادامه داد: خروج پراید از خطوط تولید سایپا یکی از برنامه‌های اصلی ما در بدو ورود با سایپا بود که آن را به صورت جدی پیگیری، عملیاتی و اجرایی کردیم.

وی افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که پراید131 به عنوان آخرین مدل خانواده پراید را نیز تیرماه امسال از سبد محصولات سایپا خارج کنیم و داستان تولید پراید در ایران را برای همیشه به پایان برسانیم.

مدیرعامل سایپا درخصوص جایگزینِ پراید نیز گفت: همانطور که پیش از این بارها مطرح کرده‌ایم، برای یک خودرو با حدود قیمت 2600 دلار هیچ جایگزینی وجود ندارد، زیرا در شرایط فعلی و افزایش سرسام‌آور قیمت مواد اولیه و نوسان بازار ارز، تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های واردات قطعات، تولید هیچ خودرو دیگری با این قیمت امکان‌پذیر نیست.

سلیمانی با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص قیمت‌های 60 و 70 میلیونی پراید نیز گفت: متاسفانه این ذهنیت بسیار اشتباه در جامعه شکل گرفته که قیمت‌های لجام‌گسیخته بازار آزاد به خودروساز مربوط است، در حالیکه چنین نیست و به عنوان مثال پراید در آخرین طرح فروش سایپا با قیمت حدود 40میلیون تومان عرضه شده و این خودرو مدت‌هاست که به دلیل برنامه توقف تولید در برنامه فروش سایپا قرار ندارد و منطقی است که قیمت آن در بازار آزاد به هیچ‌عنوان به شرکت خودروساز مرتبط نباشد و مثل هر کالای دیگری قیمت آن را فروشندگان و مالکان کالا تعیین می‌کنند و متاسفانه این افراد که عمدتاً واسطه‌ها هستند با بهره‌گیری از سایت‌های اینترنتی خرید و فروش خودرو قیمت‌ها را اعلام کرده و برای سود بیشتر دائماً بالا می‌برند.

مدیرعامل سایپا ادامه داد: پراید سال‌هاست که به حق یا ناحق، دستاویز انتقاد و حتی تخریب صنعت خودرو و وسیله‌ای برای مطرح شدن افراد مختلف در رسانه‌ها و ابزار جلب توجه در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته اما حالا که ما تولید آن را متوقف کرده‌ایم، باز هم عده‌ای پیدا شده‌اند که به بهانه ارزان بودن پراید نسبت به تمام خودروهای دیگر، طرفدار تداوم حضور پراید شده‌اند!!

وی با بیان اینکه 90 درصد منتقدان پراید، مالک یا حتی راننده این خودرو نبوده‌اند، اظهار کرد: پراید یک خودرو درون شهری در رده خودروهای اقتصادی با مصرف سوخت پایین بود که از نظر هزینه خرید و نگهداری ارزان‌ترین محصول صنعت خودرو ایران به شمار می‌رفت اما متاسفانه‌ استفاده‌های غیرمنطقی از آن در جاده‌های برون شهری، رانندگی ناایمن با سرعت‌های بسیار زیاد و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باعث شد تا پراید به نماد تخریب صنعت خودرو کشور تبدیل شود.

سلیمانی در پایان گفت: برنامه ما در سایپا تغییر جدی و ملموس در سبد محصولات این گروه خودروسازی است و در همین راستا، همزمان با خروج پراید، تولید خودروهای به‌روز و جدید و نیز ارتقاء سطح کیفی محصولات قبلی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: تولید محصولاتی مدرن، باکیفیت و نزدیک به استانداردهای جهانی نیز محور اصلی برنامه‌های سایپا در توسعه محصولات است که تولید و عرضه خودرو شاهین و خودروی جدید کراس اور سایپا و نیز دو خودروی فیس‌لیفت شده ساینا و کوییک در سال 99 در همین راستا انجام خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • روباه مکار IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    25 3
    خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوان حیف شد واقعا تازه‌ داشتیم با قیمتای جهانیش بیشتر آشنا میشدیم
  • NZ ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    17 3
    اجماعا یک صلواتی ختم بفرمایید. همینطور اجماعا دعا بفرمایید که یک هزارم و فقط یک هزارم از رگ غیرت سپاه و ارتش در ایران خودرو و سایپا پدیدار شود!
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    14 1
    پرایدعشق منه !سهم منه! حق منه !درموردپرایدخوب حرف بزنید!!!
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    2 11
    همین پراید هم از سر بعضی ها زیاده، حیف از ماشینهای خارجی، همون پیکان ،پراید ،،، عالیه
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    اینها نتیجه نفوذ مافیا اصلاحات امریکایی نه تنها در بدنه دولت که در همه نهادها است
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    حتی احمدی نژاد نتوانست پیکان را دوباره به چرخه تولید برگرداند یک مافیایی در خودرو سازی وجود دارد
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    وقتی عوامل بمب گذار در دفتر حزب جمهوری اسلامی در راس باشند اش همین و کاسه همین است
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    یک ایت الله خلخالی این زمان ما می خواهد شجاع قاضی باید در وله اول شجاع باشد علی شجاعت را برازنده قاضی میداند و سخاوت را برازنده بازرگان و سرمایه دار ولی ما قاضی شجاع نداریم که در برابر این فشاد خودروسازان بایستد
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    تیبا خیلی عالیه من دارم امیدوارم به قیمت پراید به دست مردم برسه.
  • عقابی IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    5 تومن بود، نتوانستیم بخریم. شد 10 تومن. شد 15 تومن. شد 21 تومن(سال 97). و ما باز نتوانستیم بخریم. الآن 60 و 70 است. تو را نخریدیم، هیچ ماشینی نخواهیم توانست بخریم. دلمان برای وقتی بودی و ارزان بودی، تنگ می شود. خوش آمدی وقتی فقط پیکان در ایران بود. الآن هم سفرت به خیر!
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    1 0
    حالا جا داشتاا بازم تولید کنید زود بود
  • IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    حالا که تولید پراید متوقف شد می‌توان گفت نامی که برازنده این خودرو بود همان تابوت سیار بود ! خدمت مدیرعامل این شرکت عرض میکنم خدا قوت دلاور حالا کجا به این زودی ؟ چند دهه دیگر هم این تابوت سیار تولید می‌کردید !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس