کد خبر 1065424
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
هواشناسی نمایه

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا هفتم اردیبهشت در تعداد زیادی از استان‌های کشور احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا در غرب و شمال غرب، برخی مناطق شمال شرق و سواحل شمالی کشور، هم چنین استان‌های قزوین، البرز، قم، تهران و سمنان و استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی وزش باد شدید موقت، گاهی رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ گزارش شده است که پیش از این نیز پیش بینی شده بود.

وی ادامه داد: روز آینده هفتم اردیبهشت نیز در اغلب مناطق کشور غیر از استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و شرق خراسان رضوی وزش باد شدید، افزایش ابر، رعد و برق و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی شده است.

ضیائیان افزود: امروز و فردا در ارتفاعات مناطق برفی شمال غرب، البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف داریم.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز دوشنبه هشتم اردیبهشت در شمال غرب، سواحل شرقی خزر، شمال شرق، ارتفاعات البرز، بارش پیش بینی می‌شود و این شرایط روز سه شنبه نهم اردیبهشت در نوار شمالی کشور و استان‌های واقع در زاگرس مرکزی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز آینده بندر عباس با بیشینه دمای ۳۶ درجه بالای صفر و اهواز با بیشینه دمای ۳۸ درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۳ درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران فردا نیمه ابری، برخی ساعات ابری همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال تگرگ پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۵ و ۱۷ درجه خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، قزوین، تهران، البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی در روز جاری، استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، البرز، قزوین و تهران در روز آینده و استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مازندران، قزوین، البرز، همدان،‌تهران، لرستان، فارس، خوزستان، اصفهان و مرکزی در روز هفتم اردیبهشت احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی وجود دارد که توصیه می‌شود از توقف و تردد در کنار رودخانه‌ها خودداری به عمل آید، ضمن این که مدیریت سدها و اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ محصولات کشاورزی در دستور کار باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس