کد خبر 1065407
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
هواپیما نمایه لوفتانزا

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی اروپا از کاهش شدید نقدینگی در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی به علت شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از "دویچه وله" آلمان، لوفت هانزا به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمای اروپا در سایه بحران کرونا از کاهش یک میلیارد دلاری درآمد خود در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی خبر داد.

شرکت هواپیمایی لوفت هانزا دیگر انتظار ندارد بتواند به اندازه کافی در بازار سرمایه خود را تامین کند و به کمک های دولتی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

ویروس کرونا از ناکارآمدی اتحادیه اروپا و سازمان ملل پرده برداشت

بحران کرونا تقریبا همه حمل و نقل ها و جابجایی های هوایی را به حال تعلیق درآورده است. شرکت های هواپیمایی دچار خسارت های میلیاردی شده اند. حالا شرکت هواپیمایی لوفت هانزا هم در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی از خسارت میلیاردی خبر داده است. مدیریت این شرکت بزرگ هواپیمایی در آلمان برای سه ماهه دوم سال جاری میلادی هم خسارت های بالاتری را در سایه بحران کرونا انتظار دارد.

یک مسئله اساسی برای این شرکت هواپیمایی کاهش شدید پول نقد است. این شرکت هواپیمایی اعلام کرده است که نقدینگی آن طی چند هفته آینده به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد و انتظار ندارد که بتواند شکاف موجود در بازار سرمایه را پر کند. به دلیل کمبود نقدینگی مذاکرات با دولت برای جبران این شرایط در حال انجام است.

به گفته برخی مسئولین، شرکت هواپیمایی لوفت هانزا برای مقابله با این شرایط در مذاکرات فشرده ای با دولت های آلمان، سوئیس، اتریش و بلژیک است. درباره ابزارهای مختلف مالی بحث ها و گفتگوهایی در حال انجام است تا در کوتاه مدت توان پرداخت بدهی ها حفظ شود.

چندی پیش هیئت اجرایی گروه هواپیمایی لوفت هانزا با توجه به شیوع کرونا و مقابله با تاثیرات مالی مخرب ناشی از آن، تصمیماتی را اتخاذ کرده است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به توقف فعالیت جرمن وینگز که یکی از ایرلاین‌های ارزان قیمت این گروه هواپیمایی است اشاره کرد.

در بیانیه ای، گروه هواپیمایی لوفت هانزا اعلام کرد که انتظار نمی‌رود صنعت هواپیمایی بتواند به سرعت خود را بازسازی کند و به دوران پیش از کرونا بازگردد. لوفت هانزا معتقد است که برای برداشتن کامل محدودیت‌های سفرها در سراسر جهان حداقل به چندین ماه و برای تقاضای جهانی برای بازگشت سفرهای هوایی به دوران پیش از بحران کرونا به چندین سال زمان نیاز است.

علاوه بر این، گروه هواپیمایی لوفت هانزا اجاره نامه‌های خود با دیگر ایرلاین‌ها را نیز لغو کرده است.

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان حدود دو هفته پیش هم اعلام کرد به علت بحران کرونا هر ساعت حدود یک میلیون یورو ضرر می‎کند.

رئیس لوفت‌هانزا اعلام کرد: از ذخیره پولی این شرکت که ۴ میلیارد یورو برآورد می‎شود به علت محدودیت‎های اعمال شده در بحران کرونا هر ساعت یک میلیون یورو کاهش می‎یابد. بدون حمایت مالی دولت امکان سرپا ماندن برای این شرکت وجود ندارد.

حدود دو سوم یعنی ۷۸ هزار نفر از کارکنان لوفت‌هانزا در سراسر جهان با کاهش ساعات کار مواجه شده‎اند و این شرکت ۹۵ درصد از پروازهای خود را لغو کرده است و ۷۰۰ فروند از ۷۶۳ هواپیمای شرکت لوفت‌هانزا در حال حاضر زمین‎گیر شده‎اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    2 0
    ههه هههه هههههههه ما اصلا ورشکستگی نداریم
  • SE ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 1
    آنهایی که قرار گذاشته بودن ایران را زمینگیر کنند کرونا به زمین زدشان آنه بدون خطا و ریز و درشت را با فنونی نامرئ. پناه برخدا تبارک و تعالی تعظیم میکنم بر قدرت بی بدیل خداوند قادر که بحق قاصم الجبارین است.
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    1 1
    مشهدی :دیگی که برای مو نجوشه مُخام سر سگ دِرِش بُجوشه. حالا انگار ما کلی سفر خارجه داریم که بابت این غول ناراحت باشیم. هنر کنیم با تیبا از مشهد بریم نیشابور چرخی بزنیم و برگردیم و تازه یک هفته کلی شارژ هستیم.
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    1 1
    غربی ها به ایران قطعات یدکی ندادند . غربی ها اجازه فروش نفت به ایران را ندادند. غربی ها سعی کردند برای مردم ایران قحطی و گرانی بیاورند اما خداوند مکارتر از انهاست امروز برای فروش نفت خود باید پول بدهند امروز باید هواپیماهایشان روی زمین بماند قحطی و بیکار منتظر انهاست نمی خواهند از جنایت های خود درس بگیرند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس