کد خبر 1065042
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
خبیری

سرپرست معاونت اجرایی باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگویی صحبت‌های تندی در خصوص حواشی چند روز اخیر انجام داد.

به گزارش مشرق، حسین خبیری در خصوص اتفاقات پیش از برگزاری جلسه کمیته استیناف درباره پرونده بازی برگزار نشده پرسپولیس و سپاهان، اظهار داشت: متاسفانه باشگاه پرسپولیس هر قدر خویشتن‌داری می‌کند، بعضی از عوامل باشگاه‌های رقیب، به جای در پیش گرفتن رویه مناسب، در جهت ایجاد جنجال و درگیر کردن ذهن هواداران فوتبال پیش می‌روند. در روزهای اخیر با نزدیک شدن زمان جلسه کمیته استیناف برای تعیین وضعیت نهایی دیداری که به دلیل امتناع تیم فوتبال سپاهان برگزار نشد، شاهد فرافکنی‌های جدید و ایجاد فشارهای روانی و رسانه‌ای هستیم که به نظر می‌رسد کمیته استیناف را نشانه گرفته است. اظهارات عجیب‌تر از اتفاقی که افتاد ما را ناچار به پاسخ‌گویی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

واکنش فتاحی به حمله پیروانی به قلعه نویی

وی ادامه داد: اظهارات بعضی مقام‌های باشگاه سپاهان از جمله سرپرست این تیم به گونه‌ای است که گویی درباره مسابقه دیگری صحبت می‌شود! مسائلی که آن روز مقابل دیدگان شاهدان و ناظران عینی، مقام‌های رسمی فوتبال و دیدگان نمایندگان رسانه‌ها، به ویژه رسانه‌های اصفهان اتفاق افتاد به قدری واضح بود که اصلا نیاز به توضیح ندارد. اظهارات اخیر این احساس را به وجود می‌آورد که شاید گذر زمان باعث شده، بعضی مسئولان سپاهان یا خود فراموش کنند که چه کردند یا روی فراموش‌کاری مخاطبان، مقام‌های فوتبال، رسانه‌ها و هواداران حساب کرده‌اند. انتظار ما واقعا این بود که بعد از تب و تاب اولیه، باشگاه سپاهان بابت آن‌چه روی داد از باشگاه و هواداران پرسپولیس و حتی فوتبالدوستان اصفهانی عذرخواهی کند، نه این که رجز بخوانند.

سرپرست معاونت اجرایی باشگاه پرسپولیس گفت: رقابت در زمین مسابقه به جای خود، ولی آن‌چه اتفاق افتاد بی‌احترامی به فوتبال و عوامل پرسپولیس بود. تیم ما در آن شرایط سخت بازی‌ها از تهران تا اصفهان رفت. در زمین مسابقه حاضر شد و خیلی بیشتر از زمانی که قانون تعیین کرده بود در ورزشگاه ماند. آن چه اتفاق افتاد فارغ از بحث قانون و نتیجه، یک بی‌احترامی آشکار و رفتار غیراخلاقی بود. سپاهان بدون هیچ عذری هرچند غیر موجه و حتی هنگامی‌ که در ورزشگاه حضور پیدا کرد، در زمین مسابقه حاضر نشد. آن‌وقت به جای اینکه پیام عذرخواهی دریافت کنیم، هر روز ادعایی جدید و کری و رجزخوانی می‌شنویم. طوری حرف می‌زنند که هواداران سپاهان از یاد ببرند پرسپولیس خیلی بیشتر از زمان قانونی در ورزشگاه ماند به امید اینکه بازی انجام شود. در ورزشگاه منتظر شروع مسابقه بودیم، اما تیم سپاهان به زمین که نیامد هیچ، هیچ نشانه‌ای هم از تمایل برای حضور در مسابقه از خود نشان نداد.

خبیری ادامه داد: در این شرایط حیرت‌آور است که سرپرست تیم سپاهان مدعی شده، اراده برگزاری مسابقه از جانب پرسپولیس وجود نداشت! این حرف مصداق کامل نشر اکاذیب و تهمت و افترا نسبت به باشگاه پرسپولیس است و از بخش حقوقی باشگاه می‌خواهیم که این مسئله را حتما از طریق کمیته انضباطی فدراسیون پیگیری کنند. آیا ما اراده برای بازی نداشتیم در حالی که در زمین مسابقه حاضر شدیم و بیش از زمان قانونی در ورزشگاه ماندیم؟! سرپرست سپاهان طوری صحبت می‌کند که انگار آنها در زمین حاضر بودند و ما در رختکن مخفی شده بودیم و بیرون نمی‌آمدیم!

وی تصریح کرد: با تمام اوصاف، ورزشگاه را ترک نکردیم تا اینکه ناظر مسابقه اعلام کرد تیم سپاهان وارد زمین نمی‌شود و امکان برگزاری مسابقه نیست و این خیلی بعد از آن ساعت ۱۷ بود که مدعی هستند به ناظر بازی گفته‌اند می‌خواهند در مسابقه حضور پیدا کنند. مسئله فقط دیر آمدن سپاهان به ورزشگاه نبود. آنها پس از حضور در ورزشگاه هم حاضر نشدند به زمین مسابقه بیایند. می‌گویند اسناد جدید داریم! مگر کمیته استیناف می‌تواند همه اینها را نادیده بگیرد؟ مگر نادیده گرفتنی است که پرسپولیس فراتر از قانون، همکاری و صبوری کرد و برای بازی در ورزشگاه ماند و از ورزشگاه خارج نشد تا زمانی‌که گفتند بازی به دلیل امتناع سپاهان از حضور در زمین انجام نمی‌شود.

سرپرست معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: مستندات جدید دارند؟ قانون برای مواقعی که یک بازی سه بر صفر اعلام می‌شود، مشخص است. گزارش‌های مقام‌های رسمی از ناظر مسابقه و نماینده فدراسیون تا داور و نیروی انتظامی و ویدیوها و اخبار مستند رسانه‌ها موجود است. اظهارات و اعترافات مقام‌های باشگاه سپاهان و عوامل آن تیم هم وجود دارد. خیلی بیشتر از آن چه که برای سه بر صفر شدن این بازی لازم است اتفاق افتاد. جلوی چشم همه هم بود. چه کسی می‌خواهد همه اینها را نادیده بگیرد. به سرپرست سپاهان توصیه می‌کنم دوران این بازی‌ها تمام شده است. اگر فدراسیون مقابل این رفتارها محکم برخورد نکند دیگر نمی‌شود انتظار رقابت سالم و جوانمردانه از دیگر باشگاه‌ها داشت.

خبیری ادامه داد: مگر چقدر از آن روز گذشته است که فکر می‌کنند می‌شود همه چیز را یک جور دیگر جلوه بدهند؟ خداراشکر آن همه شاهد و دوربین وجود داشت و همه چیز ثبت و ضبط است وگرنه چه حرف‌هایی که نمی‌زدند. مگر در همان فیلمی که خود سپاهان به عنوان سند ارائه کرد در رختکن گفته نمی‌شود که کسی به زمین نرود؟ مگر بازیکن خود این تیم مصاحبه نکرد و نگفت که هم قسم شده بودیم به زمین نرویم.‌

وی اظهار داشت: می‌گویند به جلال مرادی در ساعت ۱۷ گفتند حاضر هستند بازی کنند! چه زمانی حاضر بودند بازی کنند؟ یک روز بعد، یک هفته بعد یا یک ماه بعد؟ پس چرا هیچ بازیکنی به زمین نیامد. زمان شروع مسابقه گذشته بود، کسی که می‌خواهد بازی کند باید به زمین بیاید یا نه؟ سپاهان هیچ یک از پروتکل‌های شروع مسابقه را حتی تا دقایق بسیار بعد از همین زمانی که خودشان می‌گویند هم انجام نداده بودند. حتی لیست بازیکنان سپاهان هم که تحویل مقام‌های بازی نشد. این فرافکنی‌ها چه معنی دارد؟

سرپرست معاونت اجرایی باشگاه پرسپولیس گفت: سرپرست سپاهان می‌گوید؛ سه امتیاز را کمیته انضباطی به پرسپولیس هدیه داد! خیر، این‌طور نیست. کمیته انضباطی قانون را اجرا کرد. به قدری همه چیز روشن بود که جای بحث وجود نداشت و هیچ بخشی از افکار عمومی هم انتظار دیگری نداشت. این سه امتیاز را هم پرسپولیس به واسطه اقتدار فنی و قدرتش در زمین فوتبال گرفت. توانایی که باعث می‌شود گاهی جدی‌ترین رقبایش هم از ترس و بواسطه ابهت پرسپولیس قید رویارویی با این تیم را بزنند و به این هم افتخار می‌کنیم. ما در زمین مسابقه حاضر شدیم و سپاهان نیامد. اگر غیر از این است یک سند و یک تصویر از آن روز نشان بدهند. پرسپولیس تا وقتی در ورزشگاه حاضر بود حتی از رختکن بیرون نیامدند، چه برسد به اینکه در زمین حاضر شوند. ما فقط به احترام هوادارن سپاهان، دوست نداشتیم همه این مسائل را یکبار دیگر، مرور کنیم، اما اجازه نمی‌دهند و مرتب هواداران ما را با حرف‌های خود آزار می‌دهند.

خبیری همچنین درباره مسائل پیش آمده برای افشین پیروانی عنوان کرد: پیروانی سنگ پرسپولیس را به سینه زده است. متاسفانه رقابت با پرسپولیس به جایی خارج از زمین فوتبال کشیده شد و هر روز ابعاد تازه‌تری پیدا می‌کند و باشگاه مرتب مورد هجمه‌های ناروا قرار می‌گیرد. هواداران پرسپولیس را به تلافی موفقیت‌های تیم و عدم توانایی در مقابله با آن در زمین مسابقه، آزار می‌دهند. بسیاری از هجمه‌ها آشکارا به منظور تاثیرگذاری روی عوامل برگزاری مسابقات و ایجاد فشار روی باشگاه صورت می‌گیرد.

وی افزود: باشگاه یک جاهایی در قالب مصاحبه‌ها و بیانیه و اطلاعیه باید در مقام دفاع از خود، منافع هواداران و روشنگری باشد. افشین پیروانی و همه عوامل تیم در چنین عرصه‌هایی مورد حمایت باشگاه و خانواده بزرگ پرسپولیس هستند. البته فراموش نکنیم که پیروانی در جریان بازی برگشت با سپاهان که با امتناع حریف از حضور در زمین مسابقه همراه بود، مسائل را خیلی خوب مدیریت کرد و این باعث شد تا امکان تضییع حق پرسپولیس فراهم نشود که این امر تبعاتی برای طرف مقابل داشت و قابل انتظار است که حالا مورد هجمه قرار بگیرد.

سرپرست معاونت اجرایی باشگاه پرسپولیس درباره حواشی و بحث‌های مطرح شده درباره ادامه لیگ تصریح کرد: موضع باشگاه از روز اول مشخص بود. از ارشدترین مقام باشگاه تا دیگر مقام‌های تیم و باشگاه همواره تاکید کردند. اولویت اول سلامت مردم و ورزشکاران است. پس از آن تاکید شد وقتی مشکلات برطرف شد و چرخ لیگ دوباره به راه افتاد، مسابقات ادامه پیدا کند تا قهرمان لیگ و سهمیه‌های مختلف در میدان رقابت مشخص شوند. ما به همین شفافی صحبت کرده‌ایم، ولی بعضی تلاش کرده‌اند موضع ما را به گونه دیگری جلوه دهند.

خبیری گفت: این ما نبودیم که گفتیم بازی‌ها ادامه پیدا نکند، دیگران بودند. همان‌هایی که دیگر تحمل رقابت با ما را ندارند. وقتی دیدند اگر چنین شود بالاخره باید سرانجامی برای لیگ‌ها مشخص کنند، حرف دیگری زدند. باشگاه پرسپولیس هیچ‌وقت خواستار نیمه‌کاره ماندن لیگ یا نادیده گرفتن آن نبوده است. موضع هیئت مدیره هم در روزهای گذشته از طریق سایت رسمی باشگاه اعلام شد. در شرایط فعلی فقط باید دعا و تلاش کنیم تا این دوره سخت بگذرد. بسیار تاسف‌بار است که بعضی از راه‌های مختلفی برای رسیدن به هدف خود استفاده می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمیته انضباطی بر اساس شواهد مستند و آیین‌نامه که صریحاً به گزارش ناظر بازی، نماینده فدراسیون و داوران اشاره می‌کند، قانون را اجرا و حکم عادلانه صادر کرده و قطعا اعضای کمیته استیناف هم حکمی جز اجرای قانون در نظر نمی‌گیرند. فراموش نکنیم اعترافات تاریخی مسعود تابش، مدیرعامل سابق سپاهان که گفت تا ساعت ۱۵:۳۰ در استانداری بودیم و چون موفق به لغو بازی نشدیم ساعت ۱۵:۳۰ به تیم دستور دادیم هتل را ترک کنند. با این حال، حالا شاهدیم که در اقدامی نخ‌نما یک هفته تمام است که مدیران سپاهان با مصاحبه‌های پر تعداد در حال تحت فشار گذاشتن کمیته استیناف هستند که البته با شفافیتی که در حقانیت پرسپولیس وجود دارد راه به جایی نخواهند برد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • شاهین33 IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    23 9
    آقا جان نتیجه باید 0-3 به نفع سپاهان اعلام شود !!!!!! چون انها تو زمین بودند !!!!! شما و داورها و مسئولین مسابقه نبودند و رفته بودند!!!!!! فقط نمیدونم چرا بعد از ساعت بازی ورفتن شماها آمدند!!!!!!!!!!!!!!
  • مجید IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    8 4
    از کمیته محترم استیناف می خواهیم که بازی سه بر صفر به نفع سپاهان صادر کنند چون بازی قرار بود در رختکن سپاهان انجام شود و پرسپولیس و تیم داوری را هم محروم کنید که به خواسته رئیس مافیا گوش نکردند
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    دست به بیانیه واطلاعیه تیم سوم پایتخت برای فرار رو به جلو وپوشش فساد نهادینه در این باشگاه شهره عام وخاص است شما دیگه از اطلاعیه نگو که ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس