جلیل سامان سریال زیرخاکی

اتفاقات مربوط به گوهر خیراندیش که در رسانه‌ها منعکس شد، مربوط به بعد از پایان تصویربرداری کار و تولید تمام شده بود.

به گزارش مشرق، جلیل سامان کارگردان سریال «زیرخاکی» در پی حاشیه‌هایی که برای پخش این سریال در شب‌های ماه مبارک رمضان به وجود آمده است، گفت: من دوست داشتم برای ۴۰ سالگی انقلاب کاری انجام دهم و کاری را به پخش برسانم. سعی داشتم در فضایی با نشاط و با یک نگاه متفاوت به ماجرای انقلاب و تاریخ انقلاب نگاه کنم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی رسانه ها عنوان کرده‌اند به واسطه حضور گوهر خیراندیش در سریال و رفتارهای اخیر این بازیگر در خارج از کشور، سریال «زیرخاکی» از صداوسیما پخش نمی‌شود، بیان کرد: هنوز به بنده اطلاع رسمی درباره این موضوع داده نشده است اما من هم چیزهایی شنیده ام ولی ما همچنان در حال آماده سازی و انجام کارهای پس تولید سریال هستیم. لازم است بدانید حاشیه اخیر بعد از فیلمبرداری اتفاق افتاده وگرنه ایشان به هیچ عنوان برای این نقش انتخاب نمی‌شد.

کارگردان «زیر خاکی» افزود: اگر بازیگری در جایی حاشیه ای به وجود آورده است، هیچ ارتباطی به ما و کار ما ندارد. ما در کار حرفه‌ای مان به عنوان کارگردان و یا بازیگر وظیفه داریم که کارمان را درست انجام دهیم ولی من فکر می‌کنم هر کس مسئول صیانت از اثر هنری خود نیز هست و باید یک تعهد اخلاقی به کارش داشته باشد. اگر مثلا یک بازیگر در کاری نقش مذهبی بازی می‌کند، دیگر نباید این بازیگر در موقعیتی خودش را نشان دهد که به آن کار لطمه بخورد.

بیشتر بخوانید:

اخلاق حرفه ای ایجاب می کند افراد مراقب رفتارشان باشند

سامان با اشاره به حاشیه به وجود آمده برای سریال عنوان کرد: من فکر می‌کنم این اخلاق غیرحرفه ای است. من فقط از منظر اخلاق حرفه‌ای نگاه می‌کنم. اخلاق حرفه‌ای ایجاب می‌کند وقتی آدم به یک کاری متعهد است و با یک سری افرادی چند ماهی زندگی کرده و نان و نمک همدیگر را خوردند، باید مراقب رفتار خود باشد و کاری نکند که برای آن اثر و همکارانش اتفاق بدی بیفتد.

وی اظهار کرد: واقعیت این است که من خیلی دلخور هستم. اگر به واسطه حاشیه گوهر خیراندیش قرار باشد کار به حاشیه برود و ممیزی بیشتری اعمال شود، من ایشان را مقصر می دانم. امیدوارم ایشان یک جوری خودش را تبرئه کند و از آن ماجرا فاصله بگیرد. فکر می‌کنم ایشان از نظر حرفه ای بد کردند و ما را در شرایطی قرار دادند که صحبت از عدم پخش سریال می‌شود.

کارگردان «زیرخاکی» افزود: مردم در این شرایط کرونایی و خانه نشینی نیاز به برنامه های سرگرم کننده دارند. از نظر محتوایی هم که ترجیح می‌دهم کار پخش شود و مردم قضاوت کنند.

سامان گفت: دو سال برای این کار زحمت کشیدم و همین الان حدود ۴۰ روز است که به خاطر فشار شدید کار، در بستر بیماری در حال پیگیری و انجام امور پس تولید کار هستم. خود مردم و گوهر خیراندیش باید قضاوت کنند که چه شرایطی برای ما به وجود آمده است.

رضا نصیری نیا تهیه کننده سریال «زیرخاکی» هم درباره حاشیه‌های به وجود آمده برای این سریال ماه رمضانی گفت: حدود ۳۰ مرداد سال ۹۸ بود که کار را شروع کردیم و با گوهرخیراندیش هم در ابتدای کار قرارداد داشتیم. قرارداد ایشان با پروژه دو ماه بود و اگر اشتباه نکنم بخش اعظم کار تصویربرداری با حضور ایشان در شهریورماه و ابتدای مهرماه انجام شد. اتفاقات مربوط به ایشان که در رسانه‌ها منعکس شد، مربوط به بعد از پایان تصویربرداری کار و تولید تمام شده بود.

نباید زحمات گروه ۱۰۰ نفره هدر برود

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم درگیر ساخت این کار تاریخی و سنگین بودند، افزود: زمانی که با سازمان و ارگانی کار می‌کنیم باید حواسمان باید به تمام موضوعات، ارزش ها و مسایل مهم باشد. به نظرم در زندگی شخصی هم اگر کاری انجام دهیم که باعث شود زحمات کسی از بین برود یا دیگری جوابگوی کار ما باشد، اساسا این کار غلط است.

تهیه‌کننده «زیر خاکی» تاکید کرد: اگر مسئولانه تر با قضیه برخورد کنیم به این جمع بندی می رسیم که باید حواسمان به بسیاری از مسایل باشد. من حقیقتا از حاشیه ای که پیش آمده است، ناراحت شدم؛ اما اتفاقی است که افتاده و حیف است باعث از بین بردن زحمات تعداد زیادی از عواملی شود که شبانه روز درگیر پروژه بودند و پول بیت المال هم برای کار هزینه شده است.

نصیری نیا گفت: گوهر خیراندیش بازیگر باسابقه ای است و توقع نداشتیم که به این شکل رفتار کند. تا آنجایی که من می‌دانم ایشان هنوز به ایران برنگشته اند. منتظرم که پس از بازگشتشان به همراه جلیل سامان با ایشان درباره این مسایل صحبت کنیم و ناراحتی و نگرانی خودمان را به او اعلام کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه حواشی به وجود آمده تعهد ما به تلویزیون را مخدوش می کند، عنوان کرد: ما به تلویزیون متعهد هستیم و باید ضوابط را رعایت کنیم و در قراردادها هم این موضوع لحاظ شده است. در حال حاضر هنوز آخرین وضعیت پخش سریال مشخص نیست و خود سازمان در این زمینه اطلاع رسانی می‌کند. خواهش من این است که تحمل و صبرمان را بالا ببریم. سریال «زیرخاکی» یک کار انقلابی است و ما سعی کردیم با نگاه جدیدی به مسایل انقلاب بپردازیم. مطمئنم وقتی سریال پخش شود، جذابیت کار حواشی را که متاسفانه به وجود آمده از بین خواهد برد.

منبع: روزنامه صبا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    2 3
    حالا جا نماز اب بکشین یعنی شما خوبین
    • امین DE ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      4 2
      خطاب به 22:28، بحث جانماز آب کشیدن نیست باهوش، بحث سر اینکه اقدام یک نفر ، کل زحمات یک گروه را به خطر انداخته است، تهیه کننده و کارگردان حق دارند از اقدام غیرحرفه ای و اشتباه وبی مسئولیتی محض خانم خیراندیش ناراحت باشند.
  • Yas IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    1 4
    آخر بخاطر یکنفر که نباید کل زحمات یک تیم را نادیده گرفت! حیف همچین سریالهای قشنگی از آقای سامان نیست که بخاطر مسائل حاشیه و پیش پا افتاده پخش نشود ! در ضمن مسائل خصوصی خانم گوهر خیر اندیش هم به خودشون مربوط میشه ، انقدر بزرگنمایی نداره ! ایشون هم در جایگاه خودشون در عالم هنر بسیار زحمت کشیدند !
    • احمد DE ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
      4 1
      خطاب به yas،مسائل شخصی خانم خیراندیش ، وقتی زحمات یک گروه صدنفره را به خطر بیندازد، دیگر صرفاً به خودشان مربوط نیست و باید پاسخگو باشند، مسائل شخصی هر فرد تا جایی به خودش مربوط است که مشکلی برای دیگران ایجاد نکند، فهم این مساله خیلی پیچیده نیست، ولی متاسفانه عده ای خودشان را به آن راه زده اند، هر گروهی که در ایران در زمینه تولید فیلم و سریال فعالیت می کنند، قبل از انجام کار، تعهداتی را نسبت به سازمان صداوسیما می پذیرند و باید به آن تعهدات پایبند باشند، همه جای دنیا حرکت بر خلاف تعهدات اخذ شده ،تخلف محسوب می شود. البته به علت کار اشتباه خانم خیراندیش که از بازیگران باسابقه هم هستند، نباید جناب جلیل سامان و تهیه کننده و گروه صد نفره این کار متضرر شوند، قطعاً اینکار انصاف نیست، چون اقدام خانم خیراندیش بعد از انجام فیلم برداری بوده است،ولی توجیه اقدام خانم خیراندیش تحت عناوین نخ نمایی چون مساله شخصی، توهین به شعور مخاطب است.
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    5 0
    اتفاقا گوهر سعی کرد رعایت کند مثلا یک چپال پارچه دور سرش بسته بود ولی گردن و سینه بیرون بود !
    • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
      0 0
      من فکر کردم سرش درد میکرده دستمال بسته
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    1 0
    این همه خانم مسن تو تلویزیون هستن چرا به ایشون پیشنهاد دادید مثلا گیتی معینی مادر شهید هم هست چرا خانم به این خوبی بیکار باشه
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۷
    0 0
    کاش بازیگران ما هم به اندازه بازیگران کره ای شعورداشتند و همانطور که سوریا بازیگر سریال سوبیکیانگ گفته بود انها مشهور شدنشان را مدیون رسانه های دولت هستند و لذا باید شان قوانین دولتی را هم در اجتماع حفظ کنن. در کشور ما باید چنین قوانین در حوزه رسانه وضع شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس