کد خبر 1064682
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
پرتاب سنگ

اتفاقات ناخوشایندی که در طول بیست و یک هفته لیگ نوزدهم روی نیمکت‌ها، داخل زمین و روی سکوها رخ داد این انتظار را بوجود آورد که باشگاه‌ها در تعطیلات «کرونایی» برای رفع این نواقص اقدام کنند.

به گزارش مشرق، نوزدهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر در هفته بیست و یکم متوقف شده و هنوز مشخص نیست این مسابقات به خط پایان خواهد رسید یا فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تصمیم دیگری برای تعیین تکلیف این دوره خواهند گرفت.

لیگ نوزدهم در حالی به هفته بیست و یکم رسید که جدا از مسائل فنی، اتفاقات حاشیه‌ای، درگیرها و تنش‌های مختلفی بین مربیان و بازیکنان و تماشاگران رخ داد و کمتر هفته‌ای را شاهد بودیم که یا روی نیمکت‌ها، یا داخل زمین و یا روی سکوها اتفاق ناخوشایندی رخ ندهد و روی چهره زیبای ورزش «لکه های زشت» ننشیند و بینندگان را آزار ندهد.

از درگیری لفظی مربیان در کنار زمین و رسانه‌ها گرفته تا زد و خورد بازیکنان داخل زمین و سنگ پرانی و توهین تماشاگران روی سکوها، همه در بیست و یک هفته لیگ نوزدهم خودنمایی کردند و چهره‌ای زشت از فوتبال را به تصویر کشیدند.

در این میان برخی کارشناسان و اهالی فوتبال انتقادات خود را به این روند مطرح کردند و انتظار داشتند باشگاه‌هایی که عنوان «فرهنگی - ورزشی» را بر سر در خود دارند، با این ناهنجاری‌ها برخورد کنند. اما هر چه لیگ جلوتر رفت کمتر شاهد اصلاح این رفتارها بودیم.

بیشتر بخوانید:

چه تیم‌هایی به دنبال تعطیلی لیگ برتر هستند؟

تعطیلی طولانی مسابقات فوتبال ناشی از شیوع و گسترش کرونا این فرصت را به مدیران باشگاه‌های «فرهنگی - ورزشی» داد تا اگر می‌خواهند سروسامانی به این وضعیت بدهند قدم بردارند و با آموزش‌هایی که به مربیان، بازیکنان و لیدرها و هواداران خود می‌دهند زمینه را برای «پاک» شدن رفتارهای ناشایست و «زیبا» تر شدن فوتبال فراهم کنند.

اما آیا باشگاه‌های فرهنگی - ورزشی لیگ برتر در طول چند ماه تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر برای این موضوع برنامه‌ای داشتند؟ آیا توانستند با انجام آموزش‌های آنلاین و یا روش‌های دیگر در ابزارهای اطلاع رسانی خود تاثیری در برخی عوامل خود داشته باشند تا آنها ایرادهایشان را برطرف کنند و «اصلاح» شوند؟

با شناختی که از مدیران و مسئولان باشگاه‌ها وجود دارد می‌توان حدس زد همانطور که «ورزش» در ایام کرونا تعطیل بود و مسابقه‌ای برگزار نشد، «فرهنگ» هم برای آنها تعطیل بوده و کوچک‌ترین قدمی برای استفاده از این فرصت طلایی برنداشته اند.

این در حالی است که آموزش لیدرها و هواداران و بوقچی ها در این فرصت می‌توانست شرایط را برای انجام امور فرهنگی بهتر باشگاه‌ها در ادامه مسابقات لیگ نوزدهم و یا دوره‌های آینده فراهم کند. اما بعید به نظر می‌رسد باشگاهی به این امر توجه کرده باشد و از طریق فضای مجازی، سایت و یا ابزارهای دیگر اطلاع رسانی خود با مربیان، بازیکنان و هوادارانش ارتباط گرفته باشد و کار فرهنگی کرده باشد.

در گفتگو با مدیران، مسئولان و معاونان باشگاه‌های مختلف این پرسش را از آنها خواهد داشت که آیا در این فرصت مناسب اقدامی برای تصحیح برخی ناهنجاری‌ها و بداخلاقی‌ها در باشگاه خود انجام داده‌اند یا خیر؟

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس