کد خبر 1064587
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۵
کیانوش جهانپور

به‌دنبال اتهام‌زنی و تردیدافکنی برخی مدعیان اصلاحات درباره آمار مبتلایان و قربانیان کرونا، جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: برخی افراد، کارشناس شمارش رأی هستند تا شمارش علت مرگ‌ومیر!

به گزارش مشرق، پس‌ازآنکه طی روزهای اخیر، برخی مدعیان اصلاحات درصدد جنجال‌سازی و تردید افکنی درباره آمار مبتلایان و قربانیان کرونا برآمدند، کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در سخنانی در واکنش به اظهارات اعضای شورای شهر درخصوص آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا گفت: «ما مسئول این نیستیم که آمارها را به کسی اثبات کنیم. در دوره انتخابات هم بعضی از آمارها را قبول نداشتند. پیش‌تر در مورد یکی از اعضای شورای شهر گفتیم ایشان متخصص تولد است، بهتر است در مورد تخصص خود صحبت کند تا مرگ‌ومیر. ایشان در پاسخ ما گفتند: «ما آمار پاس کرده‌ایم.» البته منظور من شمارش نیست. همه ما سوم ابتدایی شمارش را خوانده‌ایم. چهارم و پنجم ابتدایی نیز تمرین کردیم نیاز نیست که دانشگاه رفته باشیم. ولی عرض کردم که دوستان در حوزه‌ای اظهارنظر کنند که تخصص آن را دارند. در مورد علت فوت هیچ‌کدام از این عزیزان تخصص ندارند. برای کنجکاوی خودم درخصوص تخصص این افراد جست‌وجو کردم دیدم سابقه شمارش و آمار دارند و در مورد انتخابات اظهارنظر داشتند»

بیشتر بخوانید:

ترافیک کرونایی پایتخت را قفل کرد

جهانپور افزود: «درخصوص همین تخصص شمارش آرا انتخاباتی هم، مثلاً جایی گفته بودند ما آمار را قبول نداریم یا قبول داریم و یا کم‌وزیاد است. دیگران را هم به‌واسطه همین حرف به‌اشتباه انداختند و خانه‌نشین کرده‌اند. بازهم تأکید می‌کنم در این جمع کسی را ندیدم که در مورد علت فوت تخصصی داشته باشد. لذا پاسخی هم برای آن ندارم چون این اظهارنظر از جنس علت فوت نیست. اگر کسی علت فوت را می‌شناسد، کارشناس یا متخصص پزشکی قانونی است یا تخصصی اتیولوژی مرگ‌ومیر و تفکیک آن است قطعاً در کلاس درس از ایشان استفاده خواهیم کرد. ولی من جز آمار انتخاباتی یا تولد چیز دیگری در این دوستان ندیدم!»

تردیدافکنی و اتهام‌زنی  به‌جای اقدام و عمل

گفتنی است محسن هاشمی رئیس‌شورای شهر تهران روز یک‌شنبه ۳۱ فروردین در جلسه علنی شورای شهر تهران آمار رسمی وزارت بهداشت درباره شیوع کرونا در ایران را غیرواقعی خوانده و گفته بود «اعضای شورای شهر نگران‌اند که این آمار تصور عادی شدن شرایط را ایجاد کنند و بستر اتخاذ تصمیماتی در مورد رفع محدودیت‌ها شوند.»

او افزوده بود: «همان‌گونه که برآوردهای مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، نظرات متخصصان و سایر بررسی‌ها نشان می‌دهد، آمار ابتلا و قربانیان کرونا در کشور بسیار بیشتر از عدد اعلام‌شده رسمی است.»

هاشمی همچنین گفته بود: «از مسئولین تقاضا می‌شود که آمار استان یا شهر تهران را به‌صورت جداگانه اعلام کنند، چراکه تهران به‌عنوان پایتخت کشور مبدأ و مقصد بسیاری از سفرها است و این رفت‌وآمدها می‌تواند موجب انتشار دوباره ویروس کرونا شود.»

زهرا صدراعظم نوری، عضو شورای شهر تهران هم در جریان جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفته بود: «وقتی جمعیت تهران نزدیک به ۱۰ میلیون نفر باشد طبیعی است که تعداد فوت‌شدگان بیشتر باشد و تقاضا داریم حداقل آمار شهر تهران به‌صورت شفاف و تفکیک‌شده ارائه شود.»

همچنین محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران در حساب توییتر خود نوشت: «به نظر می‌رسد اکنون میزان مرگ‌ومیری که در تهران وجود دارد و آماری که ارائه می‌شود شفاف نیست و با عددهای کلان همخوانی ندارد.»

وی افزود: «بهتر است ستاد مرکزی مبارزه با کرونا در تهران گزارشی جداگانه ارائه کند که حداقل مردم تکلیف خودشان را بدانند.»

حق‌شناس البته بعد از پیام توییتری خود و واکنش جهانپور، در گفت‌وگو با یک سایت خبری حملاتی را متوجه وزارت بهداشت و سخنگوی آن کرد.

این مدعی اصلاح‌طلب با بیان اینکه «نحوه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت خودزنی بود» گفت: «سخنگوی وزارت بهداشت به‌جای عذرخواهی می‌گوید اعضای شورا تخصصشان زنان و زایمان است!»

وی افزود: «آمار و اعدادی که اعلام می‌شود یک نوع آمار سازی و بازی با جان مردم است. گفت: وقتی شورا یا مجلس آماری را منتشر می‌کند به‌جای توضیح یا عذرخواهی اتهام زنی نکنیم و مانند کبک سرمان را در برف فرو نبریم! آمار دقیق را توضیح دهیم تا مراکزی در خارج از کشور اقدام به انتشار آمار نشوند که درنهایت ما سرافکنده شویم.»

عصبانیت مدعیان اصلاحات از جهانپور

هجمه‌ها به جهانپور که به مدعیان تقلب در فتنه ۸۸ طعنه زده بود، به همین‌جا ختم نشد. روزنامه مدعی اصلاح‌طلبی هم دست‌به‌کار شد و در یادداشتی به قلم سردبیر خود، سخنگوی شورای نگهبان را به دلیل زیر سؤال بردن ادعای تقلب در انتخابات ۸۸، مورد انتقاد تندی قرار داد.

اعتماد نوشت: «پرونده ۸۸ هرچه باشد مطلقاً ربطی به وزارت محترم بهداشت ندارد، به‌طریق‌اولی ربطی به کرونا و ستاد مقابله با آن ندارد. مردم خسته و آسیب‌دیده ایران پای اخبار ننشسته‌اند تا از شما گلایه سیاسی بشنوند یا قضاوت جناحی‌تان را شاهد باشند. اینکه محصورین در چه وضعی هستند، اینکه مناقشه انتخابات هشتاد و هشت ریشه در چه مسائلی دارد، اینکه مردم چه مطالبه معقول و مشروعی از حاکمان سیاسی دارند چیزی نیست که به کرونا مربوط باشد یا سخنگوی ستاد مقابله با آن در خلال پرسش و پاسخ بخواهد تداعی‌های سیاسی‌اش را جدی بگیرد.»

 همچنین عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم روز گذشته در بخشی از یادداشت خود در روزنامه اعتماد با بیان این گزاره که باید «فضای تخریبی را از بین ببریم» خود به تخریب وزارت بهداشت پرداخت و نوشت: «جالب این است که در این میان وزارت بهداشت چند تن از مسئولان دانشگاهی تحت امر ادارات استانی را تغییر داد، فقط به این دلیل که مخالف سیاست‌های آماری رسمی این وزارتخانه حرف زدند، در حالی که آنان مدیران دانشگاهی بودند و آنقدر باید مستقل و حق داشته باشند که تا این اندازه متفاوت نظر دهند، ولی نه تنها کسی به این تغییرات اعتراض نکرد، بلکه همان وزارتخانه دخالت سخنگوی محترم خود در سیاست خارجی را که تبعات زیادی داشت نادیده گرفت ولی همکاران خود را برکنار کرد.»

بروجردی: شورای شهر تهران باید جبران کند

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز (سه‌شنبه) پارلمان با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: از ابتدای پیدایش بیماری کرونا در ایران ستادی تشکیل و نظمی در این حوزه حاکم شد و آمار به صورت رسمی روزانه منعکس می‌شود؛ حال اخیراً آقای حق شناس رئیس‌کمیسیون بهداشت شورای شهر تهران اعلام کرده که وزارت بهداشت هر روز آمارسازی کرده و با جان مردم بازی می‌کند.

وی افزود: همچنین خانم صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران اعلام کرده که آمار کرونایی‌های فوت شده بسیار بیشتر از آمار رسمی است.

بروجردی بیان کرد: این گونه اظهارات غیرمسئولانه در کشوری که همه با حساسیت تحولات را دنبال می‌کننداشتباه است، در شرایط کنونی بهیاران، پزشکان و پرستاران در خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا فعال بوده و تلفات می‌دهند و قطعاً شورای شهر تهران باید این مسئله را جبران

کند.

سؤالی که مطرح می‌شود این است که مدعیان اصلاحات که این روزها به جای اقدام و عمل در میدان مقابله با کرونا، شبهه افکنی و بهانه جویی را پیشه خود ساخته و علیه یک جمله سخنگوی وزارت بهداشت بصورت هماهنگ و پرحجم، به وی حمله می‌کنند، طی دو ماه گذشته برای مقابله با کرونا چه کار کرده‌اند؟ آیا کسی از آنان در میان گروه‌های جهادی که برای مقابله با کرونا به میدان آمده‌اند، حضور پیدا کرده و یا آنان را مورد حمایت و تشویق قرار داده است؟ آیا رسانه‌های آنان به مساجد و هیئت‌ها رفته‌اند و از قرارگاه‌های سپاه، ارتش و یا گروهای مردم نهادی که صبح و شب در حال تولید ماسک و مواد بهداشتی و ضد عفونی‌کننده در کارگاه‌ها هستند گزارشی تهیه کرده‌اند؟

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    18 13
    از انگلیس و آمریکا دستور رسیده که اقدام کنند، که در حال انجام وظیفه هستند
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      0 1
      بعد از تیتر عصبانیت مدعیان اصلاحات از جهانپور: سخنگوی "وزارت بهداشت" درست است نه سخنگوی "شورای نگهبان" 1- ماموریت اصلاح طلبان بزرگ جلوه دادن کرونا و تعطیلی کشور و زمین گیر شدن اقتصاد است چرا نمی فهمید؟ هر بیماری دوره خودش را دارد تا کی می خواهید بودجه مملکت را خالی کنید؟
  • IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    17 8
    این نکبتهای غرب پرست در هر حالی ماموریتشون رو انجام میدن با اینکه به واسطه اقامت تخم و ترکه شون در غرب دستشون زیر ساطور غربیاست اما بیشتر از اون مغزشونه که برنامه ریزی ابدی شده که غرب رو هر طور شده بپرستن و در کار مسلمانها اختلال ایجاد کنن، فقط باید نفس این خائنها رو برید
  • ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    10 3
    ايول جهان پور
  • ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    18 14
    مدعيان شوراي شهر آمار بدن از شروع كرونا چند تا جلسه گرفتند و چه تصميم هايي براي تهران 10 ميليوني گرفتند شورا را تعطيل كردند الفرار
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    21 4
    این اصلاحات همان مفسدین هستند که قران می فرماید هم المفسدین ولی اعای اصلاحات دارند
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    20 12
    بدبختی اینه که همون شمارش ارا رو هم بلد نیستن اینا فقط خوب بلدن خزانه رو خالی کنن
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    5 1
    واقعا معلوم نیست وظایف شورای شهر چیه دقیقا؟ واسه حرافی حقوق بهشون میدن؟ چه غلطی برای شهر تهران کردن؟
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 0
    وظیفه سخنگو پاسخگوییه. نه این که توی کاری بهش مربوط نیست دخالت کنه. از تو یه سوال میپرسند و وظیفه داری جواب بدی نه این که فرافکنی کنی. احتمالا تصمیم داره توی دولت بعدی وزیر بهداشت بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس