روحانی

رئیس‌جمهور گفت: ترتیبی اتخاذ شود تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا با تضامین ساده و بدون پیچیدگی‌های اداری ارائه شود.

به گزارش مشرق،  یکصد و سی و دومین جلسه اقتصادی دولت روز سه‌شنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و  در دفتر رئیس جمهور برگزار شد.

در این جلسه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،گزارش اقدامات اجرایی از وام‌های قرض‌الحسنه به خانوارها و نیز شیوه دادن تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا  را ارایه نمود.

رئیس جمهور تأکید نمود: ترتیبی اتخاذ شود این تسهیلات با تضامین ساده و بدون پیچیدگی‌های اداری به نحوی که شفافیت لازم و اطمینان از حفظ اشتغال کارگران را تضمین نماید، ارائه شود.

دکتر روحانی با تأکید بر ادامه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اتخاذ سیاست‌هایی در جهت جهش تولید، توسعه و صادرات غیرنفتی با توجه به افزایش تقاضای جهانی در برخی محصولات غذایی، بهداشتی و دارویی  را ضروری خواند.

در پایان رئیس کل بانک مرکزی گزارشی را از پیگیری‌های دریافت تسهیلات از صندوق بین‌المللی پول ارایه داد.

رئیس جمهور تأکید نمود: این تسهیلات در جهت تأمین نیازهای مربوط به کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با استفاده از ساز و کار مالی اینستکس صورت گیرد.

در ادامه جلسه پیشنهادهای وزارت اقتصاد و دارایی در خصوص تمدید فرصت زمانی برای تشکیل مجامع عمومی شرکت‌ها و نیز موعد تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی در جهت کمک به بنگاه‌هایی که به سبب شرایط بحران کرونا دچار مشکلات شده‌اند، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جهت توسعه استفاده به روش‌های تبادل اطلاعات اسناد و نسخه الکترونیک در فرآیند ارایه خدمات درمانی مورد تصویب قرار گرفت.

در ادامه رئیس سازمان برنامه و بودجه ، گزارشی از استفاده از منابع و مصارف بودجه سال 1399 و تدابیر لازم در جهت مواجهه با آثار اقتصادی کرونا  را به جلسه ارایه نمود.

براساس گزارش مرکز آمار ایران، تورم نقطه‌ای در فروردین ماه 1399 همچنان در سیر نزولی تداوم داشته وبه 19.8 دهم درصد کاهش یافته است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    2 0
    فقط حرف انهم کاشکی حرف راست بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس