کد خبر 1064241
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
تماشاگران

برخی رویدادهای ورزشی آنقدر محبوب بوده‌اند و مردم برای دیدن‌شان از نزدیک اشتیاق داشتند که واقعاً در ورزشگاه‌ها و میادین جای سوزن انداختن هم نبوده است.

به گزارش مشرق، مدت‌هاست در خانه‌ها و اتاق‌های‌مان گرفتار شده‌ایم و همین باعث می‌شود تا هر کسی که طرفدار ورزش باشد، دلتنگ چیزهای کوچکی درباره یک رویداد ورزشی شود. هیچ‌وقت انتظار نداشتیم دلتنگ صدای فریاد کسی که پشت‌سر ما نشسته بابت اعتراض به داوری یا تنقلاتی که با خودمان به ورزشگاه آورده‌ایم، بشویم. همین‌طور که به سختی تلاش می‌کردیم پاهای‌مان را در فضای مقابل‌مان جا دهیم. خدایا، می‌خواهیم این مشکلات به زندگی ما بازگردند! برای یادآوری ورزشگاه‌های مملو از تماشاگر نگاهی می‌اندازیم به ۵ رویداد ورزشی با بیشترین حضور تماشاگر در تاریخ. رویدادهای ورزشی که در آن تماشاگران تقریباً به معنای واقعی کلمه تا روی سقف ورزشگاه هم نشسته بودند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازیکنان مجانی تاریخ فوتبال +عکس

ایندیاناپولیس ۵۰۰ (۳۰۰ هزار تماشاگر)

در حالت عادی وقتی ورزش‌های آمریکایی در هر چیزی کلمه «جهان» را استفاده می‌کنند شما باید کمی نمکش را زیاد کنید! ولی وقتی به «ایندی ۵۰۰» لقب بزرگ‌ترین رویداد ورزشی یک‌روزه جهان را می‌دهند، بحث و گفت‌وگو با یانکی‌ها دشوار است. با چشم‌اندازی با ۲۵۰ هزار صندلی، مسابقه اتومبیل سرعت ایندیاناپولیس بزرگ‌ترین محل ورزشی دنیا به شمار می‌رود که جمعیت در آن بیشتر از کل جمعیت کشور ساموآ است! این رویداد حتی در چند مورد ۲۵۰ هزار نفر را رد کرده. در مسابقات سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۷ گفته شد که تعداد تماشاگر از ۳۰۰ هزار نفر هم فراتر رفته است.

اُپن فونیکس (۲۰۱۰۰۳ تماشاگر)

بزرگ‌ترین رویداد گلف در جهان در طول چهار روز در حضور حدود ۵۰۰ هزار نفر برگزار می‌شود و در سال ۲۰۱۱ رکوردی برای بیشترین حضور در یک روز را با ۲۰۱۰۰۳ نفر در روز دیدار روز شنبه رقم زد که به اعتقاد بسیاری بزرگ‌ترین رویداد ورزشی تک‌روزه دنیا بوده است، در حالی که این رویداد در یک قطعه ملک خصوصی برگزار می‌شود. همچنین این حضور تماشاگران کمک می‌کند که این دوره، که در اسکاتسیدلِ آریزونا برگزار می‌شود، به همان شکلی که به چشم می‌آید، زیبا باشد.

فینال جام جهانی‌ ۱۹۵۰‌؛ برزیل و اروگوئه (۲۰۰ هزار تماشاگر)

این دیدار بین دو تیم قدرتمند فوتبال آمریکای ‌جنوبی، ۷۰ سال پیش باعث ثبت بالاترین حضور در رویدادی ورزشی در ورزشگاهی سرپوشیده شده است. البته تماشاگران براساس تعداد بلیت خریداری شده، ۱۷۳۸۵۰ نفر بودند، در حالی که ورزشگاه ماراکانا نشان می‌داد افرادی با ترفند و با گول زدن، مخفیانه وارد ورزشگاه شده‌اند. اعتقاد بسیاری بر این است که دیدار برزیل و اروگوئه نزدیک به ۲۰۰ هزار تماشاگر داشت. برخی منابع هم تعداد دقیق تماشاگران را ۱۹۹۸۵۴ نفر اعلام کرده‌اند. تماشاگرانی که شاهد کسب دومین جام ژول ریمه توسط تیم ملی اروگوئه بودند.

دربی کنتاکی (۱۷۰۵۰۰ تماشاگر)

ما هم مثل بریتانیایی‌ها دوست داریم فکر کنیم که هیچ چیز نمی‌تواند با غرش معروف چلتنامِ وفادار مقایسه شود. اولین رقابت امسال میزبان ۲۵۰ هزار طرفدار مسابقات بود که خودشان را در طول ۴ روز به جایگاه‌ها رسانده بودند، به‌رغم اینکه همه‌گیری ویروس کرونا وجود داشت. شما ممکن است این‌طور توجیه کنید که فکر می‌کنید این مسابقه اسب‌دوانی دیگر از این بزرگ‌تر نخواهد شد، ولی در اشتباه هستید. برای تماشای دربی کنتاکی که در سال ۲۰۱۵ برگزار شد، ۱۷۰۵۱۳ نفر در یک روز جمع شدند تا شاهد برنده شدن اسب «فرعون آمریکایی» باشند. رکورد قبلی هم ۱۶۵۳۰۷ نفر بود که در سال ۲۰۱۲ به ثبت رسید.

فینال جام‌حذفی انگلیس ۱۹۲۳، وستهم‌یونایتد و بولتون‌واندررز (بین ۱۲۶ هزار تا ۳۰۰ هزار تماشاگر)

پادشاه جورج پنجم و گروهی متشکل از ۱۲۶۵۴۷ نفر طرفدار فوتبال (به طور رسمی) برای تماشای دیدار فینال جام‌حذفی انگلیس در سال ۱۹۲۳ که بین وستهم‌یونایتد و بولتون‌واندررز برگزار می‌شد، حضور پیدا کردند تا این دیدار به طور غیرقابل انکاری رکورددار پرتماشاگرترین رویداد ورزشی در انگلیس شود. با این وجود نظر برخی بر این است که تعداد تماشاگران چیزی نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر بود. در حالی که جمعیت زیادی به سمت ورزشگاه ومبلی سرازیر شده بودند، بازی با صحنه‌های پرهرج‌ومرج هم آغاز شد. جایگاه‌های ورزشگاه لبریز از تماشاگر بودند و مردم در درون زمین و اطرافِ خود زمین چمن هم حضور پیدا کرده بودند. پلیس مجبور شد کنار زمین را برای شروع بازی از تماشاگران خالی کند. دیداری که در نهایت برگزار شد و بولتون با برتری ۲ بر صفر به مقام قهرمانی رسید.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس