کد خبر 1064179
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
رضازاده

بعد از اتفاقات اخیر فدراسیون جهانی، حسین رضازاده در کمال حیرت از تاماش آیان دفاع کرد و او را رئیس زحمتکش و پاک معرفی کرده و تاکید کرده که چیزی از او ندیده است.

به گزارش مشرق، حسین رضازاده استاد جملات قصار و تاریخی است. مردی که دیگر عادت کرده ایم هر از گاهی از او چند جمله عجیب و حیرت انگیز بشنویم که فاصله چند صد کیلومتری با واقعیت دارد.

ستاره بزرگ فوق سنگین جهان که رکوردهایش در دسته 105+ کیلوگرم سالهای سال دست نخورده باقی ماند و اگر بچه غول اعجوبه‌ای چون لاشا تالاخادزه گرجی نبود، هنوز هم رکوردهای جاودانه او در وزنه برداری باقی می ماندند، حالا در کسوت یک مدیر حضور دارد و البته گفته هایش هرگز متناسب با جایگاهش نیست.

بیشتر بخوانید:

رسوایی بزرگ در دوران امپراطوری پدرخوانده

رضازاده اما برخلاف دوران باشکوه ورزشی اش، در دوران مدیریت در نقطه معکوس عمل کرده و هر آنچه اعتبار و آبرو در عصر ورزشی اندوخته، در این عرصه از کف داده است. در دوران پرفراز و نشیب و البته پرحاشیه مدیریت رضازاده در فدراسیون وزنه برداری از سال 88 تا 93، تصمیمات عجیب و صحبت های عجیب تر از او بسیار بر جای مانده، اما بعد از سپردن صندلی ریاست فدراسیون هنوز هم بر همان مدار سابق حرکت می کند.

همین یک سال پیش بود که رضازاده پس از مطرح شدن ماجرای دوپینگی ها و تقلیل سهمیه های ایران به 2 وزنه بردار در المپیک بواسطه تعداد فراوان دوپینگی ها در یک دهه اخیر، در یک اظهارنظر عجیب مدعی شد که فدراسیون وی پاک ترین فدراسیون تاریخ وزنه برداری بوده! در حالیکه در لیست منتشره، غالب خاطیان، در دوره او اقدام به استفاده از مواد نیروزا کرده و محروم شده بودند. در حقیقت رضازاده با این جمله، از واژه «پاک» بازتعریف دوباره ای داشت.

رضازاده اما حالا بعد از یک سال دوباره مصاحبه کرده و این بار بهانه او، تعلیق و استعفای اجباری تاماش آیان پدرخوانده متهم به فساد وزنه برداری جهان است. مردی که در طول نیم قرن امپراطوری خود در IWF تمامی فسادها و تخلفات ممکنه را انجام داد و با سیاهه ای از اتهامات تکان دهنده روبروست. رئیس تعلیقی فدراسیون جهانی پس از افتادن تشت رسوایی اش، مجبور به کناره گیری شد اما رضازاده در کمال حیرت از او دفاع کرده و او را رئیس زحمتکش و پاک معرفی کرده و تاکید کرده که چیزی از او ندیده است. یک بازتعریف دوباره از واژه «پاک»؛ آنچه به نظر می رسد رئیس سابق فدراسیون وزنه برداری معنای لغوی این واژه را نمی داند!

رضازاده با دلسوزی از زحمات مدیر فاسد IWF تقدیر کرده؛ در حالیکه در دوران ریاست تاماش و بنا بر شواهد و اسناد منتشره، تقریبا هیچ مدالی بدون دوپینگ، پرداخت پول و رشوه توزیع نشده است. ردپای این اظهار نظر عجیب و حیرت انگیز را می توان در علاقه شخصی آیان از رضازاده دید؛ آنجا که در انتخابات دو دوره پیش فدراسیون کشورمان، رئیس IWF در یک حرکت خلاف عرف و غیردیپلماتیک از ریاست حسین رضازاده علنا دفاع کند و همین جانبداری آشکار، عملا تکلیف انتخابات را مشخص کرد و رضازاده جوان را در صندلی ریاست تثبیت کرد.

ریشه های این علاقه به روابط دوستانه و تنگاتنگی باز می گردد که شاید منافع طرفین ایجاب می کرد. از سفرهای پی در پی و مارکوپولووار رئیس ایرانی در کنار آیان و البته اتفاقاتی که از منظر مخاطبان این ورزش خارج مانده است. روزهایی که اعتبار، جایگاه و تشخص وزنه برداری ایران به تاراج رفت و در فهرست سرسپردگان قرار گرفتیم. آنچه امتداد آن را می توان تا این روزها و همین مصاحبه اخیر دید. 

در این میان ردپای برخی داخلی‌های دیگر نیز هویداست. آنها که سالهاست مدعی رابطه نزدیک و تنگاتنگ با شخص اول تشکیلات فدراسیون جهانی بودند و برای خوش خدمتی به او تمامی تحولات و اتفاقات داخلی را در اسرع وقت و با یک کلیک به سمع و نظر رئیس فاسد می رساندند تا بلکه از قافله جا نمانند. آنهایی که با همین توهم و البته بازی دروغین، برای خود خواب‌هایی دیده بودند اما طبل تو خالی آنها عیان شد و ماجرا سر از جاهای عجیبی درآورد. اینها نیز دنباله های همین سرسپردگی بودند که وزنه برداری ایران را به قهقرای ذلت و خواری می برد؛ صرفا برای چند عکس یادگاری با رئیس فاسد و ادعاهای دروغینی که این روزها افشا شده است. 

مصاحبه اخیر رضازاده در دفاع از یک مدیر فاسد، در حقیقت دفاع از یک تخلف و فساد است که دیگر تمام جهان به آن اذعان دارند. این روزها نشان می دهد که رئیس سابق فدراسیون وزنه برداری از اتفاقات تلخ پیشین و روزهای گوشه نشینی درس نگرفته و حتی همنشینی با سیاسیون هم نتوانسته به او درس بیاموزد. چه حیف!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    77 4
    حیف بیت المال! که خرج اینا میشه!
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      45 3
      تربیت نااهل را چون گردکان بر گنبد است
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      18 12
      همین رضازاده زمانی که حاضر به تغییر تابعیت نشد همه شما کلی ازش تمجید و تعریف کردید حالا برعکس شده پس ورزشکارایی که تغییر تابعیت میدن کار خوبی میکنن
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      11 2
      شما بهتر از رضا زاده میدونید طرف چه کارست؟
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    43 4
    پدرم روضه رضوان به دو گندم بفروخت // ناخلف باشم اگر من به جویی نفروشم
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      13 2
      چی میگه ؟؟
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      4 1
      این روزها ، این بیت شعار زندگی خیلی ها شده
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    60 7
    فقط داشتن زور بازو وقدرت بدنی مهم نیست چون خیلی از جانوران نیز خیلی بیشتر دارد بلکه باید کمی مغز وسواد هم داشت.
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      15 5
      رضازاده ادم كم هوش و بي بصيرتي است ايشون فقط در يك برهه ركورد دار وزنه برداري بود و هنر ديگري ندارد
    • حامد NL ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      12 1
      این در مورد تمام ورزشکاران صد می کند. شامل فوتبالیست ها. شناگران. دو میدانی . رزمی و غیره. در اکثر ورزشها برخی از حیوانات از انسان بهترند. در اندک ورزش های هوشی یا خاص هم کامپیوتر و رباط هایی هستند که از انسان قوی تر عمل کنند. ارزش انسان به زور و لگد بلند تر و شوت و تیر و پرتاب دقیق تر نیست. اما در جامعه شیطانی کنونی در جهان تبدیل به مهم ترین ارزش شده و ورزشکاران رو در حد خدا بالا بردند. در کنار خواننده ها، بازیگران و رقاص ها.
    • RO ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      3 12
      رضازاده استوره اخلاق
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      6 2
      البته برای کلمه استوره با "ت" معانی دیگری هم آمده است. بخصوص در زبان و ادبیات ترکی!
  • خسرو IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    55 7
    باید افرادی را محاکمه کرد که به رضازاده ها پست میدهند . باور کنید ایشان هنوز دست راست و چپش را نمی شناسد .
    • حمید IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
      0 0
      معلوم است ، از روی حسد و غرض حرف میزنید ، تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به کزاف // باید اسباب بزرگی فراهم بکنی . رد کردن پولهای کلان خارجیها ، عرضه و عرق ملی میطلبد ، من معلم باز نشسته هستم
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    43 3
    یک لحظه خون به مغز نداشته اش، نرسیده
  • هالو IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    45 8
    انتظاری بیش از این از این هرکول تهی مغز نمی توان داشت.
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    39 5
    نه به اون پرچم گردانیت در محرم و نه به این حمایتت از فساد .
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    11 33
    حسین رضازاده اسطوره ی بی بدیل کشورمان است ولی بعضی حرمت شکنان شایعه پرداز آب ونان خود رادرتخریب اندوخته های ملی جستجو میکنند.آقا جان شمارابخدا این کارهارانکنیدوتخم بدبینی نپاشید.وقتی حرفی به صواب برای بیان نداریدآیانمی توانید سکوت کنید؟
    • حمید IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      10 3
      جناب 11:28، مگه کسی در اسطوره بودن رضا زاده شک کرد؟ ولی حمایت غیرمنطقی او از رییس فاسد وزنه برداری جهان غیرقابل توجیه است، سکوتی که جنابعالی از آن حرف می زنی، به معنی خیانت است، یعنی در منطق جنابعالی اسطوره ها بواسطه اسطوره بودن هر کاری را مجازند انجام دهند و بقیه هم باید سکوت کنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بهروز IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    12 33
    پهلوان کشی نباید مرام ما بشه همین آقای رضازاده بود پیشنهادترکها رو رد کرد وبرای کشورش وزنه زد وگرنه الان چندین هتل ورستوران داشت اگر پیشنهاد آنان را رد نمی کرد خیلیها رفتند آب از آب تکان نخورد
    • US ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      10 2
      تبلیغای تلویزیونی که برای شیخ‌های دوبی میکرد رو ندیدی حتما
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    2 2
    تا چشمت کور بشه
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    8 13
    من خبر ندارم فقط در حد احتمال میگم شاید حرف رضازاده درست باشه و دست‌های ناپاک پنهان قصد دارند افرادی که با آنها همکاری نمیکنند را بیرون کنند. البته نه به این معنا که این شخص هیچ فساد و ایرادی نداشته اما شاید اصل و ریشه فساد جای دیگست و دارند با افشاکردن‌های مخلوط از راست و دروغ بیرونش میکنند
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    17 3
    برای کشورمان تاسف خورد که به چنین افرادی با این سظح فهم و سواد به آنها پست می دهند.
  • ایران IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    14 1
    یه مدتی رکورد دار جهان بود که دیگه نیست و بعد از اون کسان زیادی مانند بهداد و تالاخادزه بار ها رکورد ها را جابجا کرده اند
  • مهرناز IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 3
    اشتباه است که مقام وزارت ورزش ویا فدراسیون ها ویا حتی خود ورزشکار سرامددر رشته ورزشی خود " فکر کنند" ورزشکارسرامد بعداز پایان دوره ورزشی گ قادرست یک مربی خو ب کاربلد و یا یک مدیرورزشی خوب باشد" همانگونه که فرد بااموزش یک ورزشکارسرامد می شود " مربیگری ومدیر ورزشی بودن هم اموزش وتجربه خاص خودرا می خواهد " که هرکدام از این سه مرحله " درزمان بدست اید.
  • ناصر IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    5 1
    متاسفانه خیلی از هموطنان نان را به نرخ روز میخورند این در مورد ورزشکارانی مثل این اقا هم صدق میکنه زور بازو دلیل بر مدیریت مردمی نمیشود مدیر اولین خصوصیتش پاکی و مردانگی باید باشد
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    6 3
    بخاطر اینکه رضا زاده چندین سال تلاش کرد و آقای آیان شارژ می کرد ، تا بهداد سلیمی رکوردش نزنه
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    3 3
    از قدیم گفتن دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش اید حالا دزد چو دزد ببیند خوشش اید
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    2 5
    انصافا آقای رضا زاده دوست داشتنی است
  • CA ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    2 5
    ببین درست هست این مقاله ولی این رضا زاده با رضازاده سالهای قهرمانی فاصله زیادی دارد و بنظرم یک مشکلاتی هست که اینجا نمیتوان بصورت واضح بیان کرد و بهترین کسی که میتواند در این زمینه به رضا زاده کمک کند علی دایی هست. علی دایی چون دقیقا با اوضاع اینچنینی آشنا هست و با کمی گفتگو با رضا زاده میتواند اشتباه های محاسباتی اش را به وی بگویدچون رضا زاده اطلاعاتش ناقص هست و آن چیزهایی که علی دایی میداند را نمیداند برای همین دارد بصورت کور از این رییس فاسد دفاع میکند.
  • رضا IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    2 3
    آقای رضا زاده قهرمان این کشور است و بارها باعث احتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر بام جهان شده .شاید هم اشتباه کرده باشد (مشخص نیست و به شایعات نمیتوان استناد کرد ) لیکن از خواننده های محترم خواهش می کنم با این قلم به مزد های مشرق که بسیار خبیثانه در صدد ضربه زدن به منابع انسانی ارزشمند ایران هستند ، هم آوایی نکنید و با انصاف و عدالت و خداپسندانه اظهار نظر کنید .
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      2 2
      شمر و عمر سعد هم حافظ قرآن بودند ،خوب که چی؟ نتیجه مهمه
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    3 1
    ,این از زاویه دید خودش گفته که هیچ دزدی رو ندیده ازش تیتر شما خیلی تخیلی هست
  • حامد NL ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    7 0
    ورزش حرفه ای تبدیل شده به افیون توده ها. هیچ نفعی به حال مردم ندارد اما هر چه پول در جامعه است را می بلعد.
  • علــی IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    3 2
    قهرمان ورزشی بودن دلیل بر آزادگی نیست مشرق!
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    2 3
    خجالت بکش مشرق،. همش اتهام بی پایه اساس، یه گزارش الکی جمع کردی، طبق معمول
  • محسن رجبی IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    2 4
    قبلا از رضازاده خوشم می اومد اما آلان ازش نفرت دارم
  • احمدرضا-ب IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    2 5
    متاسفانه مشرق نیوز تعدادی کامنت نویس یومیه ای داره که اصلا" کاری با هیچی ندارند و فقط دنبال روی مطلب نویس های مشرق نیوز هستند. برای مثال اگه ستون نویس بنویسد که آقای ترامپ شخص بسیار محترمی است ،همگی از وی تمجید می کنند تا آنجا که او را به یک قدیس مبدل کنند ولی اگررفتار ویا گفتارکسی بر خلاف عقیده و نظر اونا باشه حتی اگر اولاد پیغمبر هم باشه شروع به تخریب و نابودی شخصیت فرد خواهند کرد. اصلا" کار به واقعیتها هم ندارند که چی بوده.خجالت هم نمی کشند تازه ادعای مسلمانی هم دارند. اینجا هم از رضا زاده که دارای افتخارات زیادی در وزنه برداری کشوری وبین المللی است سخن به میان آمده و نویسنده از سخنان ایشان در باره ی یک شخصیت ورزشی ناراحت شده وهمین امر باعث شده تا نام ایشان با ابن سعد ملعون حرامزاده مقایسه و در یک ردیف قرار گیرندو کلمان سخیف و ناجوانمردانه ی دیگری که به ایشان داده اند. یادشان رفته رضا زاده با حمایت از احمدی نژاد تمام آبروی حرفه ایش را گذاشت وسط .
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    3 3
    البته خودش هم زیاد متناسب با جایگاهش نیست
  • فرهاد IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    3 0
    چه انتظاری دارید؟ واقعا از شما نویسنده ها باید تعجب کرد،که آیا این فرد رو تا بحال نشناخته اید؟ در وجود رضازاده به این بزرگی یک کودک دوساله بیشتر پیدا نمیکنید،اگر این آدم رو خوب بشناسید دیگه از همچین حرفها و نتیجه گیریهایی از ایشون متعجب نمیشیدخواهشا کمی در خصوص رفتار و شخصیت ایشون تحقیق کنید.ــ
  • هامون IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    0 0
    شما با یک اظهار نظر یک فرد :ه هیچ سند و و مدرکی دال بر صحت داشته باشد .سریع ، یکی را فاسد و بر همین مبنا رضا زاده را نیز فاسد حساب میکنید . شب قبل جلسه داشتند ، شد فساد و .....غرض و مرض در کار است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس