واشنگتن نمایه

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا با اشاره به کاهش شدید قیمت نفت گفت که مسکو و ریاض با عرضه بیش از حد نفت به بازارها، تلاش دارند تا تولیدکنندگان نفت و گاز آمریکا را نابود کنند.

به گزارش مشرق، «جیمز آنهوف» رئیس کمیته نیروهای مسلح در مجلس سنای آمریکا طی نامه‌ای به وزیر تجارت این کشور هشدار داد که روسیه و عربستان سعودی تلاش دارند تا تولید کنندگان نفت و گاز آمریکا را نابود کنند.

وی در ادامه گفت که کاملا واضح است که عربستان و روسیه به اشباع بیش از حد بازارهای نفت ادامه می‌دهند که همین موضوع باعث به چالش کشاندن امنیت ملی و اقتصادی ما می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نفت آمریکا صفر دلار شد

قیمت نفت خام آمریکا سقوط کرد

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که بر اساس آخرین خبرها، قیمت نفت خام آمریکا به یک سنت در هر بشکه رسیده است.

از سوی دیگر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا طی هفته‌های گذشته تلاش کرده با ترغیب کشورهای عضو «اوپک پلاس» به کاهش تولید نفت، قیمت های این ماده را بالا ببرد تا از ورشکستگی شرکت‌های تولید کننده نفت آمریکا جلوگیری کند.

اما در پی شیوع ویروس کرونا و افت بازارهای اقتصادی، قیمت نفت به شدت کاهش یافت و این موضوع سبب شد تا بخش عمده‌ای از صنعت نفت شل آمریکا دیگر توجیه اقتصادی پیدا نکند و عملا متوقف شود.

ترامپ پیشتر نیز با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی تلفنی صحبت کرده بود تا وی را مجبور کند که با همکاری دیگر تولید کنندگان نفت،‌ دست کم تولید را تا ۱۰ میلیون بشکه نفت در روز کاهش دهند تا صنعت نفت آمریکا از رکود نجات یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهرناز IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    9 0
    ترامپ با همراهی عربستان " خواستندکنترل نفت در بازار بین المللی را در دست خودشان بگیرند " عامل فشاری بر روسیه وایران شوند " اما با خواست خدا روی دیگری بر ملا شد " با شیوع کرونا برنامه ها نقش بر اب شد " اکنون شرکت های نفتی امریکا در مرحله سقوط قرارگرفتند " بایددنبال پوتین بگردند " اما پوتین عاقل تر از ان است " که از ترامپ دوباره حمایت کند " جواب نامردی ترامپ وعربستان را " خواهد داد.
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    3 0
    افرین به سیاست جنگ زرگری روسیه وعربستان که دارند عالیییی نفت شیل را نابود میکنن
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    2 0
    دارند یواش یواش ضمینه صدام2 را میچینند ، عربستان طعمه بعدی کفتارهای یانکی است(پیش بینی!)
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      0 0
      ما منتظریم
  • ج IR ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    16 0
    خدایا نوکرتم دعای منو مستجاب کردی آمریکا اینهمه به ما ظلم کرد حالا مجبور نفت خودشو مفت بده انشاالله ظالمین و خائنین داخلی هم نابود میشن
  • IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    2 0
    سرمایه سناتورهای جمهوریخواه به باد رفت.خخخخخ
  • محمد IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    4 0
    آمریکا برای اقتصاد خود ،چندین دهه به اقتصاد بسیاری از کشورها ضربه زده، الان وقتشه که پاسخ جنایت های اقتصادی خودش رو دریافت کنه
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    1 2
    این قضیه عوامل و دلایلی فراتر از این دو کشور داره و لطفا به شعور خوانندگان تان احترام بگذارید.
  • رحمن IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 0
    آمریکایی ها پر رو و زور گو میگویند هم صنایع آمریکا بگردد هم پول نفت را خوب ببرند و بقیه هیچ تا آمریکا زورگو تر و قویتر شود آمریکا۱۳میلیون نفت تولید میکند آنوقت به روسیه و عربستان میگه برای حفظ منابع و منافع آمریکا هر کدام باید ۵میلیون بشکه از تولید نفت خود بکاهند تا کارتل های آمریکا عالم را بخورند و توف کف دست بقیه صادر کنندگان بگذارند این بی عدالتی علت سقوط ابر زور گوی عالم است که انشاءالله بوقوع بپیوندد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس